فیلم های ترسناک برای هالووین + عکس
برگزاری جشن سنتی هالووین در آخرین شب ماه اكتبر، از دو هزار سال پیش در كشورهای غربی رواج داشته و بیان‌كننده اعتقاد گذشتگان به ارواح و جهان پس از مرگ است 

پیشنهاد چند فیلم ترسناک به مناسبت هالووین

 برگزاری جشن سنتی هالووین در آخرین شب ماه اکتبر، از دو هزار سال پیش در کشور‌های غربی رواج داشته و بیان‌کننده اعتقاد گذشتگان به ارواح و جهان پس از مرگ است که به لطف رسانه‌های اروپایی و امریکایی در سراسر جهان بر سر زبان‌ها افتاده است. در آستانه هالووین فهرستی از بهترین فیلم‌های ترسناک را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بدانید : 10 فیلم مطرح سینما با موضوع جشن‌های هالووین

شیون/The Wailing

فیلم «شیون» سومین ساخته کارگردان «نا هانگ-جین» است.  داستان درباره‌ی روستایی کوچک است که ورود یک غریبه به آن، شک و نگرانی در دل اهالی‌اش می‌اندازد؛ و وقتی مردم بدون هیچ دلیل خاصی جانشان را از دست می‌دهند، اهالی خشمگین و عصبانی می‌شوند. دختر مأمور پلیسی که مسئول پرونده شده نیز قربانی طلسم این غریبه می‌شود.

بیشتر بدانید : ترسناک‌ترین فیلم‌های کره‌ای؛ ببینید و جیغ بکشید!

فیلم ترسناک «شیون»
فیلم ترسناک «شیون»

«شیون» فیلمی است که بر محور پریشانی، آشفتگی و گمراهی حرکت می‌کند؛ فیلمساز با صبر و حوصله مقدمات یکی از تکان‌دهنده‌ترین پایان‌بندی‌هایی که سینمای وحشت در سال‌های اخیر به خود دیده است را زمینه‌چینی می‌کند.

بابادوک/The Babadook

فیلم «بابادوک» اولین پروژه کارگردانی «جنیفر کنت» است.آملیا در نگهداریِ پسرِ کوچکش ساموئل که رفتار‌های ناهنجاری از خود بروز می‌دهد، دچار مشکل شده است. ساموئل پسری است به شدت عصبی که با بچه‌های دیگر با خشونت رفتار می‌کند و آزارشان می‌دهد. وقتی یک شب ساموئل اصرار می‌کند که آملیا کتابی به نام «بابادوک» را برایش بخواند، روح و روانِ آملیا، بیش از پیش بهم می‌ریزد.

فیلم «بابادوک»
فیلم «بابادوک»

«بابادوک»، ترکیبی از یک درام زجرآور و ترس عصبی است که بی‌شک بر بیننده تأثیری عمیق می‌گذارد.

ورونیکا/Verónica‎

«ورونیکا» فیلمی به کارگردانی «پاکو پلازا» و محصول کشور اسپانیا است،یک روانشناس میانسال که سال هاست تمریناتش را قطع کرده است، تصمیم می‌گیرد پرونده مریض قدیمی اش به اسم ورونیکا که یک زن جوان است و مدت هاست درمانش قطع شده است را مورد مطالعه قرار دهد، اما …

فیلم ترسناک «ورونیکا»
فیلم ترسناک «ورونیکا»

فضاسازی ‌های دلهره‌ آور و سکوت آزاردهنده ‌ی صحنه ‌های فیلم، ترس و وحشت زیادی به مخاطبش القا می‌کند.

فانوس دریایی/The Lighthouse

«فانوس دریایی» یک فیلم ترسناک سیاه و سفید آمریکایی است که «رابرت اگرز»کارگردان فیلم ترسناک «جادوگر» آن را بر عهده داشته است. «فانوس دریایی» داستان یک نگهبان سالخورده فانوس دریایی را دنبال می‌کند و روایت آن از نظر تاریخی در اوایل قرن بیستم می‌گذرد.

