10 فیلم در مورد خانواده های غیرمتعارف هالیوود!!
مادر بددهن وی در هنگام بازی با تلویزیون فریاد می زند و همیشه در حال سیگار كشیدن است، قبل از اینكه او یك ماهی تابه را از پشت سر او پرتاب كند

خانواده های عجیب هالیوودی

10 -بهترین بابای دنیا

در موسیقی این فیلم كه توسط باكت گولویت نوشته و كارگردانی شده است، رابین ویلیامز بهترین بابای دنیا است. پسر ناسازگار او كه آن را بزرگ كرده است به طور ناخواسته با شرم آورترین روش ممكن دست به خودكشی می زند. در نتیجه شخصیت راب ویلیامز  كه یك فرد با حرفه معلمی است، با استفاده از یك روش جدید بر روی جنازه پسرش روش جدیدی را پیدا می كند از یك شیوه پزشكی برای حرفه نوشتن خود استفاده می كند. او تظاهر به رها كردن جنازه پسرش در نوشته های خود می كند و به صورت ساده ویژگی یكسانی از پسرش را دوباره می نویسد. همكلاسی های وی از صورت رنگ پریده وی متوجه این موضوع می شوند، این درحالی است كه پدرش سعی می كند تا او را متفكر، عاشقانه و رمانتیك معرفی كند. ویلیامز درهنگام پاك كردن ذهن و ساخت یك حافظه ایده آْل، از یك دروغ دولبه استفاده كرد كه اعتبار و آبروی خود را به خدمت گرفت. بهترین پدر...

9. برادران ناتنی

این فیلم به طور واقع یك سناریوی واقعی نیست: دو عقب مانده ذهنی، بیكار چهل ساله، چیزی شبیه همكاری خواهر و برادر، همانطور كه والدین آنها یك خانواده موروثی را كه زیر یك سقف زندگی می كنند، شكل می دهند. صحنه اصلی: وقتی آنها تلاش می كنند تا به منظور آزادی فضا برای انجام فعالیت ها، تختخواب سفری بسازند. آنها هر دو كشف كردند كه چه چقدر شبیه هم هستند. (یعنی هندوانه، كاراته و آرمان های موسیقی) در همین حین آنها تحت شخصیت پدر رشد می كردند و حتی یك دشمن مشترك با نام ویل فرل داشتند، برادر بزرگتری كه یك اتومبیل SUV اتوماتیك دارد و اصرار دارد كه خانواده وی شكل كاملی از فیلم " Sweet Child O’ Mine”  " است.   

8. The Squid and the Whale

این فیلم بر روی موضوع طلاق و تاثیری كه بر روی بچه ها دارد، متمركز است.  جف دانیال یك پروفسور نخبه است و همسرش لورا لینی یك نویسنده. پدر به مشروبات الكلی معتاد است و احساسات كودكان تحت تاثیر این موضوع است، آنها از عدم مهارت های اجتماعی مناسب یا رفتارهای مناسب رنج می برند (پسر كوچك خانواده در هنگام عصبانیت مردم را  مردم را الاغ صدا می كند و در تمام دوران مدرسه نمی تواند با دختران ارتباط درستی برقرار كند.) این فیلم پیچیدگی های خاصی دارد و به طرز بیرحمانه ای جزئیات وحشتناك خانواده را نشان می دهد، هرچند بر پایه داستان واقعی كودكی كارگردان فیلم، نوآ بومچ است.

7. پرشس

مادر بددهن وی در هنگام بازی با تلویزیون فریاد می زند و همیشه در حال سیگار كشیدن است، قبل از اینكه او یك ماهی تابه را از پشت سر او پرتاب كند. پدر او را مورد تجاوز جنسی قرار می دهد و همچنین او پدر دو فرزند وی نیز هست. یكی از آنها عقب مانده ذهنی است (نتیجه آن انجام عمل زنا با محارم است). در این مورد، انتظار می رود او را بدون تحقیر كردن به خاطر وزنش به مدرسه ببرد. خوشبختانه او در نهایت نجات می یابد (به خاطر چیزهایی كه ندیده است یا در كتاب نخوانده است، سرزنش نخواهد شد). اما او یك خانواده دوم را در آغوش همكلاسی های خود پیدا می كند، كسانی كه حتی او را به خاطر تولد فرزند پدرش تحمل می كنند (مادر عصبانی، با او دشمن می شود، چرا كه پدر عشق بیشتری را نثار او می كند). این فیلم را ببینید تا متوجه شوید كه خانواده شما خیلی عالی تر از آن چیزی است كه شما فكر می كنید.  

6. آلیس دیگر اینجا زندگی نمی كند

كارگردان این فیلم مارتین اسكورسیزی است، این فیلم یكی از بهترین فیلم هایی است كه وی كارگردانی كرده است و قالب آمریكایی و ایتالیایی یا مافیایی ندارد. این فیلم درمورد زندگی یك خواننده سرحال است/ مادر تنهایی كه پسرش را همه مكان هایی كه برای یافتن خانه می رود، به همراه می برد و با غریبه ها بسیار راحت برخورد می كند. در هنگامی كه او با تعدادی آدم بیكار ساكن می شود، به دنبال یك پدر برای پسر تحت حمایت می رود. این مجموعه شامل یك خواننده، آهنگساز به نام كریس كریستوفرسون می شود كه به زن آنچه را كه می خواهد و به آن نیاز دارد، می دهد؛ هرچند او را وادار به تحمل غریزه خود می كند. این فیلم یك موضوع جالب از والدین تنها است و همه مضمون و داستان پیرامون مسئله مسكن است.     

