«جنیفر لاورنس»: اینقدر استرس داشتم که تزریق کردم!
بهترین بازیگر زن «اسکار»: پیش از شروع مراسم آن قدر استرس داشتم که حتی آمپول آرام‌کننده نیز تزریق کردم. بعد از یک شب وحشی بیرون از خانه! می‌خواهم به خانه بروم و فقط به استراحت بپردازم.
 
«جنیفر لاورنس» که نخستین جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای ایفای نقش «تیفانی» در «کتابچه بارقه امید» کسب کرد، حاشیه‌های زیادی را در مراسم اسکار به همراه داشت. نخستین حاشیه زمانی رخ داد که او در حالیکه برای دریافت جایزه خود به روی صحنه می‌رفت، تعادلش را از دست داد و زمین خورد. این زمین خوردن حتا به لباس او نیز آسیب رساند اما جنیفر در توجیه این اتفاق گفت: «پیش از شروع مراسم آن قدر استرس داشتم که حتی آمپول آرام‌کننده نیز تزریق کردم.»




او همچنین در مصاحبه‌های بعد از دریافت نخستین جایزه اسکار خود گفت:  بعد از یک شب وحشی بیرون از خانه! می‌خواهم به خانه بروم و فقط به استراحت بپردازم.

او در ادامه گفت: من چندان علاقه زیادی به بیرون رفتن از خانه ندارم و از این جهت شاید مانند یک بانوی پیر باشم. من بعد از ساعت 11 شب هیچ کجا نمی‌روم. همیشه وقتی بیرون هستم به تختم فکر میکنم و حالا وقتی به خانه برگردم چیزی مینوشم و تلویزیون تماشا میکنم.


جنیفر لارنس با نام کامل "جنیفر شریدر لارنس " در شهر لوئیزویل از توابع ایالت کنتاکی چشم بر جهان گشود. وی در سن 14 سالگی به شهر بزرگ نیویورک مسافرت کرد تا بتواند آینده اش را در این شهر رقم بزند. در ابتدا او به مانند بسیاری از دختران نوجوان آمریکایی ، حرفه مدلینگ را پیش گرفت اما پس از مدتی متوجه شد که نمی تواند در این شغل موفق باشید چراکه آرزوی او بازیگری بود.

جنیفر پس از ترک حرفه مدلینگ، مصرانه به دنبال جلب نظر مساعد نمایندگان استعداد یابی بود و برای تست بازیگری به استودیوهای مختلفی مراجعه کرد که در اکثر موارد درتست بازیگری رد می شد! اما بالاخره به نحوی عجیب موفق به جلب نظر یک نماینده استعداد یابی شد.

جنیفر در این تست متنی را از روی کاغذ روخوانی کرد که به گفته نماینده استعداد یابی " بهترین روخوانی بود که در تمام مدت کاری اش دیده بود!" پس از این، جنیفر به پروژه های مختلف تلویزیونی معرفی شد و سرانجام برای حضور مستمر در هالیوود به شهر لس آنجلس نقل مکان کرد. در لس آنجلس، جینفر ابتدا کارش را با نقشهای کوتاه در پروژه های تلویزیونی آغاز کرد اما خیلی طول نکشید که با نقش ری دالی در فیلم تحسین شده «استخوان های زمستان» به شهرت جهانی برسد.


« استخوان های زمستان» یکی از موفق ترین فیلمهای سال 2010 بود که جدای از جوایز گوناگونی که از جشنواره های مختلف بدست آورد، برای جنیفر لارنس نیز بسیار حائز اهمیت بود چراکه توانست کاندیداتوری اسکار بهترین بازیگری نقش اول زن را به ارمغان بیاورد.

جنیفر لاورنس پس از «استخوان های زمستان»، در پروژه های مهمتری ایفای نقش کرده که از جمله آنها می توان به «مردان ایکس : درجه یک» اشاره کرد و بزودی هم فیلم «عطش مبارزه» از وی به نمایش در خواهد آمد که این یکی می تواند جنیفر لاورنس را تبدیل به یک ستاره دست نیافتنی کند.


تهیه و ترجمه گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی:
هیچ کس از مهریه سنگین همسر «مهدی هاشمی» خبر نداره! + عکس
خانم محجبه و همسر شیک‌پوش بر فرش قرمز اسکار! + عکس
شادمانی برگزیدگان «اسکار» پس از دریافت جایزه + تصاویر
برگزیدگان اسکار 2013 + عکس و لیست کامل
«جنیفر لاورنس» بهترین بازیگر زن اسکار + عکس