5 خواننده ای که خیلی زود از دنیا رفتند! (+عکس)
متن زیر و انتخاب خواننده‌ها صرفا نظرات شخصی نویسنده است و فقط دربرگیرنده سن خواننده نیست. بلکه واژه زود به این معنا هم هست که آنها هنوز همه هنرشان را به جهان عرضه نکرده بودند و از دست دادنشان برایمان گران تمام شد

خواننده هایی که نباید به این زودی از دنیا می رفتند

متن زیر و انتخاب خواننده‌ها صرفا نظرات شخصی نویسنده است و فقط دربرگیرنده سن خواننده نیست. بلکه واژه زود به این معنا هم هست که آنها هنوز همه هنرشان را به جهان عرضه نکرده بودند و از دست دادنشان برایمان گران تمام شد.

مایکل جکسون

اولین خواننده در صدر لیست ما محبوب قلب میلیون‌ها نفر سلطان پاپ مایکل جوزف جکسون است. جکسون در کتاب رکوردهای گینس با عنوان موفق ترین سرگرمی‌ساز تمام دوران ثبت شده است. کمک‌های عام المنفعه او از طریق رقص و صنعت موسیقی پاپ فوق العاده زیاد بوده است. او وقتیکه نوسط 911 به مرکز درمانی UCLA رونالد ریگان برده می‌شد در سن 50 سالگی درگذشت. مرگ او در اثر ایست ناگهانی قلب بود، اما جنجال‌های زیادی به همراه داشت.

بیشتر بدانید : سرانجام دلیل اصلی مرگ مایکل جکسون مشخص شد!!

بالاخره پزشک قانونی لس آنجلس تشخیص داد که به دلیل ترکیبات داروها در بدن مایکل جکسون و اثرات آن مرگ مایکل قتل بوده است. طبق گزارشات جکسون قبل از مرگش پروپوفول همراه با داروهای ضد افسردگی بنزو دیازپین: لورازپام و می‌دازولام مصرف می‌کرده. ماموران اجرایی قانون درمورد پزشک مایکل که بهشان گفته بود سعی داشته عادت مصرف پروپوفول را ترک دهد، تحقیق کردند.

بیشتر بدانید : بیوگرافی مایکل جکسون: از ازدواج ها و اتهام کودک آزاری تا موفقیت های بی نظیر

جکسون در دنیای موسیقی از شهرت و محبوبیت بی حدی برخوردار شد که دیده نشده کس دیگری به این مقام در موسیقی دست یابد. او ستاره ای بین المللی بود با طرفدارانی از سراسر جهان.


 خواننده,مرگ,مایکل جکسون
مایکل جکسون

حق امتیازی که او از ضبط آهنگ‌ها و موزیک ویدئوها، سودهای حاصل از کنسرت‌هایش به دست آورد رقمی ‌معادل 500 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. بعضی از تحلیل گران می‌گویند اگر بخواهیم تمام مایملک او را که شامل تمام آرشیو موسیقی او می‌شود را حساب کنیم بیلیون‌ها دلار ارزش خواهد داشت. البته این ارقام با اسناد مالی که از اسوشیتد پرس به دست آمده تناقض دارد، این اسناد نشان می‌دهد که درحالیکه در 31 مارس 2007 سود 50 درصدی مایکل از انتشار مجموعه موسیقی Sony/ATV 390.6 میلیون دلار (بیشترین مبلغ پرداخت شده برای هنرش) بود و مقدار سود خالص دریافتی مایکل 236 میلیون دلار بود. همچنین در بیلبورد آگهی‌ها نوشته شده که مایکل یک سال بعد از مرگش 1 بیلیون دلار درآمد داشته است.

بیشتر بدانید : 10 نکته خارق‌العاده که در مورد مایکل جکسون نمی‌دانستید!!

