شوک جدید به پرسپولیس : بدهی 30 میلیاردی
باشگاه پرسپولیس طبق احکام کمیته تعیین وضعیت با پرونده بدهی 30 میلیاردی مواجه شده که احتمالا مانع از باز شدن پنجره این باشگاه خواهد شد

پرونده های قطور و پنجره بسته پرسپولیس!

حضور مدیران پرسپولیس امروز در فدراسیون فوتبال برای حل مشکل پنجره نقل و انتقالاتی و ثبت قرارداد بازیکنان جدید با یک خبر شوک آور برای آنها همراه بود؛ پرونده قطور بدهی‌های این باشگاه و دیون 30 میلیاردی به بازیکنان و مربیان اسبق!

بعد از حل پرونده 500هزار دلاری ماریو بودیمیر که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس شده بود، آنها امیدوار به ثبت قرارداد مهدی ترابی و سود بردن از خرید زمستانی خود برابر نفت آبادان بودند که در اتفاقی عجیب این مهم به سرانجام نرسید. این اتفاق در حالی رقم خورد که جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس به همراه ابراهیم شکوری امروز با حضور در فدراسیون فوتبال و جلسه با کمیته تعیین وضعیت به دنبال حل پرونده و دریافت مجوز حضور در نقل و انتقالات زمستانی بودند.

مدیران پرسپولیس در شرایطی که امیدوار بودند با ارائه تضامین لازم، مجوز حضور در نقل و انتقالات زمستانی را دریافت کنند، با واکنش شوکه کننده‌ای از سوی کمیته تعیین وضعیت مواجه شدند و به آنها اعلام شد تنها در صورتی قادر به باز کردن پنجره خواهند بود که این باشگاه بدهی‌های مربوط به مطالبات بازیکنان و مربیان اسبق خود را کاملا تسویه کند. پرونده بدهی که روبروی مدیران پرسپولیس از سوی کمیته تعیین وضعیت قرار گرفت مبلغ بدهی 30 میلیاردی را نشان می‌دهد که در این مقطع تسویه آنها کاملا غیرممکن به نظر می‌رسد.

باشگاه پرسپولیس تمامی منابع مالی خود را معطوف به پرداخت بدهی ماریو بودیمیر کرده بود و انتظار داشت که در جلسه با مدیران کمیته تعیین وضعیت همانند گذشته و دیگر باشگاه‌ها، با پرداخت تضمین بتواند پنجره خود را باز کند اما این موضوع به هیچ عنوان مورد قبول قرار نگرفت تا اکنون حضور این باشگاه در نقل و انتقالات زمستانی منتفی به نظر برسد و باید دید آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و آنها به چه شکل قادر به حل این مشکل خواهند بود.

اعتراض پرسپولیس اما مربوط به رفتار کمیته تعیین وضعیت است، آنها معتقدند این سخت گیری تنها در خصوص پرسپولیس لحاظ شده است. موضوعی که ابتدا با واکنش مهرداد خانبان آنالیزور این باشگاه همراه شد و او با انتشار حکم مربوط به مطالبات خود در دوران حضور در تیم ملی، خواهان این شد که همانند پرسپولیس ابتدا به موضوع بدهی خود فدراسیون رسیدگی شود.

افشین پیروانی نیز دیگر عضو معترض باشگاه پرسپولیس بود که با اشاره به این موضوع مدعی شد که در حال حاضر کادرفنی پرسپولیس نیز از باشگاه‌های اسبق خود نیز طلبکار هستند اما هیچ توجهی به این مساله نشده است و تنها در جهت قانون گرایی باشگاه پرسپولیس مورد هدف قرار گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه در میان اسامی طلبکاران باشگاه پرسپولیس که از سوی کمیته تعیین وضعیت پرونده آنها در اختیار مدیران این باشگاه قرار گرفته، نام مهرداد اولادی، مهاجم فقید سرخپوشان نیز دیده می‌شود.

بدهی 30 میلیاردی باشگاه پرسپولیس و خزانه خالی این باشگاه را در کنار بدهی مالیاتی به برانکو ایوانکوویچ و همچنین پرونده مربوط به گابریل کالدرون که حکم آن طی روزهای آتی ابلاغ خواهد شد، بگذارید تا به عمق مشکلات مالی سرخ‌ها پی ببرید. موضوعی که شاید باعث شود آنها در این شرایط که کمیته تعیین وضعیت به طور کامل آب پاکی را روی دست آنها ریخته و مدعی شده تنها در صورت تسویه حساب با طلبکاران، پنجره باز خواهد شد، حضورشان در نقل و انتقالات زمستانی را منتفی دانست.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir