آنجلینا جولی
همه مادرها می‌خواهند به نوعی فرزندانشان را خوشحال کنند و به هرکاری دست می‌زنند تا بچه هایشان به آنها افتخار کنند. در مورد آنجلینا، او از یک اتومبیل در حال حرکت می‌پرد و از یک ساختمان بلند آویزان می‌شود.....
                                                         
امروزه تکنولوژی بسیار پیشرفته کرده است و صنعت سینما هم از این نعمت بهره می‌برد. در حقیقت بسیاری از کارگردانان در این صنعت خلاقیت به خرج داده و روش های نوینی را برای هرچه جذاب تر کردن داستان فیلم ایجاد می‌کنند. هر ساله بر شمار فیلم های علمی-تخیلی و انیمیشن های کامپیوتری افزوده می‌شود اما فیلم های اکشن وقتی به معنی حقیقی کلمه واقعی به نظر می‌رسند که نقش آفرینی توسط انسان باشد. اغلب بدلکاران استخدام می‌شوند تا صحنه های اکشن و خطرناک فیلم را به جای هنرپیشه اصلی بازی کنند. اما تقریبا همه این حقه را می‌دانیم. در اینجا لیستی از هنرپیشه هایی را داریم که دوست دارند خودشان صحنه های جذاب فیلم را به تصویر بکشند. این رویکردی صادقانه برای واقعی تر کردن فیلم است.

10. آنجلینا جولی
اخیرا آنجلینا در فیلمی‌ به نام توریست (2010) ایفای نقش کرده است که خود بدلکاری آن را به عهده گرفته است و تنها به خاطر اینکه بچه هایش را تحت تاثیر قرار دهد به این کار تن داده است. همه مادرها می‌خواهند به نوعی فرزندانشان را خوشحال کنند و به هرکاری دست می‌زنند تا بچه هایشان به آنها افتخار کنند. در مورد آنجلینا، او از یک اتومبیل در حال حرکت می‌پرد و از یک ساختمان بلند آویزان می‌شود. در فیلم سالت (2010) او روی لبه باریک طبقه دوازدهم یک ساختمان  بلند راه می‌رود در حالیکه تنها یک سیم به او متصل است. او می‌گوید این کار را به خاطر برگشت به حالت عادی بعد از به دنیا آوردن فرزندش انجام داده است.

آنجلینا جولی
9. مت دیمون
فکر نمی‌کنم کسی بازی مت دیمون در مجموعه هویت بورن را به یاد نداشته باشد. او در این مجموعه بیشتر بدلکاری ها را خودش انجام می‌داد و بی دلیل نیست که چرا همه پای دیدن این فیلم میخکوب می‌شدند. او در این مجموعه چندین صحنه داخل آب و پرش از روی پل در آبهای عمیق را انجام داد. او همچنین تمام صحنه های تصادف با اتومبیل را خودش انجام می‌داد.

مت دیمون
8. کریستین بل
کریستین یکی از مناسب ترین هنرپیشه ها برای هر نقشی است که نیازمند فشار های جسمی‌ و فیزیکی است. او برای ایفای نقش در فیلم مکانیک (2004) وزن خود را به حدود 55 کیلو می‌رساند و پس از آن خیلی سریع برای بازی در فیلم بت من آغاز می‌کند (2005) به وزن 117 کیلو می‌رسد. جالب ترین بدلکاری او وقتی بود که پیشنهاد کارگردان را برای آوردن بدلکار برای اجرای صحنه ای در فیلم نجات داون (2006) رد می‌کند. فیلم های او همیشه پر از هیجان و اکشن بوده و اکثر بدلکاری هایش را هم خودش انجام داده است.

کریستین بل
9. تام کروز
تام کروز به عنوان مرد برجسته شناخته شده است اما او همچنین توانایی نگه داشتن یک تصویر قهرمان واقعی اکشن با اجرای بدل کاری های خودش در مجموعه های ماموریت غیر ممکن و دیگر فیلم هایش را داشته است. فیلم بعدی ماموریت غیر ممکن، پروتکل روح، در پایان امسال اکران خواهد شد. برای این فیلم، او از بزرگترین ساختمان دنیا بالا می‌رود در حالی که خودش بدلکار است.
تام کروز
6. زویی بل
او زن بدلکار و نیز بازیگر است که همه بدلکاری های نقش های خودش در فیلم ها را انجام داده است. او کارش را با بدلکاری برای شارون استون و لوسی لاولس در فیلم کوئنتین تارانتینو به نام دلیل مرگ (2007)  آغاز کرد و خودش نیز در فیلم بازی کرد. همچینن او در مجموعه های بیل را بکش، زن گربه ای (2004) و حرامزاده های لعنتی (2009) بدلکاری در میان دیگران بود.

