پیشنهاد وسوسه انگیز تیم بلژیکی برای علیپور؛ آقای گل رفتنی شد
علی علیپور مهاجم پرسپولیس در خصوص جدایی اش گفت: لژیونر شدن من هیچ ربطی به جدایی آقای برانکو ندارد. ایشان اگر هم می‌ماند باز من تصمیم خودم را برای رفتن گرفته بودم

علیپور: لژیونرشدن من ربطی به جدایی برانکو ندارد

پس از ۴ فصل و نیم بسیار خوب با پرسپولیس، مهاجم شماره ۷۰ سرخ‌ها گمان می‌کند که باید رؤیاهایش را در قاره سبز جست‌وجو کند. بازیکنی که کارش را از گلزنی به نفت مسجدسلیمان در روز‌های بحرانی آغاز کرد، آخرین بار در فینال جام‌حذفی گل قهرمانی را زد و حالا در آستانه پیوستن به تیم زولته وارخم قرار دارد.
عصر پنج‌شنبه گذشته او در جلسه‌ای با مدیران باشگاه پرسپولیس شرکت و پس از آن اعلام کرد که برای منفعت بیشتر باشگاه راهی لیگ بلژیک خواهد شد.

حالا خبر رسیده که ایرج عرب و هیئت مدیره پرسپولیس نیز با توجه به شرایط این بازیکن، موافق جدایی او هستند. اولین دلیل این است که علیپور به نظر دیگر انگیزه‌ای برای کار در ایران ندارد و خودش هم تأکید کرده که برای پیشرفت می‌خواهد راهی اروپا شود. از طرف دیگر این آخرین فصل قرارداد علیپور با پرسپولیس است و اگر سرخ‌ها می‌خواهند از ستاره‌ای که به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند، سود ببرند تنها در این مقطع باید او را بفروشند. همچنین فروش او در کنار پول پیش‌پرداخت به برانکو ایوانکوویچ پرسپولیسی‌ها را در موقعیت ویژه‌ای قرار می‌دهد و باعث می‌شود آن‌ها با دست بازتری به بازار نقل و انتقالات ورود کنند و بتوانند ستاره‌های بیشتری را بخرند.

علیپور از آلمریای اسپانیا نیز پیشنهاد داشت، اما او ترجیح داده تا به زولته وارخم بلژیک برود تا هم خودش بیشتر بازی کند و هم پرسپولیسی‌ها بیشتر سود کنند. همچنین آاک یونان هم جزو مشتریان مهاجم ایرانی بود، اما نمی‌توانست پول زیادی برای صدوررضایتنامه به باشگاه پرسپولیس بپردازد. این تیم بلژیکی فصل گذشته ۴۹ گل زد و در رده یازدهم لیگ حرفه‌ای بلژیک قرار گرفت.

آن‌ها حالا باید برای خرید علیپور مبلغی حدود ۷۰۰ هزار دلار را به حساب پرسپولیس واریز کنند. این در حالی است که تیم زولته وارخم حاضر است ۵۰۰ هزار یورو یا نهایتاً ۶۰۰ هزار یورو به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کند و ۳۰۰ هزار یورو هم به خود علی علیپور بدهد. با این وجود مدیران باشگاه پرسپولیس که این روز‌ها حسابی سرشان شلوغ است به علی علیپور اعلام کرده‌اند زمانی با جدایی این بازیکن موافقت می‌کنند که ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار یورو به حساب این باشگاه واریز شود. در حال حاضر علیپور در بلاتکلیفی به سر می‌برد و همین موضوع او را اذیت می‌کند.


علیپور: هواداران پرسپولیس مرا درک می‌کنند

علی علیپور از جمله بازیکنانی است که در ۴ فصل و نیم گذشته هر آنچه در طبق داشت گذاشت و عملکرد مطلوبی در پرسپولیس نشان داد. با این حال او تصمیم گرفته فصل آینده را در فوتبال اروپا بازی کند به شرط آنکه باشگاه پرسپولیس رضایتنامه اش را صادر کند. برخی تصور می‌کنند جدایی علی علیپور به رفتن برانکو از پرسپولیس ارتباط دارد در حالی که خود این بازیکن می‌گوید: لژیونر شدن من هیچ ربطی به جدایی آقای برانکو ندارد. ایشان اگر هم می‌ماند باز من تصمیم خودم را برای رفتن گرفته بودم. این تصمیم جدیدی نیست.
وی ادامه می‌دهد: هواداران بامعرفت پرسپولیس خوب مرا درک می‌کنند و می‌دانند در این سال‌ها هرگز کم نگذاشتم و در هر شرایطی در تیم ماندم. منتی هم ندارم، چون من علی علیپور هر چه دارم از پرسپولیس و هوادارانش است و خودم را تا ابد مدیون این تیم می‌دانم. در فضای مجازی هم از همه این عزیزان خواستم به من کمک کنند پیشرفت کنم.
علیپور در پایان می‌گوید: من هر جایی که باشم یک پرسپولیسی هستم. امروز هم فقط و فقط به خاطر پیشرفت می‌خواهم به اروپا بروم ضمن آنکه تیم بلژیکی را انتخاب کردم، چون حاضر است پول بیشتری به پرسپولیس بدهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی