از چرنوبیل تا عروسک روس، معرفی جذاب ترین سریال های 2019 + عکس
در این مقاله به معرفی بهترین‌ و جذاب ترین سریال‌هایی که فصل اول آنها در سال ۲۰۱۹ پخش شده است، می پردازیم. با ما همراه باشید

بهترین سریال‌های سال ۲۰۱۹ تا به امروز

سریال‌های زیادی را سراغ داریم که سال‌ها است دنبال می‌کنیم و هر فصل نسبت به فصل دیگر جذاب‌تر می‌شوند، در نتیجه با پایان هر فصل چشم‌انتظار خبر‌های تمدید فصل بعدی سریال موردنظرمان می‌شویم و خط‌به‌خط خبر‌های این سریال‌ها را دنبال می‌کنیم.

علاقه به سریال‌هایی که فصل‌های قبلی آن را دیده‌ایم هیچ اشکالی ندارد، اما تعداد سریال‌ها به‌اندازه‌ای است که گاهی اوقات حساب سریال‌های جدیدی که فصل اول آن‌ها پخش شده است از دست‌مان در می‌رود. به‌همین دلیل برای آن دسته از سریال‌ بین‌های حرفه‌ای که نبض دنیای فیلم و سریال را در دست دارند و می‌خواهند در کنار سریال‌هایی که دنبال می‌کنند، سریال‌های جدیدی را نیز شروع کنند فهرستی از بهترین سریال‌هایی را آماده کرده‌ایم که فصل اول آن‌ها در سال ۲۰۱۹ پخش شده است.

ناگفته نماند با توجه به محبوبیتی که مینی‌سریال‌ها در چند سال اخیر پیدا کرده‌اند در ادامه در کنار سریال‌های بلند، به مینی‌سریال‌های جذاب ۲۰۱۹ نیز اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است ساخت فصل دوم بعضی از سریال‌های بلند این فهرست تأیید شده است و سریال‌هایی نیز در این فهرست قرار داده‌ایم که خبری از ساخت فصل دوم آن‌ها در حال حاضر نیست، اما محبوبیت این سریال‌ها باعث شده تا احتمال ساخت فصل‌های بعدی آن‌ها وجود داشته باشد.

بیشتر بدانید : 26 سریال برتر سال 2019 بر اساس آرای IMDB

مینی‌سریال چرنوبیل (Chernobyl)

اول سریال از فهرست بهترین سریال‌های ۲۰۱۹ را با عنوانی شروع می‌کنیم که حتی اگر سریال‌های روزدنیا را دنبال نکرده باشید باز هم مطمئن هستیم نام «چرنوبیل» به گوش شما خورده است. این سریال رویداد تلخ فاجعه هسته‌ای چرنوبیل را که در سال ۱۹۸۶ اتفاق افتاد روایت می‌کند.

بیشتر بدانید : فاجعه اتمی «چرنوبیل» بهترین سریال تاریخ

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
مینی‌سریال چرنوبیل (Chernobyl)


داستان چرنوبیل دقیقاً از آغاز فاجعه انفجار نیروگاه شروع می‌شود و تلاش‌هایی که برای پاک سازی این منطقه از آلودگی‌های هسته‌ای صورت گرفت را به تصویر می‌کشد. داستان این سریال از کتابی با نام «صدا‌هایی از چرنوبیل» (Voices from Chernobyl)، نوشته «سوتلانا الکسیویچ» (svetlana alexievich)، الهام گرفته شده است و سازندگان مینی‌سریال «چرنوبیل» مدعی هستند که بیشتر اتفاقات دلخراشی که در این سریال می‌بینیم بر اساس واقعیت ساخته شده است.

مینی‌سریال «چرنوبیل» در ۵ قسمت تولید شد و به‌سرعت توانست در صدر جدول بهترین سریال‌های دنیا قرار بگیرد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر حتی اهل سریال نیستید، اما رویداد‌های تاریخی را دنبال می‌کنید حتماً تماشای «چرنوبیل» را به برنامه آخر هفته خود اضافه نمایید.

آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم (What We Do in the Shadows)

اگر اهل فیلم‌های کمدی باشید به‌احتمال زیاد فیلم سینمایی «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»، محصول سال ۲۰۱۹، را دیده‌اید. این فیلم در سال ۲۰۱۴ اکران شد و توجه مخاطبان را جلب کرد و زمینه‌ای برای ساخت نسخه سریالی این فیلم آماده شد.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم (What We Do in the Shadows)


داستان این سریال حول محور زندگی چهار خون‌آشام می‌چرخد و به‌رغم آنکه با یک سریال خون‌آشامی طرف هستیم، داستانی بامزه و خنده‌دار دارد و اگر اهل سریال‌های کمدی هستید، تماشای سریال «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم» را حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فصل اول این سریال در ۱۰ قسمت پخش شد و توانست نظر مخاطبان را جلب کند و به‌همین دلیل نیز خبر ساخت دومین فصل آن تأیید شده است.

تظاهر (The Act)

گاهی اوقات در سریال‌ها چیز‌هایی می‌بینیم که باورمان نمی‌شود و به‌خودمان می‌گوییم به‌حق چیز‌های ندیده و نشنیده! برای اثبات این گفته کافی است نگاهی به سریال «تظاهر» بیاندازید. این سریال که محصول شبکه آنلاین هولو (hulu online streaming) است در گروه سریال‌های جنایی واقعی این شبکه قرار دارد و داستانی واقعی و تلخ را از زندگی دخترکی با نام «جیپسی بلنچارد» (gypsy blanchard) برملا می‌کند.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
تظاهر (The Act)


ماجرای سریال «تظاهر» با داستان‌های جنایی واقعی که تاکنون دیده‌اید تفاوت دارد و همین قضیه نیز جذابیت این سریال را بیشتر کرده است. در این سریال «جویی کینگ» (joey king) در نقش «جیپسی بلنچارد» حاضر می‌شود. «جیپسی» دختری سالم است که مادرش همیشه تظاهر می‌کند دختر مریضی دارد و به همین دلیل نیز «چیپسی» همیشه در منزل توسط مادرش نگهداری می‌شود و تاجایی که امکان دارد از تعامل با دیگران دور نگه داشته شده است.

مادر «جیپسی» برای تظاهر به بیماری دخترش، همیشه به او قرص‌های خواب می‌دهد و موهایش را از ته می‌تراشد تا همیشه بیمار به‌نظر برسد. بعید می‌دانیم چنین داستان عجیب و واقعی را شنیده باشید، اما این داستان کاملاً واقعی است و همین قضیه نیز جذابیت سریال «تظاهر» را بیشتر کرده است. این سریال در حال حاضر برای فصل دوم تمدید نشده است، اما خبری از لغو آن هم نیست و چه بسا در آینده‌ای نزدیک خبر از تمدید «تظاهر» برای دومین فصل را شاهد باشیم.

عروسک روس (Russian Doll)

اگر در چند ماه اخیر سری به محافل اینترنتی فیلم و سریال زده باشید به‌احتمال تعریف‌و‌تمجید‌های سریال «عروسک روس» به گوش شما خورده است. این سریال در گروه سریال‌های اورجینال نت‌فلیکس قرار دارد و همان‌گونه که حتماً درجریان هستید سریال‌های این گروه یکی از دیگری جذاب‌تر و خوش‌ساخت‌تر هستند و «عروسک روس» هم سریالی است که حتماً باید دیده شود.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
عروسک روس (Russian Doll)

به‌لحاظ سبک و سیاق نیز این سریال سبکی درام و کمدی دارد و لحظه‌های شادی را برای مخاطب فراهم می‌کند. ماجرای سریال «عروسک روس» از این قرار است که دختری با نام «نادیا» که نقش او را «ناتاشا لیون» (Natasha Lyonne)، بازی می‌کند در ابتدای سریال به طرز فجیعی در تصادف خودرو جان می‌دهد، اما دوباره زنده می‌شود و در طول سریال شاهد تکرار مرده و زنده شدن «نادیا» هستیم.

به این ترتیب می‌توان گفت «نادیا» در یک حلقه زمانی گیر افتاده است و سعی دارد تا از این حلقه تکرار مرگ و زندگی نجات پیدا کند. ایفای نقش جذاب و بامزه «ناتاشا لیون» و همچنین داستان خاص و نسبتاً جدید سریال «عروسک روس» باعث شد تا این سریال برای فصل دوم هم تمدید شود.