فیلم «فانوس دریایی»
فیلم «فانوس دریایی»

این موضوع که فیلم «فانوس دریایی» یک فیلم ترسناک است یا نه، موضوعی سرمست کننده و جالب‌توجه است. این فیلم نه به‌طور کامل، اثری در ژانر وحشت با المان‌های مرسوم در این فیلم‌ها محسوب می‌شود و نه می‌شود آن را یک درام عمیق و تأمل‌برانگیز دانست.

خانه ‌ای که جک ساخت/ The House That Jack Built

«خانه‌ای که جک ساخت» ساخته‌ی «لارس فون تریر» فیلمی که مانند فیلم‌ های دهه ‌ی اخیر این کارگردان هم فیلم نامتعارفی است و هم حالتی بیمارگون دارد. فیلم «خانه ‌ای که جک ساخت» داستان یک قاتل سریالی با بازی مت دیلون را تعریف می‌کند که قربانیانش را که اغلب زنان هستند، به فجیع ‌ترین شکل ممکن می‌کُشد.

فیلم «خانه‌ ای که جک ساخت»
فیلم «خانه‌ ای که جک ساخت»

«فون تریر» در این فیلم هم در همان دقایق ابتدایی تکلیفش را با تماشاچیان حول نمایش صریح خشونت روشن می‌کند به طوری که در طول اولین نمایش این فیلم در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن بیش از صد نفر از حضار، سالن سینما را ترک کردند.

بیشتر بدانید : 7 فیلم ترسناک با موضوع قتل های زنجیره ای + عکس (قسمت 1)

ما/Us

«ما» جدیدترین اثر «جوردن پیل» کارگردان فیلم سینمایی «برو بیرون» است.ما، داستان یک مادر و پدر است که فرزندان خود را به خانه‌ا‎ی ساحلی می‌برند تا اوقات خوب و خوشی را در آنجا سپری کنند. اما با آمدن غربیه‌ی مرموز، آرامش آن‌ها از بین می‌رود.

بیشتر بدانید : بررسی فیلم ترسناک Us، اثری دیگر از کارگردان فیلم موفق Get Out + عکس

 فیلم ترسناک ما Us
فیلم ترسناک ما Us


«ما» برخلاف بسیاری از آثار ترسناک این روز‌های سینما، سوژه بکر و منحصر به فردی دارد. شخصیت خبیث داستان در اینجا نه فردی که چاقو و تبر یا اره برقی به دست دارد،است و نه روح سرگردانی که نمی‌داند خانه ابدی اش کجاست، بلکه خود شخصیت‌های اصلی داستان هستند که با هویت دیگری به سراغ خودشان آمده اند تا ترس و وحشت را به جانشان بیندازند

مرد نامرئی/The Invisible Man

این فیلم اقتباسی از رمان «مرد نامرئی» اثر «اچ. جی. ولز» و بازسازی فیلم مرد نامرئی اثر سال ۱۹۳۷ به کارگردانی «جیمز ویل» است. دوست یک دختر به نام سسیلیا کاس، خودکشی می‌کند و او سعی می‌کند از قضایا عبور کند و زندگی جدیدی برای خود بسازد. اما بعد از این که فردی نامرئی در پی قتل او می‌آید، نایو به زنده‌بودن دوست پسرش مشکوک می‌شود.

بیشتر بدانید : مرگ مشکوک و ماجراهای خوفناک در فیلم مرد نامرئی The Invisible Man 2020 + عکس

فیلم مرد نامرئی
فیلم مرد نامرئی

بازسازی «لی وانل» از داستان کلاسیک «مرد نامرئی» بسیار تاریک و خشن است.

