لحظات دیوانه کننده سانسور در فیلم های هالیوود!! + عکس
 شما باید کار سانسورچی های تلویزیون را در رابطه با موضوع سوگند، مورد تحسین و تمجید قرار دهید- کمدی خالص طلایی است

 سانسور در  هالیوود

 هری پاتر و یادگاران مرگ (2010)

سانسور در این فیلم، با سحر و جادوی خود هری آغاز می گردد. این اتفاق با پخش DVD فیلم پرنس نیمه خون آلود، همراه بود؛ فیلمی که هرمیون را با دستانی تماما خون آلود نشان می داد. سپس این تریلر در سینماها به نمایش در آمد و فرمان شعبده باز صادر شد: دست هایت را تمیز کن. احتمالا خون در خود فیلم نیز باقی مانده است که این معنا را می رساند که این سانسور ناخواسته، دام مهلکی را برای بینندگان پهن کرده است. کار جالبی است.

سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,هری پاتر و یادگاران مرگ
صحنه سانسور شده  هری پاتر و یادگاران مرگ

بیشتر بدانید : جنجال برانگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 12 پوستر ترسناک و خشن سینمای هالیوود که نمایششان ممنوع شد!!


ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال (2008)

در دنیای امروز، همه موافق هستند که اسلحه بد است. فقط در صحنه های فیلم است که مردم سلاح در دست دارند: پس آنها ابزار ضروری برای افراد می باشند. امّا این امر سبب نشد تا سانسور دیجیتالی از سلاح در فیلم ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال صورت نگیرد. یک اسلحه در مقابل ریی وینستون قرار داشت که بدین معنا بود: یکی از افراد CGI، باید نسخه دیجیتالی شلوار ریی را ایجاد نموده و آن را به اصلش می چسباند. شما احساس می کنید که انجام چنین کاری، واقعا بی معناست.

سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال
ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال

بیل را بُکش- قسمت اول (2003)

فیلم جنون آور که خونی در آن وجود نداشته باشد، غیر قابل تصور است. امّا این امر سبب نمی شود تا در فیلم هراسناک بیل را بُکش- قسمت اول سانسوری صورت نگیرد. این اوّلین فیلم پس از قانون جدید برای نشان ندادن خون در چنین فیلم هایی بود. همه چیزها بار دیگر به رنگ سیاه و سفید نشان داده شد و سبب شد تا اوما ثورمن کمتر شبیه به قاتل سامورایی شود.

سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,بیل را بُکش
صحنه سانسور شده فیلم بیل را بکش

E.T: موجود فرا زمینی (1982)

برای دو دهه تمام، استیون اسپیلبرگ، با این تفکر اذیّت می شد که عاملان دولت در E.T، به دنبال قهرمانان کوچک دارای سلاح بودند. این بدان معناست که او یا فردی ضعیف و غیرقابل باور است، یا آنکه او به سطحی رسیده است که به مردم اجازه می دهد تا درباره برخی چیزها نگران باشند. به هر حال، برای نسخه سالگرد این فیلم کلاسیک، او استفاده از سلاح های دیجیتالی را به جای قبلی ها پیشنهاد داد که باعث جار و جنجال در صنعت فیلم سازی شد.

E.T: سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,موجود فرا زمینی
سانسور E.T: موجود فرا زمینی

مراقبان (2009)

یکی از خنده دارترین قوانینی که توسط ایالات متحده آمریکا برای سانسور در نظر گرفته شده است، مستقیم هدف قرار ندادن ببیندگان فیلم های سینمایی هراسناک توسط اسلحه می باشد. لحظه تلخی در فیلم وجود دارد که در آن، ترور کننده سعی می کند اوزیماندیاس را بکشد. بنابراین، در ادای احترام به فیلم E.T اسپیلبرگ، کارگردان زاک سایندر، به طور دیجیتالی، آن را با نوع پیشین جابه جا کرد. هرچند، سلاح مذکور باز هم در فیلم نشان داده می شود، امّا هدف سلاح دیگر بینندگان فیلم نیستند. چه منطق جالبی!!!

سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,مراقبان
صحنه سانسور شده فیلم مراقبان

مارها در هواپیما (2006)

شما باید کار سانسورچی های تلویزیون را در رابطه با موضوع سوگند، مورد تحسین و تمجید قرار دهید- کمدی خالص طلایی است. در یکی از سریال های ساخته شده بر اساس آن، چندین فحش را با کلمات مناسب تر جایگزین کردند.

سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,مارها در هواپیما
فیلم مارها در هواپیما

طعم بد (1987)

پوستر این فیلم کمدی، با حالت توهین آمیزی به مخاطب نگاه می کرد. اما هنگامی که نسخه خانگی آن عرضه شد، طرحش را اصلاح کرده و سپس روانه بازار کردند.

سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,طعم بد
سانسور پوستر فیلم طعم بد

کله خر شماره دو (2006)

این فیلم تفاوت زیادی با محتوای مضحک، خطرناک، و مخوف خود داشت. امّا برخی افراد حتّی عنوان آن را نیز دوست نداشته و توهین آمیز تلقی می کردند. به همین خاطر در سری بعدی فیلم، نام آن به کله خراب تغییر یافت.

سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,کله خر شماره دو
کله خر شماره دو

گریس (1978)

هر شخصی می داند که نشان دادن سیگار در فیلم ها، نوجوانان را به سمت آن سوق می دهد. بنابراین، برای جلوگیری از چنین رویداد تلخی، در سری جدید فیلم موزیکال گریس، سیگارها به صورت دیجیتال از دهان نوجوانان بازیگر حاضر در فیلم، حذف شدند. هرچند، هنوز در خود فیلم حضور دارند. معنادار است!!!

 سانسور,سانسور فیلم,سانسور در هالیوود,فیلم بدون سانسور,گریس
سانسور فیلم موزیکال گریس

 

بیشتر بدانید : فیلم های ممنوعه در کشورهای مختلف دنیا + عکس

بیشتر بدانید : تمام سانسورهای عجیب صدا و سیما/ از دوقلوهای افسانه ای و اوشین تا سانسور سگ و گرگ!!

بیشتر بدانید : سانسور کردن بازیگران زن جشنواره در برنامه «هفت» + فیلم و عکس

بیشتر بدانید : سکانس های حذف شده سریال «بازی تاج و تخت» که داستان فیلم را تغییر می دهند (قسمت1)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