16 سناریو تکراری در فیلم‌ های ترسناک
قاتل در فیلم‌های ترسناک همیشه شخصیت و وجودی فرا زمینی دارد. او دارای صورتی بسیار ترسناک است و همین طور دارای قدرت فوق العاده ای می‌باشد به طوری که هر چقدر او را کتک بزنید یا...

صحنه های کلیشه ای فیلم های ترسناک

فیلم‌های ترسناک همیشه دارای یک سری حرکات، صحنه‌های و جاذبه‌های تکراری برای ترساندن مخاطب دارند اما آیا از آنها اطلاعی دارید ؟

1-همیشه قاتل یا شخصیت ترسناک فیلم پشت سر هنرپیشه می‌باشد

همیشه در فیلم‌های ترسناک قاتل پشت سر مقتول حضور پیدا می‌کند و او را می‌ترساند بدون اینکه مقتول صورت این فرد را ببیند اما همیشه  احساس می‌کند که شخصی پشت سر او است و یا اینکه در تعقیب اوست.

در این لحظات همیشه تپش قلب مقتول بالا می‌رود و جیغ می‌زند و از صحنه فرار می‌کند یا اینکه قاتل بالاخره او را در چنگال خود اسیر می‌کند.

2. قاتل همیشه شخصی عجیب است

قاتل در فیلم‌های ترسناک همیشه شخصیت و وجودی فرا زمینی دارد. او دارای صورتی بسیار ترسناک است و همین طور دارای قدرت فوق العاده ای می‌باشد به طوری که هر چقدر او را کتک بزنید یا به او گلوله شلیک کنید نیز در  او اثری نمی‌کند و همیشه از خانواده یا گروه شما هستند که می‌میرند نه قاتل.

3.  همیشه گروهی دوستانه، یا یک خانواده حضور دارند

در فیلم‌های ترسناک، همیشه گروهی دوستانه متشکل از دختران و پسران جوان یا یک خانواده حضور دارند که در جریان داستان یک یا چند نفر از این اعضا کم کم از گروه حذف می‌شوند و در نهایت همیشه یک یا دو نفر زنده می‌مانند و بر قاتل فائق می‌آیند.

4. یک خانه مخروبه و قدیمی‌

گروه در این ژانر فیلم در یک خانه قدیمی ‌و مخروبه ساکن می‌شوند. خانه ای که از شهر کاملا دور و در محوطه بیرون شهری است در یک جزیره، جنگل یا یک شهر دور افتاده.

5. خونریزی‌های بیش از حد و باور نکردنی وجود دارد

در این فیلم‌ها شخصیت اصلی داستان یا یکی از هنرپیشه‌ها با وجود خونریزی شدیدی که دارد اما تا آخر فیلم همچنان زنده است و به زندگی خود ادامه می‌دهد. خون این شخصیت‌های همیشه به در و دیوار می‌ریزد و با این جنبه‌های فیلم شخصیت روانی تماشاچیان را هدف می‌گیرد.

6. زیباترین دختر گروه تنها در برابر قاتل

زیباترین دختر گروه در برابر قاتل قرار می‌گیرد اما قاتل موفق به قتل او نمی‌شود و او در ابتدا می‌گریزد یا کسی به کمک او می‌آید و قاتل موفق به قتل نمی‌شود.

7. قاتل، هنرپیشه‌های فیلم را عذاب می‌دهد

قاتل، هنگامی‌ که شخصیت اصلی فیلم را به دام می‌اندازد، او را مورد شکنجه بسیار قرار می‌دهد. به طرز باورنکردنی جنون دارد و از جیغ و فریاد سایرین خوشحال می‌شود.

8. صمیمی‌ترین دوست هنرپیشه فیلم قاتل است

معمولا کسی که به او خیلی نزدیک هستید مانند صمیمی‌ترین دوستتان یا اینکه پدر یا مادر خانواده قاتل می‌باشد. شخصی که بسیار در نظر شخصیت اصلی داستان محبوب است.
 

9. مقتول داستان همیشه با سلاحی آماده است

کسی که در داستان مورد حمله یا ضرب و شتم قرار می‌گیرد همیشه با یک سلاح سرد، سلاحی که به نسبت سلاح قاتل ضعیف‌تر است به او حمله ور می‌شود.
 

10. وجود عشق در داستان

 همیشه در جریان داستان، دو نفر که عاشق هم هستند به خاطر دیگری تمایل به فداکاری دارند. اگر قرار باشد یکی از آن دو کشته شوند همیشه این مرد یا پسر داستان است که مایل به فداکاری و نجات جان  همسر خود است.

11. راه فرار بسیار سخت است

اگر شخصیت‌های داستان بخواهند فرار کنند باید از گذرگاه‌ها، پشت بام، زیر زمین یا پارکینگ که خود این فضاها ترس را انتقال می‌دهند عبور کنند.

 12. بچه‌های نرمالی در داستان وجود ندارند

در فیلم‌های ترسناک بسیار دیده می‌شود که فرزند خانواده اقدام به کشتن سایرین می‌کند. اصولا شکل،رفتار، چیزهایی که غیر عادی هستند ترس و ارعاب را برای مخاطبین ایجاد می‌کنند.

13. معمولا یک کلمه یا راز وجود دارد:

در این فیلم‌ها برای اینکه به هویت اصلی قاتل یا قاتلین پی ببرید یک کد، رمز یا یک ابهامی‌ وجود دارد که شما باید آن را کشف کنید تا بتوانید به قاتل برسید.

14. وجود یک حیوان در داستان

همیشه در ژانر فیلم‌های ترسناک یک گربه یا حیوان دیگری حضر دارد که با حضور ناگهانی یا ایجاد صدا باعث ترس بازیگران می‌شود.

15. کشف جسد یا اجساد

در جریان این فیلم‌ها، جسدهایی که مخفی شده بودند ناگهان هویدا می‌شوند و ترس چند برابری را به تماشاچی القا می‌کنند.
 

16. پلیس همیشه دیر می‌رسد

پلیس زمانی در صحنه حضور پیدا می‌کند که کار از کار گذشته و تمام شخصیت‌های داستان کشته شده اند و فقط برای جمع آوری اجساد و اعزام آمبولانس می‌رسند. 
 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: nezamabad.ir