خام/Raw

«خام»، فیلمی فرانسوی-بلژیکی به کارگردانی «ژولیا دوکورنو» است. این فیلم، داستان یک دانشجوی دامپزشکی گیاهخوار را روایت می‌کند که بعد از امتحان کردن گوشت، میل و اشتیاق زیادی به آن پیدا می‌کند.

فیلم خام
فیلم خام

فیلم «خام»، یکی از فیلم‌های هوشمندانه و فریبنده‌ای است که با صحنه‌های ترسناک و خون‌آلود، شما را به هیجان می‌آورد و با روایتی هوشمندانه و فضایی فریبنده، بیننده را میخکوب می‌کند.اگر بتوانید باران خون را تماشا کنید، «خام» فیلمی است که به زیبایی ترس و دوران جوانی را به تصویر کشیده است. البته بهتر است این فیلم را با شکم خالی تماشا کنید.

ما/Ma

«ما» یک اثر ترسناک روانشناختی است که توسط «تیت تیلور» ساخته شده است. «ما» قصه زنی تنها است که در اوهایو زندگی می‌کند و سر در کار خود دارد. داستان فیلم به شکلی رقم می‌خورد که زن با چند دختر نوجوان یک رابطه دوستی را آغاز می‌کند؛ رابطه‌ای که در آغاز برای دختران نوجوان رویایی است، اما زمان کوتاهی کافی است تا این رویا به کابوسی سراسر سیاه تبدیل شود.

 فیلم ترسناک روانشناختی ما
فیلم ترسناک روانشناختی ما


فیلم «ما» یک اثر ترسناک کوچک است و «اکتاویا اسپنسر» نیز توانسته تا دیوانه‌ترین دراین اثر باشد.

کایرو/Kairo

فیلم «کایرو» توسط «کیوشی کوروساوا» ساخته شد. این فیلم از همان ابتدا با استقبال تماشاگران و منتقدان روبرو شد و از آن زمان تاکنون جایگاه فیلمی کالت را بدست آورده است. کودو دختری است که در یک فروشگاه درخت و گل زینتی کار می‌کند که ناگهان متوجه می‌شود چند روز از گم شدن یکی از همکارانش می‌گذرد. وقتی که کودو به دیدن همکار خود می‌رود متوجه رفتار‌های عجیب و غیرطبیعی او می‌شود...

فیلم «کایرو»
فیلم «کایرو»

با تماشای این فیلم دیگر هیچگاه نگاه سابق را به اینترنت نخواهید داشت و همین موضوع «کایرو» را به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی تبدیل می‌کند. در فیلم «کایرو» دو خط داستانی یک تم یکسان را در مورد ارواح خبیثه تعقیب می‌کنند که از طریق اینترنت به دنیای زندگان حمله می‌کنند.

احضار/The Conjuring

فیلم «احضار» به کارگردانی «جیمز وان» ساخته شده است. خانواده ی پرون به خانه ی جدید نقل مکان می کنند. همه چیز آرام پیش می رود اما کم کم نشانه هایی از وجود موجودی غیرمعمول، در سراسر خانه آشکار می شود.

بیشتر بدانید : آیا فیلم ترسناک احضار The Conjuring از نظر تاریخی واقعیت دارد؟ + عکس

احضار
احضار

خانواده ی پرون برای رهایی از چیزی که تصور می کنند روح شیطانی باشد، دست به دامان اد و لورین وارن می شوند، زن و شوهری که در اعمال جن گیری سرآمد زمانه ی خود هستند. «احضار» معجونی از انواع تعلیق و ترس را ارائه می دهد و دو ساعت دلهره آور را رقم می زند.

 

بیشتر بدانید : 10 فیلم پیشنهادی ترسناک که می‌توانید شب هالووین تماشا کنید! (+عکس)

بیشتر بدانید : انتخاب ۲۰ فیلم ترسناک برتر به مناسبت هالووین

بیشتر بدانید : 10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس ( قسمت1)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com