ضربه «فارسی‌وان» از حمله مغول و سوزاندن کتابخانه ها سهمگین‌تر است
روز به روز مخاطب را از دست می دهیم تا بروند و مخاطب ثابت برنامه های مزخرف آن طرف آبی شوند.

به گزارش شبکه ایران،‌ نیوشا ضیغمی بازیگر نقش خاطره آرامی سریال «راستش را بگو» در گفت‌وگویی با تماشا ضمن انتقاد از سیاستگذاری مدیران تلویزیون برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی این رویکرد را دلیل اصلی گرایش مخاطبان به شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرده و گفته است:
"ضربه ای که شبکه های فارسی زبان مثل فارسی وان و غیره به فرهنگ ما می زنند از حمله مغول و سوزاندن کتابخانه های مان هم سهمگین تر است. شاید آن زمان وسعت مخاطب و آدم های باسواد کمتر بود اما الان دیگر در هر جای کشور تلویزیون و ماهواره وجود دارد و تاثیر این سریال ها روی اخلاق و اصول خانوادگی ماست. آنها دارند ضد اخلاقیات را جزو زندگی می کنند و قبح آنها را از بین می برند و این واقعیت تلخ این اتفاق است. من فکر می کنم در حال حاضر مسئولیت به شدت سنگینی روی دوش سیاستگذاران است و اگر به داد این موضوع نرسیم، روز به روز مخاطب را از دست می دهیم تا بروند و مخاطب ثابت برنامه های مزخرف آن طرف آبی شوند."


"کلاه پهلوی" نمی تواند مخاطب را جذب کند

ضیغمی در بخش دیگر این مصاحبه ضمن تاکید بر این نکته که سریال "کلاه پهلوی" با وجود صرف بودجه و زمان اثرگذار نبوده و توفیقی در جذب مخاطب نداشته گفته است: من دو قسمت از این کار را دیدم و متاسفانه جذبش نشدم، چرا دروغ بگویم؟

وی در ادامه افزوده است: روزی که سریال «کلاه پهلوی» کلید خورد، من هنوز کلاس بازیگری می رفتم. نزدیک به 11 سال از آن تاریخی که من کلاس می رفتم گذشته و من در این مدت چیزی حدود 30 فیلم و سریال بازی کرده ام و حالا دارد این سریال پخش می شود.

من در آن زمان در کار «در چشم باد» هم حضور پیدا کردم که یک کار ملی و عظیم بود که من همیشه به آن افتخار می کنم چون خیلی خوش ساخت بود و برایش زحمت کشیده شد؛ حتی آن سریال هم پخش و پخش آن هم تمام شد اما واقعا نمی دانم که چرا برای این سریال این اتفاق افتاده و چرا نمی تواند مخاطب را جذب کند. این را نمی توانم ریشه یابی کنم.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir


مطالب پیشنهادی:
ایندیانا جونز واقعی از سازندگان ایندیانا جونز شکایت کرد!
در 100 سال گذشته بریتانیا کدام رمان بهترین بوده است؟
عکسخانه شهر میزبان مشاهیر علم، فرهنگ و ورزش ایران می شود
5شهر برتر گردشگری جهان کدامند؟
باز هم«آلیس» به «سرزمین عجایب» باز می گردد؟