ستاره‌های هالیوود که از بیماری وسواس رنج می‌برند!!
او به مجله اوکی گفته است: این یک بیماری است و من هم مریض هستم. من دیگر هرگز از توالت های عمومی ‌بدون استفاده از روکش استفاده نمی‌کنم. چون هروقت کسی....

از دی کاپریو تا جسیکا آلیا: سلبریتی های وسواسی!

آخرین سلبریتی ای که اخیرا فاش کرده که از بیماری وسواس فکری یا OCD رنج می‌برد کیتی پری است که گفته حتی در گرفتن تصمیم های کوچک مردد است. طبق گفته خود کیتی سخت ترین زمان برای دست و پنجه نرم کردن با این مشکل زمانی است که او در تور و مسافرت به سر می‌برد. او به مجله «کیو» گفته است: اگر جعبه لوازم آرایش در کیفم بشکند، اگر دور و برم حیوان خانگی باشد دچار وسواس می‌شوم و از همه اینها بدتر زمانی است که روی عینکم اثر انگشت باشد! واقعا بگویم من نمی‌توانم در برابر این موضوع مقاومت کنم.

آنچه که به طور قطع می‌تواند کیتی را تسلی دهد این است که او تنها فرد ثروتمندی نیست که از OCD رنج می‌برد. این نوعی بیماری روانی است و البته یک جور بیماری عصبی محسوب می‌شود. OCD معمولا یک نوع وسواس در مورد اشیا است که فرد بیمار را مجبور می‌کند یک سری از کارها را به طور منظم و به تعداد زیاد انجام دهد.

مثل مگان فاکس، جاستین تیمبرلیک، جسیکا آلبا و لئوناردو دی کاپریو که قربانیان مشهور OCD هستند. در مورد وسواس آنها در زیر بخوانید:

مگان فاکس هم اعتراف کرده نسبت به دستشویی های عمومی‌ و ظرف های نقره رستوران ها وسواس دارد.
او به مجله اوکی گفته است: این یک بیماری است و من هم مریض هستم. من دیگر هرگز از توالت های عمومی ‌بدون داشتن روکش استفاده نمی‌کنم. چون هروقت کسی از یک حمام استفاده کرده و سیفون آن را می‌کشد تمام باکتری ها در هوا پخش می‌شود.
او در مورد ظروف نقره می‌گوید: امکان دارد من دهانم را باز کنم آن هم در ظرفی که دهان دیگران با آن تماس داشته با اینکه می‌دانم تمام میکروب ها وارد دهان من می‌شوند؟
خلاصه باید بگوییم مگان فاکس اصلا در رستوران ها، کلاب ها و خانه های غریب راحت نیست.

در مورد کامرون دیاز باید بگوییم او با دستگیره درها مشکل دارد! او از تماس دستش با دستگیره جلوگیری کرده و در را با آرنج باز می‌کند چراکه می‌ترسد دستگیره آلوده به میکروب باشد.
کامرون دیاز در این مورد می‌گوید: من از میکروب ها نمی‌ترسم. فقط نمی‌خواهم انتقال دهنده ویروس و بیماری های دیگران باشم.

جنیفر لاو هویت هم به درهای کمد وسواس دارد. جنیفر می‌گوید که وسواسی بودن را از مادرش به ارث برده است.
به غیر از اینکه ما در مورد چیزهای مختلف وسواس داریم. مادرم قدم ها را می‌شمارد درحالیکه من اگر در کابینت یا کمدی در خانه باز باشد نمی‌توانم بخوابم. جنیفر لاو هویت خودش در مورد وسواس خود و مادرش می‌گوید این کارها خیلی عجیب و غریب است.

لئوناردو دی کاپریو
بازیگر فیلم «سرآغاز» به شکاف ها و سوراخ های روی سنگفرش خیابان، آدامس چسبیده و درگاه ها وسواس دارد.
طبق این گزارش موقع فیلم برداری فیلم هوانورد او اغلب دیر به لوکیشن می‌رسید چون اصرار داشت قدم هایش را جایی بگذارد که در آنجا چاله چوله نباشد و همچنین باید حواسش را جمع می‌کرد پایش را روی هیچ آدامسی در خیابان نگذارد و مواظب باشد چندین بار در اطراف درگاه های خانه ها راه نرود.

در مورد جاستین تیمبرلیک باید بگوییم او بیماری ترکیبی از وسواس و کاستی توجه دارد. او خیلی به آراستگی و تناسب توجه دارد و تلاش می‌کند تا مطمئن شود همه چیز به طور دقیق در یک خط و ردیف قرار گرفته باشد.

جسیکا آلبا هم می‌گوید در مورد بعضی چیزها وسواس دارد اما این بدین معنی است که وقتی کاری را انجام می‌دهم می‌خواهم آن را به بهترین شکل انجام دهم و از همه توانم استفاده کنم. او ادامه داد من فکر می‌کنم بازیگران زیادی وسواس دارند و فکر می‌کنم این بخشی از خلاقیت است که راه ورودی شما به بازیگری یا دانش یا ریاضیات می‌باشد.

وودی آلن کارگردان نسبت به مرگ وسواس دارد.
من از اینکه بمیرم نمی‌ترسم فقط نمی‌خواهم وقتی این اتفاق می‌افتد اینجا باشم! او نسبت به غذا هم حساس است مثلا زمان ساخت What’s New Pussycat برای مدت شش ماه فقط آش های مخصوص du jour را می‌خورد.

الک بالدوین هم در زمینه تمیزکاری وسواس دارد.
او می‌گوید: من خیلی وسواسی هستم. همین که به خانه می‌رسم سریع می‌پرسم کسی این کتاب را جابجا کرده است؟ من به همه چیزها توجه می‌کنم. من مجبورم برای کارهایم برنامه ریزی کنیم مثلا وقتی می‌خواهم با عجله جایی بروم و در آشپزخانه مشغول شستن ظرف ها هستم.

بیلی باب شوهر سابق آنجلینا جولی هم اعتراف کرده که به وسواس دچار است و مدام یک کاری را تکرار می‌کند. مثلا وقتی ایمیلش را چک می‌کند قبل از پاک کردن ایمیل سه بار به عقب برگشته تا از خواندن ایمیل مطمئن شود.
این متن می‌تواند ادامه داشته باشد، اما موضوع این است که همه چهره ها رفتارهای عجیب و غریب وسواس گونه شان را برای رسانه ها فاش نکرده اند.

 

بیشتر بدانید : ستاره های بالای 85 سال هالیوود که صحیح و سلامت هستند + عکس


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