مثل هرستاره دیگری زندگی مایکل بدون جنجال نبوده است. جکسون یک بار به سوءاستفاده جنسی از یک نوجوان 13 ساله به نام جوردن چندلر محکوم شد. اما بعدا این مجادله در بیرون از دادگاه فیصله یافت.

کورت کوبین

این هنر، موسیقی دان، ترانه نویس و البته خواننده اصلی گروه نیروانا در جوانی و در 27 سالگی درگذشت. وقتی که او را مرده همراه با جای گلوله درسرش و یک نوشته که حکایت از خودکشی داشت یافتند در دوران اوج کاری اش بود. کوبین در سال 1985 گروه نیروانا را پایه گذاری کرد و صحنه موسیقی Seatle را برای همیشه تغییر داد. آهنگ «رایحه‌هایی چون روح نوجوانی» از آلبوم دومشان به نام « Nevermind» در سال 1991 موفقیت و شهرت بی‌نظیری را برای گروه به همراه داشت.

بیشتر بدانید : اسرار زندگی کرت کوبین که پس از مرگش برملا شد + عکس

احتمال داده می‌شد که سال 1994 سال کابین باشد، اما او به هروئین معتاد شد،‌دچار بیماری و افسردگی شد، برخلاف پیشینه خوبی که بین عموم مردم داشت، او همیشه از مردم به خاطر سوءتعبیرهایی که از موسیقی و پیغام نهفته در آن داشتند گله مند بود. یکی از اظهار نظرات کابین این بود: «اول موسیقی می‌آید، آواز و اشعار بعد آن می‌آید» و اعتقاد داشت ملودی روح واقعی یک ترانه است. او اغلب سر طرفدارانش و ژورنالیست‌هایی که سعی داشتند معانی ترانه‌هایش را استخراج کنند فریاد می‌کشید!

 خواننده,مرگ,نیروانا,کورت کوبین
کورت کوبین

یک بار او نوشت: «چرا در این جهنم ژورنالیست‌ها اصرار دارند ارزیابی‌های فرویدی از ترانه‌های من مطرح کنند، وقتی که بیشتر زمانشان را به رونویسی نادرست از ترانه‌های من می‌گذرانند؟»

گروه نیروانا از آغاز کارشان زیرنظر کوبین به عنوان نویسنده ترانه‌ها، بیش از 25 میلیون آلبوم تنها در آمریکا فروختند و بیش از 50 میلیون آلبوم در سراسر جهان. این یک موفقیت فوق العاده است. مرگ او هم جنجال‌های زیادی به همراه داشت، تعداد اندکی هنوز اعتقاد دارند او به قتل رسیده بود.

نصرت فتح علیخان
 

او را پادشاه قوالی می‌دانند، این خواننده پاکستانی میلیونها هوادار در سراسر جهان پیدا کرد. اگرچه او را با سبک قوالی می‌شناسند اما موسیقی او آمیخته ای از سبک قوالی و موسیقی راک غربی بود. سال 1985 خان برای موسیقی متن فیلم «آخرین وسوسه مسیح مسیح» با پیتر گابریل همکاری کرد، و با مایکل بروک موسیقی دان کانادایی در آلبوم‌های «مست مست» (1990) و «ترانه شب» (1996)، و در سال 1995 با  پیرل جام خواننده اصلی «ادی ودر» روی دو تا از آهنگ‌های موسیقی متن Dead Man Walking کار کرد. یکی دیگر از همکاری‌های او در موسیقی متن «قاتلین بالفطره» بوده است. Real World label  پیتر گابریل بعدها 5 تا از آلبوم‌های سنتی قوالی نصرت را به همراه آثار تجربی او که شامل آلبوم‌های «مست مست» و Star Rise می‌شد را منتشر کرد.

