ترفند جدید کالدرون در تمرین پرسپولیس
روش جدید کالدرون در تمرینات، نشاط بیشتری را برای پرسپولیسی ها به ارمغان آورده و به نوعی، تمرین این تیم، حال و هوای دوران حضور برانکو را به خود گرفته است

روش جدید کالدرون؛ داغ کردن کری‌خوانی و تمرین با سر و صدا!

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس، اوایل حضورش در محل تمرین این تیم، تلاش می‌کرد همپای سایر بازیکنان، کار‌های تاکتیکی و حتی هوازی و کار با وزنه را دنبال کند، اما از جایی به بعد متوجه شد بهتر است از بازیکنان دور باشد و فاصله خود را حفظ کند. شنیدیم اتفاقاتی رخ داد که او تصمیم گرفت تمرین همراه با بازیکنان را به دستیارانش به خصوص کریم باقری بسپارد زیرا آقاکریم، شناخت بیشتری از روحیه بازیکنان دارد.

از سوی دیگر، کالدرون مدتی است متوجه شده پرسپولیسی‌ها وقتی بهترین راندمان ممکن در تمرین را نشان می‌دهند که حس رقابت بین‌شان ایجاد شود. برای همین منظور است که تعداد آیتم‌های تاکتیکی کاهش یافته و دقایق بیشتری از تمرین صرف فوتبال در فضای کوچک و بازی درون‌تیمی می‌شود. او در این شرایط، مدام با بازیکنانش صحبت کرده و از آن‌ها می‌خواهد با هیجان کار را دنبال کنند. خودش نیز سهم بالایی در این سر و صدا‌ها دارد و کری‌خوانی را داغ می‌کند به خصوص که کلمات فارسی بیشتری یاد گرفته و به دنبال آن است که مهاجمان را تهییج کند تا بیشترین تلاش را داشته باشند.

این روش جدید، تمرینات بانشاطی را برای پرسپولیس به ارمغان آورده و به نوعی، تمرین این تیم، حال و هوای دوران حضور برانکو را به خود گرفته است. به نظر می‌رسد هر جا کالدرون دچار مشکل یا معما می‌شود، از تجربیاتی که برانکو در پرسپولیس برجای گذاشته، سود می‌برد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی