دیزنی در حال ساخت فیلم کاراگاه گجت Inspector Gadget + عکس
شرکت والت دیزنی قصد دارد با ساخت لایواکشنی جدید یکی از انیمیشن محبوب دهه ۸۰ خود یعنی «کارآگاه گجت» Inspector Gadget را بازسازی کند

بازسازی انیمیشن کاراگاه گجت در دست دیزنی

طبق آخرین اخبار و اطلاعات دیزنی مراحل اولیهٔ ساخت فیلم لایواکشن «کارآگاه گجت» را شروع کرده است و اقتباس لایو اکشن جدیدی از انیمیشن Inspector Gadget (کارآگاه گجت) تولید و منتشر خواهد شد. دن لین و جاناتان اریچ تهیه‌کنندگان «علاءالدین» Aladdin ،  تهیه کننده فیلم کاراگاه گجت Inspector Gadget خواهند بود.

مایکی دی و استریتر سایدل که بیشتر با «پخش زنده شنبه شب» شناخته می‌شوند نیز فیلم‌نامهٔ این پروژه را می‌نویسند.

علاوه بر این، دیزنی استریتر سایدل و مایک دی را که پیش از این به‌عنوان نویسنده در برنامه «پخش زنده شنبه شب» Saturday Night Live حضور داشتند، برای نوشتن فیلمنامه این پروژه لایو اکشن استخدام کرده است که این دو وظیفه نوشتن فیلمنامه ریبوت فیلم Home Alone (تنها در خانه) را نیز بر عهده دارند.

کاراگاه گجت Inspector Gadget
کاراگاه گجت Inspector Gadget

«کارآگاه گجت» ساختهٔ برونو بیانکی، اندی هیوارد و ژان چالوپین، یک سریال انیمیشنی کمدی علمی-تخیلی محصول ۱۹۸۳ بود. در مجموع ۲ فصل و ۸۶ قسمت از این سریال تولید و منتشر شده است.

انیمیشن کاراگاه گجت Inspector Gadget
انیمیشن کاراگاه گجت Inspector Gadget

دن آدامز که برای بازی در «اسمارت را بگیر» شناخته می‌شد، صداپیشگی نقش اصلی این سریال را برعهده داشت. بدن کارآگاه گجت مجهز به سلاح‌ها و وسایل مختلف برای مبارزه با دکتر کلاو، رهبر سازمان M.A.D بود که در این راه پنی، خواهرزاده گجت و سگ او که ذهن هوشمندی دارند، به گجت کمک کردند.

بازسازی انیمیشن کارآگاه گجت Inspector Gadget
بازسازی انیمیشن کارآگاه گجت Inspector Gadget

 دیزنی در سال ۱۹۹۹ نیز یک فیلم لایو اکشن از انیمیشن کارآگاه گجت را تولید و منتشر کرد که متیو برودریک نقش کارآگاه گجت، روپرت اورت نقش دکتر کلاو، میشل تراکتنبرگ نقش پنی و دابنی کلمن نقش رئیس پلیس را بر عهده داشتند. فیلم Inspector Gadget که با بودجه ۹۰ میلیون دلاری تولید شده بود، در مجموع ۱۳۴.۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. در سال ۲۰۰۳ دنبالهٔ این فیلم ساخته شد و این بار فرنچ استوارت نقش اصلی را بازی کرد.

متیو برودریک در نقش کاراگاه گجت در نسخه سال 1999
متیو برودریک در نقش کاراگاه گجت در نسخه سال 1999

در مجموعه کارتونی، شخصیت پنی (Penny)، مغز متفکر پشت تکنولوژی‌های عمویش (کاراگاه گجت) بود و انتظار می‌رود که در این نسخه جدید، شاهد تمرکز بیشتری بر روی این شخصیت باشیم. اتفاق خوب دیگر، پیشرفت جلوه‌های ویژه در این سال‌هاست که باعث می‌شود فیلم جدید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همانند نسخه 1999، مضحک جلوه نکند.

بر مبنای این مجموعه تاکنون اسپین‌اف‌ها و بازی‌های ویدیویی گوناگونی ساخته شده است که یکی از آنها لایواکشن سال ۱۹۹۹ دیزنی با بازی متیو برودریک در نقش کارآگاه گجت و روپرت اورت در نقش دکتر کلاو بود.

متیو برودریک در نسخه سال 1999
متیو برودریک در نسخه سال 1999

لین که سابقه همکاری موفقی با دیزنی در فیلم Aladdin دارد، پیش از این به‌عنوان تهیه کننده در آثاری چون مجموعه فیلم Sherlock Holmes (شرلوک هلمز) و فیلم It (آن) با شرکت برادران وارنر همکاری کرده بود که حال او تصمیم گرفته تا با دیزنی همکاری خود را ادامه دهد. هنوز تاریخی برای انتشار فیلم Inspector Gadget اعلام نشده و همچنین هنوز مشخص نیست که این فیلم لایو اکشن قرار است در سینماها اکران شود یا برای سرویس استریم دیزنی پلاس در نظر گرفته خواهد شد. همچنین کارگردان و بازیگران این فیلم نیز هنوز معرفی نشده‌اند و جزئیات بیشتری دربارهٔ این لایواکشن در دسترس نیست.

گجت به معنای ابزار و آلات تازه‌اختراع شده مکانیکی است و در زبان عامیانه انگلیسی به افرادی که شیفته خرید و استفاده از ابزارهای نو هستند گفته می‌شود و «کارآگاه گجت» هم انواع و اقسام این ابزارها را دارد.

سوال بزرگ اینجاست که آیا اکنون شخصیت کاراگاه گجت به اندازه کافی محبوب است تا مخاطبان را جذب کند، یا اینکه این فیلم تنها یک حس نوستالژی است که باعث شود والدین بچه های کوچک خود را به دیدن فیلم ترغیب کنند. در هر صورت  حتما دیزنی فکر این را کرده است. اکنون خواهیم دید که آیا این پروژه به نتیجه طلوب می رسد یا خیر!


بیشتر بدانید : ' کارآگاه گجت' جدید در راه است؟

بیشتر بدانید : معروف ترین کارآگاهان خصوصی سینما و تلویزیون/ از پوآرو تا هری پاتر

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