بیشتر بدانید : معروف‌ترین موسیقی‌دان‌های شرقی که موسیقی محلی‌شان را جهانی کردند

 نصرت فتح علیخان,مرگ,خواننده,پاکستان
نصرت فتح علیخان

نصرت آوازهایی برای The Prayer Cycle, تهیه کرده بود که قبل از تمام کردن آنها درگذشت. بعدها Alanis Morissette آنها را به همان شکل کامل نشده در ترانه‌هایش آورد. نصرت با مایکل بروک نیز همکاری کرد تا برای شعر «درد شیرین» که در فیلم Any Given Sunday استفاده شد آهنگسازی کند. او همچنین چند اجرای سنتی موسیقی قوالی در چندین جشنواره موسیقی جهانی WOMAD برای بیننده‌های بین المللی داشت.
آلبوم «روح مست» نصرت در سال 1997 در بخش آلبوم فولکلور سنتی نامزد جایزه گرمی ‌شد. نصرت فتح علیخان در سن 48 سالگی در لاهور پاکستان درگذشت.

آلیا

او خواننده و بازیگری آمریکایی بود. وقتی خیلی کوچک بود در برنامه تلویزیونی «جستجوی ستاره» بازی کرد و قلب میلیونها نفر را ربود. در سن 12 سالگی امضای خود را پای آثار Jive و Blackground گذاشت و چند سال بعد اولین آلبومش را بیرون داد. سه میلیون کپی از این آلبوم در آمریکا فروخته شد و برای او موفقیت بزرگی محسوب می‌شد. 3.7 میلیون کپی نیز از آلبومش در آمریکا و بیش از 8 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت.

 خواننده,مرگ,آلیا
آلیا خواننده

آلیا در فیلم‌هایی مثل «رومئو باید بمیرد» بازی کرد و ترانه اش به نام «دوباره تلاش کن» نامزده جایزه گرمی ‌در بخش بهترین خواننده زن R&B شد. او سومین و آخرین آلبومش یعنی آلیا را در سال 2001 منتشر کرد. در 25 آگوست 2001 آلیا بعد از فیلمبرداری برای موزیک ویدئوی « single Rock the Boat» در سن 22 سالگی در حادثه سقوط هواپیما کشته شد.

جان لنون

جان لنون کسی که یکی از موفق‌ترین گروه‌های قرن بیستم یعنی بیلتز را پایه گذاری کرد. بیتلز آلبوم‌های زیادی مثل قرمز، آبی، گلچین1،‌ گلچین2، بیتلز برای فروش، آزاد مثل پرنده و.. را روانه بازار موسیقی کرد، اما موفق‌ترین آلبومشان Abbey Road بود. بعد از این موفقیت‌های بیکران بیتلز منحل شد و لنون تک خوانی خودش را آغاز کرد. لنون آهنگ‌های زیادی مثل مادر، چطوری می‌خوابی؟ و .. داشت.

بیشتر بدانید : عکس‌های نادر از جان لنون و همسرش که ندیده بودید!!

لنون یکی از بزرگ ترین منتقدان جنگ ویتنام محسوب می‌شد و تبدیل به یک فعال اجتماعی شد، او به واسطه موسیقی اش صلح را رواج می‌داد. بالاخره در ساعت 10:50 8 دسامبر 1980 بعد از اینکه لنون و اونو از داکوتا به نیویورک و محل زندگی شان بازگشتند، ‌مارک دیوید چپمن وقتی که آنها درحال وارد شدن به خانه شان بودند چهار بار با گلوله از پشت به لنون شلیک کرد و  او را به قتل رساند. لنون در آن زمان 40 ساله بود.

بیشتر بدانید : 10 نكته درباره جان لنون كه شاید ندانید!

 جان لنون,مرگ جان لنون,خواننده,بیتلز
جان لنون


بیشتر بدانید : گذری بر تاریخچه گروه بیتلز و زندگی جان لنون

بیشتر بدانید : مرگ عجیب خواننده زن در حمام! + عکس

بیشتر بدانید : مرگ خواننده 48 ساله سرشناس در آستانه جوایز گرمی همه را شوکه کرد!!

بیشتر بدانید : ستاره های مشهوری که در دوران اوج خودکشی کردند + عکس

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