5. ایگبی به جنوب می رود

صرف نظر از گیرنده بزرگ در قدردانی ری، این فیلم از همه جزئیات لازم برای ایجاد یك نوجوان نگران استفاده كرده است: یك پدركه سلامت عقل خود را از دست داده است، ایگبی كه لباس می پوشد و مانند پدرش رفتار می كند، یك مادر یك هیولای بی خطر است. در چنین شرایطی او متوسل به قرص می شود و به صورت محرمانه دارو مصرف می كند، درست زمانی كه قصد شركت در دانشگاه نظامی دارد. همچنین به نظر می رسد مدت زمان زیادی برای مادری است كه در شكل خودش وجود ندارد، كسی كه او بتواند به صورت رمانتیك با او مشغول شود. دانش آموزان فروید این فیلم را تماشا كردند و پیچیدگی های آن را مد نظر قرار دادند.  

4. بوران (The ice storm)

انگ لی عاشق این است كه شكست خانواده ها را تماشا كند؛ این فیلم در مورد والدین است. دو خانواده به طور خاص كه مانند كودكان رفتار می كنند، آموزش كمتری می بینند، مصرف بیش از حد الكل و تقلب موجب دور شدن آنها از مسئولیت پذیری جدی در كار می شود و بنابراین موجب انحراف و گمراهی كودكان می شود. الیجا وود به نظر می رسد بدترین آموزها را ارائه داده است و تجلی یك پیشنهاد ساده و ابهام است. (حضور او در كلاس همه این ها را نشان می دهد). این تراژدی بسیار ملموس است و به ناچار چیزی كه باعث دوری از برگشت به حقیقت می شود، یك صدمه جدی است. این تنها چیزی است كه در زندگی حقیقی اتفاق می افتد.

3. كوهستان بروكبك

این یك فیلم رمانتیك و احساسی است كه روابط بین دو مرد همجنس گرا را به نمایش می گذارد. وقتی جك توئیست و انیس دل مار احساسات خود را در یك شب در هنگام انجام یك كار مذهبی نسبت به یكدیگر بیان می كنند، احساسات آنها باعث می شود تا با ملاحظه مسئله ازدواج را مطرح كنند. در حالی كه آنها به طور مداوم و مخفیانه به ماهیگیری می روند، این تابو به یك شیوه زندگی كامل تبدیل می شود. پایان فیلم به شدت رمانتیك و تراژدی است و شاید به دلیل كنار گذاشتن عادات بد و اجازه ماندن برخی از سنت ها در گذشته است كه در برخی از صحنه های وحشتناك فیلم به نمایش گذاشته می شود.

2. زیبای آمریكایی

این فیلم ساخته سم مندس است كه با تخصص زیاد آن را مطرح می كند. این یك فیلم مدرن از سینمای كلاسیك آمریكاست كه بر روی تصویر یك خانواده كامل تمركز می كند كه خوشحال نیستند. رابطه جنسی نامشروع، تماشای رابطه جنسی، انحطاط و بی وفایی بیشتری مواردی است كه در این فیلم یافت می شود. پدر در حال استمنا در حمام، نشان می دهد كه این بهترین موقعیت وی در طی روز است. او بعدا از شغل پاسخگویی به تلفن به انصراف می دهد و به كار در یك رستوران فست فود روی می آورد. مامان شاغل، در میان گریه های فراوان، سیلی به صورت خود می زند، در حالی كه سعی در ساكت كردن كودكش دارد. بعد از شكست در فروختن خانه (او یك فروشنده املاك واقعی است). همسایه ها از جمله یك زوج شاد و هرزه و یك شوهر نظامی هرزه كه از آنها متنفر است. فرمانده سابق نیروی دریایی كاملا از پسر خود غافل است، كسی را گلدان و نوارهای ویدئویی را به دختر همسایه می فروشد. زیبای آمریكایی به معنای واقعی كلمه جامعه مدرن و روشهایی كه یك خانواده می تواند در پیش گیرد را بیان می كند.  

1. اجرا با قیچی

این یك موضوع غیرعادی است اما فیلمی زیرك در مورد پسر جوانی كه والدینش به دلیل اعتیاد پدر و رفتار غیرمعمول مادر از هم جدا شده اند. پسر خانواده، آگوستا بروقس، مادرش را برای درمان نزد دكتر فینچ می برد كه رفتاری عجیب و غریب و خانواده ای بی ثبات دارد- ویژگی های یك مرد هرزه و دو خواهرش (او به این رابطه با پسر 14 ساله پایان می دهد) كه هر دو آنها عجیب هستند.) فینچ یك مرد دیوانه است و همسرش نیز در آستانه دیوانگی است. این فیلم با اجرای حیرت انگیز آنت بنینگ و گویینت پالترو اجرا شده است. این فیلمی است كه شما حتما باید آن راببینید و باید گفت كه داستان این فیلم واقعی است.

* داستان اسباب بازی

 این داستان در مورد اسباب بازی هایی است كه در هنگام نبود انسان ها زنده می شوند و در تصور یك كودك آشكار می شوند، كودكی از نبود حمایت پدر رنج می برد. پدر این كودك به طرز عجیبی در این فیلم ناپدید می شود. وقتی اندی جشن تولد می گیرد و به سیاره پیتزا می رود تعجب می كنید كه چرا پدرش قادر به همراهی وی نیست. وقتی او حركت می كند فقط او و مادرش و اسباب بازی ها حضور دارند؛ در این فیلم احساس تنهایی لمس می شود، اسباب بازی هایی كه آنقدر كهنه هستند كه دیگر صاحب آنها رغبتی برای بازی با آنها ندارد. چقدر قشنگ است كه بچه ها ناگهان فروش یك گاراژ را قبول می كنند.


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