زویی بل
5. ویگو مورتنسن
ویگو مورتنسن همه بدلکاری های خودش را در مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها انجام داد. او گفته است که در حمل یک شمشیر واقعی به جای آلومینیوم یا پلاستیکی قلابی آن اصرار داشته تا تاثیرگذاری بیشتری در صحنه ایجاد کند و در کارش به خوبی بدرخشد. در فیلم هیدالگو ( 2004) او ستاره درخشام  مسابقه اسب سواری در کار خودش بود. او گفته که حتی اسبی را که در فیلم با آن سواری می‌کرده، خریده است.

ویگو مورتنسن
4. آرنولد شوارتزینگر
آرنولد شوارتزینگر اکثر بدلکاری ها در فیلمهایش را خودش انجام داده است به خصوص مجموعه های کماندو ( 1985). او گفته دلیل این که باید این بدلکاری ها را انجام می‌داد، مشکل پیدا کردن جفت همانندش بود که بتواند به خوبی جایگزین او شود. اما حالا او در سکانس های اکشنی است که توسط خودش به تنهایی اجرا شده، است. او با هیجان بیشتر و بدلکاری هایش دوباره در فیلم های آتی مجموعه های ترمیناتور باز می‌گردد.

آرنولد شوارتزینگر
3. جیسون استاتهام
استاتهام یکی از ورزشکاران سابق شیرجه المپیک بود. او همه بدلکاری هایش را با همراه تیراندازی ها، انفجارها و البته رانندگی انجام داد. بدلکاری های رانندگی او در مجموعه های ترانسپورتر تماشایی است. او اجرای حیرت انگیزی در سرقت بانک  انجام داد. استاتهام در یکی از مصاحبه هایش، گفته است: "دلهره و هیجان بسمت بازیگر هجوم می‌آورد اما من دوست دارم، چون دیوانگیست" چیزی که او از انجام آن لذت می‌برد و ما از دیدن آن لذت می‌بریم، این است که او را در اکشن واقعی ببینیم.
جیسون استاتهام
2. هریسون فورد
با وجود این که در اواسط شصت سالگی اش است، وقتی در مجموعه های مهیج ظاهر می‌شود، بسیار پر انرژی است. او بیشتر بدلکاری نقشش در فیلم اخیر ایندیانا جونز را خودش انجام داده است. آن طور که شیا لابوف نقش مکملش در فیلم می‌گوید، او 90 درصداز سکانس های اکشن را خودش با وجود سن بالایش انجام داده است. این یک نوع پیشرو واقعی است که می‌خواهد تا حدی که می‌تواند، تصاویر را واقعی بسازد. وی امسال در فیلم گاوچران ها و بیگانگان دیده می‌شود که یک فیلم وسترن بر اساس داستانی با همین نام از اسکات میشل روزنبرگ است.

هریسون فورد
1. جکی چان
در حقیقت جکی چان همه بدلکاری های فیلم هایش را خودش انجام داده است. اگرچه اولین تعلیمات و تمرینات بازیگری چان در پکینگ اپرا که یک تئاتر سنتی چینی است، در جهت پیشه بازیگری در آینده برای او بود، اما او برای مدتی به سمت بدلکاری جذب گردید. امروزه او در زمره بهترین بازیگران سبک رزمی‌ دنیاست. جراحت های بسیاری در کارهایش به او وارد شده، نتوانسته است او را از ادامه این کار متوقف کند. در کتاب ثبت جهانی گینس عنوان بیشترین بدلکاری زنده را از آن خود کرده است. همه فیلم هایش به خاطر سکانس های اکشن بدلکاریش مورد استقبال قرار می‌گیرد مثل مجموعه های ساعت شلوغی، مجموعه های داستان پلیس، همسایه جاسوس (2010) و بچه کاراته باز (2010) که چندتا از فیلم‌های اخیر او می‌باشند.


جکی چان

بیشتر بدانید : کریستین بل با تغییرات ظاهری حیرت انگیزش همه رو شوکه کرد!! + عکس

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  

اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
بازیگران هالیوودی که در صحنه فیلمبرداری آسیب دیدند! +عکس
16 بازیگر هالیوود که آخرین فیلم خودشان را ندیدند! (+عکس)
تصاویر اعجاب آور از بدلکاری‌های ستاره هالیوودی!!
سوتی سینمایی از نوع هالیوودی!! + عکس
بهترین و بدترین پوسترهای هالیوود در سال 2011/ تصویری