فيلم تايتانيک با 247 ميليون دلار هزينه در جايگاه دوم فيلم‌هاى پرهزينه تاريخ سينما جاى دارد. دکور‌هاى فرعونى و هزينه سنگين تايتانيک مى‌توانست جيمز کامرون را همراه خود غرق کند. اما...

 

  
   چه فیلم‌هایی برای تهیه کنندگان و استودیوهای سینمایی بیشترین هزینه را در بر داشته‌اند؟ البته دلیل نمی‌شود که حتما یک فیلم بسیار پرهزینه فروش خوبی هم در گیشه داشته و جزو پر فروشترین فیلم‌های سینمایی قرار گیرد. در این گزارش تصویری برخی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما معرفی می‌شوند.
 
 
 
سومین و آخرین اپیزود از مجموعه اسپایدرمن (مرد عنکبوتی) با 258 میلیون دلار هزینه رکورددار پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است. بدیهی است صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه این فیلم بخش عمده‌ای از هزینه تولید آن را بلعید.

 
فیلم تایتانیک با 247 میلیون دلار هزینه در جایگاه دوم فیلم‌های پرهزینه تاریخ سینما جای دارد. دکور‌های فرعونی و هزینه سنگین تایتانیک می‌توانست جیمز کامرون را همراه خود غرق کند. اما استقبال گسترده از این فیلم در سراسر جهان کامرون را به قله رفیعی در هالیوود رساند.

 
 
دزدان دریایی کارائیب 3 سومین اپیزود این مجموعه با 240 میلیون دلار در مقام سوم این فهرست جای دارد. جلوه‌های ویژه این فیلم به ویژه در 15 دقیقه آخر آن فوق‌العاده است.

 

 
 فیلم دنیای آب از لحاظ هزینه مانند چاه ویل بود. این فیلم با 229 میلیون دلار هزینه مدتی طولانی پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما بود، اما اکنون در جایگاه چهارم است.

 
 
ترمیناتور3 با 216.6 میلیون دلار هزینه در مکان پنجم قرار دارد. با این حال اپیزود سوم این مجموعه مانند اپیزودهای یک و دو آن از لحاظ فروش گیشه موفق نبود.
 
 
مردان ایکس 3 با هزینه 210 میلیون دلاری اش ششمین فیلم گران تاریخ سینما است. علی رغم جلوه‌های ویژه عالی این فیلم صحنه‌های اکشن آن چندان جالب نبوده و گاهی این پرسش مطرح می‌شود بودجه این فیلم چگونه هزینه شده است.
 
 
دومین اپیزود مجموعه اسپایدرمن (مرد عنکبوتی) با 210 میلیون دلار در مقام هفتم این رده بندی است. البته می‌توان گفت این فیلم بهترین و تماشایی‌ترین اپیزود این مجموعه است.

 
 
فیلم کینگ کونگ که 207 میلیون دلار هزینه در برداشت، مقام هشتم پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است. هزینه این بودجه هنگفت درهر صحنه و در هر یک از حالت‌های چهره این گوریل غول پیکر قابل مشاهده است.
 
 
بازگشت سوپرمن 204 میلیون دلار هزینه را بلعید تا نهمین فیلم گران سینمای جهان باشد. اما با وجود این هزینه سنگین فیلم بازگشت سوپرمن چه از لحاظ هنری و چه از لحاظ فروش گیشه ناامید کننده بود.
 
 
فیلم غرب وحشی وحشی علی رغم اینکه 203 میلیون و 800 هزار دلار هزینه تولید آن شد، یک شکست کامل بود. اما تنها موفقیت این فیلم این است که در جایگاه دهمین فیلم پرهزینه تاریخ سینما قرار گرفته است.

 
 
مطالب مرتبط:
دیروز و امروز ستارگان سینما
 گزارش تصویرى: جدیدترین فیلمهاى ستارگان هالیوود
گزارش تصویرى: هالیوود ابزارى براى راى‌گیرى
بازیگران بزرگ چگونه در نقش خود غرق می‌شوند؟!!
تاثیرگذارترین فیلم تاریخ سینما
 
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  منبع: جام جم آنلاین