10 فیلم برتر برد پیت + عکس
از قرار معلوم، او استانداردهای لازم را داشت، زیرا هم جنیفر آنیستون را جذب خود نمود و هم آنجلینا جولی را. دو زنی که خود استاندارهای کامل جذابیت هالیوودی را دارند. امّا براد پیت....

بهترین فیلم های برد پیت 

در دهه 1990 میلادی، جذّابیت مردانه را می توانستید در براد پیت بیابید. از قرار معلوم، او استانداردهای لازم را داشت، زیرا هم جنیفر آنیستون را جذب خود نمود و هم آنجلینا جولی را. دو زنی که خود استاندارهای کامل جذابیت هالیوودی را دارند. امّا براد پیت جدا از جذابیت خاص ظاهری اش، بلکه از مهارت بازیگری و خودنمایی سینمایی نیز برخوردار است. او بازیگری است که هم چهره یک ستاره سینمایی را دارد، و هم مهارت ایفای یک نقش را.

بیشتر بدانید : نامه های عاشقانه برد پیت باعث طلاق جنیفر آنیستن از همسر دومش شد!!

بیشتر بدانید : ناگفته های دردناک آنجلینا جولی درباره طلاق از برد پیت + عکس

 تلما و لوئیس

اوّلین نقش مهم و برجسته ای است که براد پیت بازی کرده است. دزدی که هم عاشق است و هم جدّی؛ و سبب می شود تا سلما بار دیگر خود را بیابد.

برد پیت در تلما و لوئیس
برد پیت در تلما و لوئیس

افسانه های خزان

این فیلم برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم برداری شده است. در این فیلم، براد پیت، پسر وسطی آنتونی هاپکینز را بازی می کند. شاید تجربه پدری او بود که سبب شد تا این نقش را بسیار زیبا ایفا نماید.

نقش آفرینی برد پیت در افسانه های خزان
نقش آفرینی برد پیت در افسانه های خزان

رودخانه ای از میان آن می گذرد

پیت معمولا در فیلم های خوب و زیبا ظاهر می شود. این فیلم نیز جایزه بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرده است. با وجود تمام ماهی های پرنده ای که در این فیلم دیده می شود، بردن این جایزه شاید تعجب آور نباشد.

برد پیت در رودخانه ای از میان آن می گذرد
برد پیت در رودخانه ای از میان آن می گذرد

تروی

اقتباس آزادی از ایلیاد بود و یکی از پُرهزینه ترین فیلم هایی که تاکنون در تاریخ سینما ساخته شده است. امّا هنگامی که پیت را به عنوان آشیل می بینید، آیا صرف چنین هزینه ای با ارزش نبوده است؟

فیلم تروی با بازی برد پیت
فیلم تروی با بازی برد پیت

حرامزاده های لعنتی

کوئنتین تارانتینو، علاقه دارد از بازیگرانی در فیلم هایش استفاده کند که انتظارش را ندارید، و بازی های مکاشفه گونه ای از آنها می گیرد. در این فیلم، او پیت را در نقش سرهنگ آلدو رینی می گذارد، و بازی مطمئن و فوق العاده ای از او می گیرد. او رهبر گروهی از سربازان یهودی متفقین است که می خواهند جنگ جهانی دوم به پایان برسد.

برد پیت در حرامزاده های لعنتی
برد پیت در حرامزاده های لعنتی

یازده یار اوشن

شما باید بدانید که تمام نبوغ این فیلم، کارگردان آن استیون سودربرگ بود که اظهار داشت: "اجازه دهید جورج کلونی و براد پیت کنار یکدیگر بازی کنند و نتیجه را مشاهده کنید". خوشبخانه، این روش به خوبی جواب داد.  

برد پیت در یازده یار اوشین
برد پیت در یازده یار اوشین

دوازده میمون

سرمایه گذاری تری گیلیام بر حافظه ذهنی و آینده، نامزدی اسکار را برای برد پیت به ارمغان آورد. او سفری به بخش روانی بیمارستان دانشگاه تیمپل داشت تا مطالعه و بررسی راجع به این نقش داشته باشد. متاسفانه در آن زمان او هنوز با آنجلینا جولی ملاقات نکرده بود؛ او می توانست این سفر را بهتر سپری نماید.

فیلم دوازده میمون با بازی برد پیت
فیلم دوازده میمون با بازی برد پیت

مورد عجیب بنجامین باتن

سومین فیلمی بود که براد پیت با دیوید فینچر کار کرده است. دومین نامزدی اسکار را برای براد پیت به ارمغان آورد؛ فیلم داستان بصری مردی را روایت می کند که زندگی جسمانی اش از آخر به اول حرکت می کند- از پیری به نوزادی. متاسفانه، این داستان دیک کلارک نیست.

مورد عجیب بنجامین باتن
مورد عجیب بنجامین باتن

هفت

در این فیلم، برد پیت نقش یک پلیس را بازی می کند که درگیر پرونده قاتلی زنجیره ای می شود؛ این پیگیری ممکن است، سر او را بر باد دهد، امّا هیچ چیز نمی تواند او را متوقف نماید.

برد پیت در فیلم هفت
برد پیت در فیلم هفت

باشگاه مشت زنی

برد پیت همیشه نقش خود را به عنوان تایلر دوردین، در این فیلم کلاسیک دیوید فینچر حفظ می کند. فیلم باشگاه مشتزنی، یکی از بهترین و چالش برانگیزترین فیلم های ساخته شده در دهه نود میلادی محسوب می شود. بهتر است صحبت کردن درباره باشگاه را متوقف کنیم. یکبار فردی به من گفت: بهتر است هرگز درباره این فیلم صحبت نکنی!!!

برد پیت در باشگاه مشت زنی
برد پیت در باشگاه مشت زنی

برد پیت از طریق نقش هایی که انتخاب کرده و با کارگردانانی که کار کرده است، سبب شد تا از پسر زیبای تلویزیونی به بازیگری با تجربه و فوق العاده تبدیل گردد. تا زمانی که او بتواند کودکان خود را با آنجلینا بزرگ کند و فرقه بودایی ذن خود را حفظ نماید، سینما مکان امنی برایش خواهد ماند.

 

بیشتر بدانید : فیلم های پرفروشی که "برد پیت" تهیه کننده آن ها بود + عکس

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture 
اختصاصی سیمرغ