مینی‌سریال فاسی و وردون (Fosse/Verdon)

در این قسمت به یک مینی‌سریال خوش‌ساخت دیگر رسیدیم که بر اساس واقعیت ساخته شده است. این سریال داستان زندگی و حرفه دو نفر از چهره‌های تاثیرگذار در حرکات موزون «تئاتر برادوی» (broadway theatre) با نام‌های «باب فاسی» (Bob Fosse) و «گوئن وردون» (Gwen Verdon)، را به‌نمایش می‌گذارد.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
مینی‌سریال فاسی و وردون (Fosse/Verdon)


برای آن دسته از علاقه‌مندانی که این دو شخصیت مطرح دنیای حرکات موزون و تئاتر را نمی‌شناسند باید بگوییم که «گوئن» و «باب» در تئاتر‌های موزیکال با یکدیگر آشنا می‌شوند و غالباً «گوئن» در این تئاتر‌ها نقش زنی زیبارو و دلفریب را بازی می‌کرد و «باب فاسی» نیز طراحی نمایش‌ها را بر عهده داشت. درنهایت نیز همکاری «باب» و «گوئن» زمینه ازدواج این دو را فراهم کرد و ماحصل این ازدواج نیز دختری با نام «نیکول» بود.

این زوج هنری بعد از مدتی از یکدیگر جدا شدند، اما به لحاظ حرفه‌ای همیشه در کنار هم قرار داشتند و فراز و فرود زندگی و کار «باب» و «گوئن» در این مینی‌سریال به‌تصویر کشیده می‌شود. در این سریال «سم راکوِل» (Sam Rockwell) نقش «باب فاسی» را بر عهده داشت و «میشل ویلیامز»، (Michelle Williams) نقش «گوئن وردون» را بازی می‌کند. جالب است بدانید «میشل ویلیامز» قبل از حضور در سریال «فاسی و وردون» چیزی حدود بیست سال می‌شد که در هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرده بود.

به این ترتیب اگر اهل سریال‌های موزیکال هستید یا اینکه دلتان برای بازی «میشل ویلیامز» در یک سریال تنگ شده است پیشنهاد می‌کنیم سریال «فاسی و وردون» را به تماشا بنشینید. این سریال در هشت قسمت ساخته شد و با توجه به ماهیت مینی‌سریال بودن آن خبری از فصل دوم «فاسی و وردون» در کنار نیست.

توکا و برتی (Tuca & Bertie)

سریال‌های انیمیشن سال‌های سال است که طرفداران خود را پیدا کرده‌اند و سریال‌های کارتونی با محتوای بزرگسالانه زیادی را شاهد هستیم که سالیان سال پخش می‌شوند. «توکا و برتی» نیز سریالی انیمیشنی و جذاب است که حیف‌مان آمد در فهرست سریال‌های جدید ۲۰۱۹ به این سریال جذاب و بامزه اشاره نکنیم.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
توکا و برتی (Tuca & Bertie)


فصل اول این سریال در ۱۰ قسمت تولید شد و اگر به‌سریال‌هایی مانند «بوجک هورسمن» (BoJack Horseman) علاقه دارید، بدون شک «توکا و برتی» نظر شما را جلب خواهد کرد. این سریال ماحصل همکاری «تیفانی هدیش»، (Tiffany Haddish) و «اِلی وانگ» (Ali Wong) است و طراحی شخصیت‌ها توسط ذهن خلاق «لیسا هاناوالت» (Lisa Hanawalt) انجام شده است. همان‌گونه که از نام سریال پیدا است، زندگی دو حیوان بامزه با نام‌های «توکا» و «برتی» را روایت می‌کند که در آپارتمانی در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند.

حتی اگر اهل سریال‌های انیمیشن نیستید باز هم پیشنهاد می‌کنیم یکی دو قسمت از فصل اول این سریال را تماشا کنید چرا که مطمئن هستیم جذب بامزگی‌های این سریال خواهید شد. لازم به ذکر است «نت‌فلیکس» ساخت فصل دوم سریال «توکا و برتی» را لغو کرده است، اما با توجه به محبوبیتی که این سریال دارد و سیاست‌هایی که از «نت‌فلیکس» می‌شناسیم، احتمال ساخت فصل دوم «توکا و برتی» از جانب دیگر شبکه‌های تلویزیونی دور از انتظار نیست.

