مهاجم آفریقایی یا برزیلی؛ کدام به پرسپولیس می آید؟
هر چند هنوز ورودی ها و خروجی های پرسپولیس تحت هدایت گابریل کالدرون آرژانتینی کاملا مشخص نشده اما تا حدودی اسکلت ترکیب قرمزهای تهران در لیگ نوزدهم را می توان حدس زد

آخرین خبر از جذب مهاجم خارجی پرسپولیس

 پرسپولیس نقل و انتقالات پرتنش و هیجان انگیزی را سپری کرده است. آن ها پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ و ماریو بودیمیر، سه بازیکن سابق خود را به تیم برگرداندند و حالا در اندیشه جذب یک مهاجم خارجی هستند. انتقالی که به سفارش و درخواست گابریل کالدرون سرمربی جدید این تیم انجام می‌شود و به پروسه ای طولانی تبدیل شده است.


* نرمن هاسکیچ منتفی شد

در هفته های اخیر نام های زیادی اطراف باشگاه پرسپولیس شنیده شد اما «نرمن هاسکیچ» مهم ترین گزینه سرخ ها برای خط حمله بود. این مهاجم 30 ساله که آقای گل فصل گذشته لیگ صربستان نیز بود، فصل گذشته را در تیم «رادنیکی» سپری کرد و موفق شد 24 گل بزند.

مدیران پرسپولیس هفته ها با این بازیکن مذاکره کردند و به توافقاتی نیز دست یافتند اما باتوجه به این که او تحت قرارداد تیم صربستانی بود، سرخ ها برای جذب این بازیکن باید با رادنیکی نیز توافق می کردند. در نهایت بعد از مذاکرات فراوان به خاطر این که صرب ها در خصوص رضایت نامه به پرسپولیس تخفیف ندادند و به پرداخت قسطی آن نیز راضی نشدند، جذب این بازیکن منتفی شد.

این در حالی است که پرسپولیس پیش تر آسمیر آودوکیچ بوسنیایی را در ترکیب خود داشت و با خاطره خوب از فوتبالیست های اهل بوسنی، به سراغ این مهاجم رفت اما حالا به نظر می رسد هاسکیچ 30 ساله و باتجربه پرسپولیسی نخواهد شد.


پرسپولیس سراغ گزینه های جدید می رود

باتوجه به تاکید کالدرون برای جذب یک مهاجم خارجی، پروسه خرید مهاجم همچنان ادامه خواهد داشت. در نشست خبری پس از بازی با سایپا کالدرون اعلام کرد: «دو آپشن وجود دارد؛ یک گزینه آفریقایی و گزینه دیگر برزیلی است که از باشگاه درخواست کردم.»

باتوجه به اظهارنظر صریح گابریل کالدرون گمانه زنی ها در خصوص نام مهاجم مورد نظر سرمربی آرژانتینی شدت گرفت و نام هایی نیز مطرح شدند اما هنوز باشگاه پرسپولیس هیچ اسمی را تائید نکرده است. از منابع مختلف نام مهاجمانی که برای وست هام، هوفنهایم و... بازی کرده اند به گوش می رسد اما باتوجه به روند مذاکرات، احتمال دارد نام های جدیدی نیز وارد بازی شوند.

 
هیئت مدیره قرمزها به شکل جدی مذاکرات را پیش می برد و با وسواس خاصی تلاش دارد تا مهاجمی باکیفیت را جذب کند. باتوجه به افزایش نرخ ارز و همچنین بحران های مختلف مالی، طبیعتا سرخ ها باید چنین رویه ای را در پیش گیرند تا به مهره مناسب خود برسند.
 
در روند انتخاب سرمربی نیز چنین اتفاقی برای باشگاه پرسپولیس رخ داد. پیشنهاد نام های مختلف از سوی ایجنت های گوناگون سبب شد تا کار برای مدیران پرسپولیس سخت شود و حالا بار دیگر مدیران پرسپولیس توسط نام های مختلف احاطه شده اند.

 
در سال های گذشته جری بنگستون، ماریو بودیمیر و گادوین منشا مهاجمانی بودند که پیراهن پرسپولیس را برتن کردند؛ بازیکنانی از قاره های مختلف که سطح کیفی خود را نشان دادند اما هیچ وقت نتوانستند به مهاجم اول تیم تبدیل شوند؛ حالا اوضاع برای مهاجم بعدی چگونه خواهد بود؟



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com