پرهزینه ترین فیلم ها‌ی تاریخ سینما (3)
تلفیق تصویر رایانه ای در دکوری واقعی موجب شد تا این موش کوچولو روی پرده سینما جان بگیرد و هزینه فیلم جبران شود...

فیلم های پرخرج تاریخ سینما

چه فیلم‌هایی برای تهیه کنندگان و استودیوهای سینمایی بیشترین هزینه را در بر داشته اند؟ البته دلیل نمی‌شود که حتما یک فیلم بسیار پرهزینه فروش خوبی هم در گیشه داشته و جزو پر فروشترین فیلم‌های سینمایی قرار گیرد. در این گزارش تصویری برخی از پرهزینه ترین فیلم‌های تاریخ سینما معرفی می‌شوند.

فیلم اسکندرفیلم اسکندر

اسکندر به کارگردانی اولیوراستون علی رغم هزینه 161 میلیون و 600 هزار دلاری اش انتظارها را برآورده نکرد اما توانست مقام بیست و یکمین فیلم پرخرج سینمای جهان را به دست آورد.

فیلم دنیا کافی نیستفیلم دنیا کافی نیست

فیلم دنیا کافی نیست با 159 میلیون و 800 هزار دلار هزینه گرانترین اپیزود مجموعه جیمز باند است. اما نه پر فروشترین و نه جذابترین اپیزود مجموعه جیمز باند است و فقط عنوان بیست و دومین فیلم پرهزینه این فهرست را کسب کرده است.

فیلم گودزیلافیلم گودزیلا

فیلم گودزیلا 159 میلیون و 100 هزار دلار هزینه در بر داشت و بیست و سومین فیلم پرخرج تاریخ سینما است. با اینکه در برخی صحنه‌ها امریخ نقش گودزیلا و کینگ کونگ را قاطی کرد اما این فیلم از لحاظ گیشه موفق بود به ویژه که سوسمار هیولا با تخریب نیمی‌ از شهر نیویورک با ضربات دم و پوزه‌اش تماشاگر را میخکوب می‌کرد.

فیلم کودکانه استوارت کوچولوفیلم کودکانه استوارت کوچولو

فیلم کودکانه استوارت کوچولو با 157 میلیون و 400 هزار دلار هزینه بیست و چهارمین عنوان را در این رده بندی دارد. تلفیق تصویر رایانه ای در دکوری واقعی موجب شد تا این موش کوچولو روی پرده سینما جان بگیرد و هزینه فیلم جبران شود.

فیلم برل هاربور

فیلم پرل‌هاربور به کارگردانی مایکل بی که بازسازی عظیم نبرد بندر پرل‌هاربور است 156 میلیون و 900 هزار دلار خرج برداشت تا بیست وپنجمین فیلم پرهزینه سینما شود. اما به استثنای 40 دقیقه صحنه‌های جذاب حمله در بقیه مدت فیلم باید شاهد نقش آفرینی کسل کننده بن افلک و دیگر بازیگران این فیلم بود.

فیلم یک روز دیگر بمیر

فیلم یک روز دیگر بمیر یکی از مهیج ترین اپیزودهای مجموعه جیمز باند است که هزینه 156 میلیون دلاری آن که موجب شد بیست و ششمین فیلم پرج لقب بگیرد را به هدر نداد. صحنه‌های اکشن هیجان انگیز این فیلم با بازیگری پیرس برازنان در موفقیت آن از لحاظ فروش گیشه بسیار موثر بود.

هری پاتر و محفل ققنوس

هری پاتر و محفل ققنوس با 150 میلیون دلار هزینه بیست و هفتمین فیلم پر خرج تاریخ سینما است. در این فیلم می‌توان شاهد انواع و اقسام جادوگری‌ها و دکورهای فوق العاده بود، با این حال این فیلم را نمی‌توان بهترین اپیزود مجموعه هری پاتر دانست.

ماموریت غیرممکن 3

ماموریت غیر ممکن 3 یا با نام دیگر بالاتر از خطر 3 مانند دو اپیزود قبلی این مجموعه که هیچ یک مشابه دیگری نیستند جذاب و مهیج است. این فیلم 150 میلیون دلار هزینه داشت و در مکان بیست و هشتم پرهزینه ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان قرار دارد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: جام جم آنلاین