پرسپولیس با سر بالا از آسیا خداحافظی کرد
دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و السد قطر از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 21 دیشب در ورزشگاه آزادی برگزار شد

پرسپولیس السد را شکست داد

دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و السد قطر از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 21 دیشب در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت. مهدی ترابی در دقیقه 16 و علی علیپور در دقیقه 67 این دیدار گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند.

این دیدار در حالی برگزار شد که پرسپولیس پیش از این از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده بود و پیروزی در این دیدار برای آنها فایده‌ای نداشت. از سویی این دیدار بازی خداحافظی ژاوی هرناندز، اسطوره اسپانیایی تیم فوتبال السد بود که آخرین بازی رسمی خود را در دنیای فوتبال انجام داد تا با این شکست، شب خداحافظی‌اش تلخ شود.

ترکیب پرسپولیس : علیرضا بیرانوند، محسن ربیع‌خواه، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح (54 - محمد نادری)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی (80 - مهدی شریفی)، مهدی ترابی (88- محمدامین اسدی)، امید عالیشاه و علی علیپور.

ترکیب السد : سعد الشیب، عبدالکریم حسن، سلمان طارق، بوعلام خوخی، پدرو کوریا (78 - علی اسد)، سالم الهاجری، سونگ ویونگ (70 - حمید اسماعیل)، ژاوی هرناندز، عفیف اکرم، حسن الهیدوس و بغداد بونجاح.

نیمه اول بازی پرسپولیس السد

دقیقه 4: شروع مجدد علیرضا بیرانوند در خلاء میان مدافعان و هافبک‌های السد به علیپور رسید. این بازیکن با ارسال زمینی به محوطه جریمه سعی داشت عالیشاه را در موقعیت گلزنی قرار بدهد که مدافعان السد مانع کار عالیشاه شدند.

دقیقه 5: روی پاس ژاوی هرناندز، موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند برای بغداد بونجاح فراهم شد. در حالی که دروازه‌بان پرسپولیس تا خط محوطه 18 قدم جلو آمده بود، مهاجم الجزایری السد قصد داشت توپ را از بالای سر بیرانوند تبدیل به گل کند که دروازه‌بان پرسپولیس موفق به دفع توپ شد و تن به کرنر داد.

دقیقه 15: حملات متعدد پرسپولیسی‌ها روی دروازه السد یکی پس از دیگری با دفع توپ حریفان مواجه می‌شد. در خطرناک‌ترین صحنه مهدی ترابی پس از عبور از چند بازیکن ارسالی زمین به محوطه جریمه داشت که مدافع السد توپ را دور کرد.

دقیقه 16: پس از فشارهایی که پرسپولیس برای باز کردن دروازه السد وارد کرد و ناکام بود، مهدی ترابی با شوتی ناگهانی و از راه دور موفق شد دروازه سعد شیب را باز کند.

دقیقه 31: کرنر ارسالی روی دروازه السد پس از دفع توسط مدافعان این تیم، به پشت محوطه جریمه رفت تا محسن ربیع‌خواه با شوتی زمینی شانس خود را امتحان کند که این بار هم مدافعان السد موفق بودند و توپ را از روی خط دروازه دفع کردند.

دقیقه 44: کار ترکیبی پرسپولیسی‌ها در نهایت به سروش رفیعی رسید که این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه، از دست رفتن تعادلش و باز پس گیری توپ، اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او در چهارچوب نبود.

دقیقه 45: عبدالکریم حسن از سمت چپ نفوذی به زمین پرسپولیس داشت که شوت سنگین او تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 1+45: پاس ژاوی به بغداد بونجاح می‌توانست تبدیل به موقعیت خطرناکی شود که این مهاجم الجزایری حتی موفق به عبور از بیرانوند شد، اما نتوانست ضربه‌ای به توپ بزند و مدافعان پرسپولیس در ادامه موفق به دفع توپ شدند.

نیمه دوم بازی پرسپولیس السد

دقیقه 47: مهدی ترابی با پاسی که برای امید عالیشاه فراهم کرد، می‌توانست زمینه‌ساز گل دوم پرسپولیس شود که البته ضربه عالیشاه بی دقت بود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 48: اکرم عفیف با ارسالی خطرناک به روی دروازه پرسپولیس بونجاح را صاحب موقعیت گلزنی کرد که البته این بازیکن نتوانست با سر به توپ ضربه بزند تا این موقعیت نیز از دست برود.

دقیقه 52: بونجاح این بار با شوتی که به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد، قصد داشت دروازه این تیم را تهدید کند که بیرانوند موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 57: شجاع حلیل‌زاده پس از اعلام شدن خطای او روی عبدالکریم حسن، با کوبیدن توپ به زمین نسبت به تصمیم داور اعتراض کرد و با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 61: علیرضا بیرانوند با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 63: سروش رفیعی در محوطه جریمه پاس رو به عقبی را برای هم تیمی‌های خود فراهم کرد که توپ به دست مدافع السد برخورد کرد، هرچند در اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها به این صحنه، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 64: عبدالکریم حسن بار دیگر اقدام به شوتزنی کرد که توپ او پس از برخورد به تیر دروازه توسط پرسپولیسی‌ها دور شد.

دقیقه 65: پدرو میگوئل کوریا از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 67: پاس مهدی ترابی پشت مدافعان السد برای علی علیپور موقعیتی مناسب برای گلزنی فراهم کرد. البته مهاجم پرسپولیس ابتدا تعادل خود را از دست داد، اما سپس در موقعیت تک به تک توانست با عبور دادن توپ از میان پاهای سعد الشیب گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 69: کرنر ارسالی از سوی ترابی روی دروازه السد به احمد نوراللهی رسید که این بازیکن پس از کنترل توپ ضربه قیچی برگردانی به توپ زد که به شکل خطرناکی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 75: مهدی ترابی بار دیگر با شوتی قصد باز کردن دروازه السد را داشت که سعد الشیب در دو مرحله موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 81: ضربه ایستگاهی برای السد در موقعیتی مناسب فراهم شده بود که ضربه ژاوی را علیرضا بیرانوند راهی کرنر کرد.

دقیقه 82: موقعیت خوبی که به بوعلام خوخی رسیده بود در حالی که می‌توانست تبدیل به گل السد شود، با واکنش خوب بیرانوند مواجه شد. توپ برگشتی را هم خوخی نتوانست به سمت چارچوب بزند تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه 89: ضد حمله سریع پرسپولیسی‌ها با پنج بازیکن طراحی شد که پاس بلند مهدی شیری برای محمدامین اسدی از سمت راست به سمت چپ زمین، این مهاجم تازه وارد را در موقعیت گلزنی قرار داد. با این حال تعلل او در ضربه زدن و البته واکنش خوب سعد الشیب مانع از گلزنی اسدی شد.

 پرسپولیس با این پیروزی 7 امتیازی شد و السد نیز با 10 امتیاز در جدول باقی ماند تا برای تکلیف صدرنشینی منتظر مشخص شدن نتیجه دیدار پاختاکور ازبکستان و الاهلی عربستان باشد.

گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع : tasnimnews.com