فال نیک (Good Omens)

این سریال یکی از اتفاق‌های خوشایند سال ۲۰۱۹ برای سریال بین‌ها بود و داستان آن از کتاب «فالِ نیک: پیشگویی‌های ظریف و دقیق اَگنِس ناتِر، ساحره» (Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch)، نوشته «تری پرچِت» (Terry Pratchett) و «نیل گیمن» (Neil Richard Gaiman) الهام گرفته شده است.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
فال نیک (Good Omens)


اگر اهل تماشای سریال‌های جدید باشید و سریال «خدایان آمریکایی» (American Gods)، را دیده باشید حتماً نام «نیل گیمن» به‌عنوان نویسنده کتابی که این سریال از آن اقتباس شده است به گوش شما خورده و به‌خوبی در جریان آثار جذاب «نیل گیمن» قرار دارید.

سریال «فال نیک» داستانی از نبرد پایانی بین خوبی و بدی را به گونه‌ای متفاوت و جالب به نمایش می‌گذارد و قصد دارد تا با لحنی کمدی و بامزه تکلیف جدال میان خیر و شر را روشن کند. به همین دلیل نیز دو شخصیت اصلی این سریال به‌عنوان نماینده‌هایی از بهشت و جهنم در روی زمین حضور دارند و به‌رغم اینکه انتظار می‌رود نماد‌های خیر و شر همیشه با هم جنگ‌و‌دعوا داشته باشند، این دو شخصیت به رفقای گرمابه و گلستان یکدیگر تبدیل می‌شوند.

با این حساب باید بگوییم اگر دل‌تان برای یک سریال متفاوت و جذاب تنگ شده است حتماً «فال نیک» را به سریال‌هایی که باید ببینید اضافه کنید. این سریال در ۶ قسمت پخش شد و «نیل گیمن» به‌عنوان نویسنده کتابی که این سریال از آن اقتباس کرده، نویسندگی تمام قسمت‌های سریال «فال نیک» را بر عهده داشت و از این لحاظ می‌توان گفت که با یک اقتباس بی‌نقص و تمام‌و‌عیار طرف هستیم.

شوربختانه باید گفت خبر‌های ناخوشایندی از ساخت فصل دوم «فال نیک» به گوش می‌رسد و چه بسا که دومین فصل این سریال لغو شود، اما باز هم چیزی از ارزش‌های فصل اول «فال نیک» کم نمی‌شود و با سریالی طرف هستیم که نباید به راحتی از آن چشم پوشید.

مینی‌سریال وقتی آن‌ها ما را می‌بینند (When They See Us)

در این قسمت باز هم به یک مینی‌سریال رسیدم که ممکن است قسمت‌های کمی داشته باشد، اما به‌رغم همین قسمت‌های کم، در مدتی کوتاهی که پخش شد توانست به پربیننده‌ترین سریال «نت‌فلیکس» تبدیل شود.

مینی‌سریال «وقتی آن‌ها ما را می‌بینند» به‌اندازه‌ای سروصدا به‌راه انداخت که بسیاری از منتقدین ارزش هنری این سریال را در کنار مینی‌سریال «چرنوبیل» قرار دادند. این سریال داستانی واقعی از زندگی ۵ نوجوان سیاه‌پوست را روایت می‌کند که به جرمی ناکرده دستگیر می‌شوند و به‌رغم اینکه اصرار زیادی بر بیگناهی خود دارند، پلیس آن‌ها را گناه‌کار می‌داند و رفتار‌های ناجوانمردانه‌ای با این نوجوان‌های بی‌گناه انجام میدهد.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
مینی‌سریال وقتی آن‌ها ما را می‌بینند (When They See Us)


در این بین با جلو رفتن داستان، لایه‌های دیگری به این مینی‌سریال اضافه می‌شود و شاهد حضور شخصیت‌های دیگری نیز هستیم که هر کدام پیچیدگی ماجرا را بیشتر می‌کنند.

مخلص کلام اینکه اگر آب دست‌تان است زمین بگذارید و مینی‌سریال «وقتی آن‌ها ما را می‌بینند» را تماشا کنید، این مینی‌سریال تنها در چهار قسمت ساخته شده است و تماشای آن وقت زیادی از شما را نمیگیرد و به شما قول می‌دهیم از وقتی که پای تماشای آن گذاشته‌اید هرگز پشیمان نخواهید شد.

