این همه تعریف هم خوب نیست؛ نقدی بر پرسپولیس و یحیی گل محمدی
پرسپولیس در این مدت تغییرات زیادی را تجربه کرده و یحیی گل محمدی امتیازات حساسی را از دست داده است

انتقاد از تصمیمات یحیی گل محمدی

 پرسپولیس بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر اولسان ، در لیگ برتر ایران سه تساوی برابر نساجی، ذوب آهن و سپاهان کسب کرده است.

سه تساوی یعنی اینکه شش امتیاز از دست رفته و یک تیم دو شکست بدست آورده است. شاگردان یحیی گل محمدی با انجام 7 بازی و کسب 11 امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد و این در حالی است که تیم های بالا نشین جدول رده بندی یعنی استقلال، صنعت نفت آبادان و تراکتور به ترتیب 9-10-10 بازی را انجام داده اند و قرمزها با انجام بازی های عقب افتاده و پیروزی در این بازی ها می توانند در جدول رده بندی جهش خوبی داشته باشند و وارد کورس قهرمانی شوند. البته پرسپولیس کار راحتی در بازی ها عقب افتاده اش ندارد و باید با هوشیاری کامل به مصاف استقلال، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان برود.

البته پرسپولیس بعد از بازی با استقلال باید به مصاف فولاد برود. هنوز تاریخ بازی های عقب افتاده پرسپولیس برابر مس رفسنجان و گل گهر سیرجان اعلام نشده است.

با توضیحاتی که در بالا خواندید حتما متوجه این شده‌اید که اوضاع پرسپولیس آنچنان هم خراب نیست و قرمز ها همچنان برای ماندن در کورس قهرمانی شانس دارند اما در این میان مشکلاتی هم وجود دارد که نمی شود آنها را نادیده گرفت.

پرسپولیس روی موج تغییر

پرسپولیس بعد از کسب چهارمین قهرمانی پی در پی خود در لیگ نوزدهم چند بازیکن تاثیر گذارش همچون علیرضا بیرانوند، علی علیپور و مهدی ترابی را از دست داد و کادر فنی پرسپولیس با جذب بازیکنانی همچون حامد لک، عیسی آل کثیر، آرمان رمضانی، سعید آقایی،علی شجاعی، احسان پهلوان و میلاد سرلک در لیگ قهرمانان آسیا به فینال صعود کرد و بعد از آن شجاع خلیل زاده مدافع میانی و یکی از بهترین بازیکنانش را از دست داد. بعد از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا هم بشار رسن هافبک بازی ساز پرسپولیس با توافقی که مدیران انجام داده بود راهی تیم القطر شد و عیسی آل‌کثیر از سوی کمیته انضباطی ای اف سی با 6 ماه محرومیت مواجه شده تا توازن پرسپولیس به نوعی در بازی های اخیر بر هم بخورد.

مشکل اصلی محرومیت آل کثیر یا جدایی بشار؟

پرسپولیس بعد از محرومیت آل کثیر موفق شد تیم النصر را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد و مهدی عبدی در آن بازی با یک ضربه سر گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد و در فینال هم گل اول بازی را به ثمر رساند اما عبدی برای پرسپولیس در بازی های لیگ برتر آنچنان کار آمد نبوده و دیگر مهاجمان پرسپولیس یعنی مهدی خانی و رمضانی هم توفیق چندانی نداشتند تا یحیی در بازی روز گذشته برابر سپاهان از وحید امیری و احمد نوراللهی در فاز هجومی استفاده کند و مهاجمان تخصصی‌اش را روی سکوها بفرستد اما قرار گرفتن هافبک‌های اصلی پرسپولیس در خط حمله قدرت خط میانی پرسپولیس را کم کرد و جای خالی بشار رسن در بازی با سپاهان بسیار احساس شد.

به نظر می رسد پرسپولیس حالا باید تا پایان زمان محرومیت آل کثیر و بازار نقل و انتقالات نیم فصل صبر کند و مسیرش را کجدار و مریز طی کند اما سوال بزرگی در این میان پیش می آید این است که چرا گل محمدی همچون برانکو ایوانکوویچ بازیکن‌های معمولی را به بازیکن های خوب و کارآمد تبدیل نمی‌کند. برانکو هم در روزهایی که ستاره هایش را از دست داد و پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته بود قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.

کسی نمی‌تواند توانایی فنی گل محمدی را در زیر سوال ببرد اما به نظر می رسد پرسپولیس در چند ماه اخیر و بعد از تعریف و تمجید های همیشگی در حال خروج از مسیر چند سال اخیرش قرار دارد و بد نیست گوش کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس کمی هم انتقاد بشنود تا شاید دوباره پرسپولیس به تیمی سخت کوش تبدیل شود که در چند سال اخیر بوده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net