سریال لُس اسپوکیز (Los Espookys)

در این قسمت به سریالی رسیدیم که طرفداران و مخالفین خاص خودش را دارد و از آنجایی که داستان آن در مکزیک و لس‌آنجلس روایت می‌شود هنرپیشه‌ها قسمت‌های زیادی از این فیلم را اسپانیایی صحبت می‌کنند. ماجرای سریال «لس اسپوکیز» نیز داستان عجیب و جالبی است و زندگی چند نفر را روایت می‌کند که علاقه زیادی به فیلم‌های ترسناک دارند و با فراهم کردن اتفاق‌های وحشتناک و ترساندن مردم از این راه کسب درآمد می‌کنند.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
سریال لُس اسپوکیز (Los Espookys)


سریال «لس اسپوکیز» سبکی ترسناک و خنده‌دار دارد و از این لحاظ مخاطبین هر دو سبک را راضی نگه می‌دارد. این سریال در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای ساخته شده است و «اچ. بی. اُو» (HBO) از بازخورد این سریال راضی است و وعده داده تا فصل دوم» لس اسپوکیز» را هم در آینده‌ای نزدیک بسازد.

برای من مرده (Dead to Me)

داستان حرف اول را در هر سریالی می‌زند و سریال «برای من مرده» توانست با فصل اول ثابت کند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و داستان معما‌گونه و جذاب این سریال به‌عنوان یکی از نقاط مثبت «برای من مرده» شناخته می‌شود. این سریال زندگی زنی با نام «جن» (Jen) با بازی «کریستینا اپل‌گیت» (Christina Applegate) را روایت می‌کند که همسرش را در حادثه رانندگی از دست داده است و به دنبال قاتل فراری شوهرش می‌گردد.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
برای من مرده (Dead to Me)


در این بین «جن» با زنی شاد و آینده‌نگر با نام «جودی» با بازی «لیندا کاردلینی»، آشنا می‌شود که از قضای روزگار «جودی» نیز یکی از آشنایانش را از دست داده است و این دو به‌رغم اینکه روحیه‌های متفاوتی دارند با یکدیگر دوست می‌شوند. پس از مدتی «جودی» متوجه می‌شود که «جن» رازی مخوف را از او پنهان می‌کند و جنبه‌های معمایی سریال بالا می‌گیرد.

سریال «برای من مرده» پایانی بسیار غافلگیر‌کننده داشت و تماشاگر را چشم‌انتظار شروع فصل دوم نگه داشت. خوشبختانه «نت‌فلیکس» به‌عنوان تولید کننده این سریال، علاقه‌مندان آن را چشم‌انتظار نخواهد گذاشت و از تولید فصل دوم این سریال خبر داد.

پِن ۱۵ (PEN ۱۵)

انصافاً باید اعتراف کرد انتخاب سریال در میان فوجی از سریال‌هایی که هر سال ساخته می‌شود کار خیلی راحتی نیست به‌خصوص اگر به‌دنبال سریال کمدی باشید. اما غم به دل خود راه ندهید چرا که سریال «پن ۱۵» دقیقاً همان‌چیزی است که از یک سریال کمدی انتظار دارید.

بهترین سریال,سریال خارجی قشنگ,جذاب ترین سریال خارجی
پِن ۱۵ (PEN ۱۵)


جالب است بدانید نام سریال «پن ۱۵» از شوخی که نوجوان‌ها انجام می‌دهند گرفته شده و ماجرا‌های این سریال نیز به نوجوان‌ها و شوخی‌های آن‌ها می‌پردازد. فصل اول این سریال در ۱۰ قسمت نیم‌ساعته توسط «هولو» (Hulu)، پخش شد و توانست طرفداران زیادی پیدا کند تا شاهد تمدید آن برای فصل دوم هم باشیم.


بیشتر بدانید : برترین سریال های سال 2018 بر اساس رتبه بندی سایت IMDB + عکس

بیشتر بدانید : سریال های جدید و دیدنی ۲۰۱۸ + عکس

بیشتر بدانید : بهترین سریال های جنایی و دلیل محبوبیتشان + عکس

بیشتر بدانید : طولانی ترین سریال های آمریکا که نزدیک 30 سال است از تلویزیون پخش می شوند + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل