توضیحات شفاف رامبد جوان به جنجال سیاسی خندوانه!!
رامبد جوان در تازه ترین گفتگویش سعی کرده توضیحات صریحی را درباره این اتفاقات دهد. وی با اشاره به اتفاقات اخیر و اینکه برنامه اش هیچ گاه سیاسی نبوده  می گوید: حقیقتا خودم هم غافلگیر شدم..

گفتگو با رامبد جوان

هیچ کس فکرش را هم نمی کرد برگزاری یک مسابقه استندآپ کمدی در “خندوانه” تا این حد جنجالی شود. با این حال ربط دادن برخی موضوعات سیاسی به این مسابقه و اظهارنظرات غیرمنطقی برخی هنرمندان در دخالت دادن نگرش های سیاسی به یک رقابت هنری سبب ساز جنجالی فراوان شد.

جنجالی که یک سر آن امین حیایی بود و سر دیگرش امیرمهدی ژوله؛ اولی به خاطر بازی در “قلاده های طلا” مورد انتقاد برخی چهره های افراطی قرار گرفته بود و دومی به خاطر نویسندگی در یک نشریه اصلاح طلب مورد حمایت همین چهره ها.

رامبد جوان در تازه ترین گفتگویش سعی کرده توضیحات صریحی را درباره این اتفاقات دهد. وی با اشاره به اتفاقات اخیر و اینکه برنامه اش هیچ گاه سیاسی نبوده  می گوید: حقیقتا خودم هم غافلگیر شدم و فکر می‌کنم نیاز است تا تحلیلگران مسائل اجتماعی درباره این موضوع صحبت کنند. بارها به این نکته تأکید کرده‌ام که «خندوانه» به‌هیچ‌وجه سیاسی نیست.

نه ژوله متعلق به جناح خاصی است و نه امین حیایی

وی ادامه می دهد: مشخص است که نه امیرمهدی ژوله متعلق به جناح خاصی است و نه امین حیایی. بارها تأکید کرده‌ایم که «خندوانه» تنها برای شادکردن مردم ساخته شده و اجرای این مسابقات به دلیل هیجان و شادی بیشتر مردم است و در انتهای برنامه هم که به رسم همیشگی شعار خلیج‌فارس و ایران را می‌خوانیم. پس تکلیف ما مشخص است. به‌گمانم این رفتارها نیاز به تحلیل روان‌شناسی دارد تا آسیب‌شناسی دقیقی روی آن صورت بگیرد.

هیچ کدام از ما نگاه سیاسی نداریم

جوان ضمن ابراز ناراحتی از اتفاقات پیش‌آمده در روزهای اخیر بار دیگر بر اینکه «خندوانه» سیاسی نیست تأکید می‌کند و می گوید: هیچ‌کدام از ما نگاه سیاسی به «خندوانه» نداریم. طبعا ممکن است موضوعات مورد بحث در مواقعی به‌هم گره بخورد. مثلا نگاه سیاسی یا فرهنگی در برخی موارد با هم تداخل داشته باشد. نگاه و طراحی ما در این برنامه اصلا سیاسی نیست و تنها اجتماعی و فرهنگی است.

وی می افزاید: اگر با دید یا زاویه‌ای دیگر به یک اتفاق نگاه کنیم می‌توانیم تعبیر سیاسی از آن دربیاوریم مثل اینکه من در خانه‌ام بنشینم و اخبار سیاسی نگاه کنم یا صفحه سیاسی یک روزنامه را با دقت بخوانم. در این صورت من آدم سیاسی‌ای هستم؟ اینکه چه نوع رفتاری می‌تواند رفتار سیاسی باشد و اینکه تا چه حد آسیب‌زننده باشد یا آسیب‌پذیری ایجاد می‌کند نیاز به تحلیل دارد. نمی‌دانم چرا عده‌ای اصرار دارند که ما را به جریانات سیاسی گره بزنند؟

حدادعادل به عنوان یک ادیب به برنامه دعوت شد

رامبد جوان درباره دلایل دعوت از غلامعلی حدادعادل که یک شخصیت سیاسی است به برنامه اش اظهار می دارد: آقای عادل به‌عنوان یک ادیب که کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهد و رئیس فرهنگستان زبان و ادب است به برنامه دعوت شد و ما از این منظر با او معاشرت می‌کنیم. واقعا تکلیف ما روشن‌تر از این نمی‌تواند باشد. ما قصد سیاسی‌کاری نداریم و تنها برای شادی و یادآوری شادی به مردم، این برنامه را تولید می‌کنیم.

عاشق مردم هستم

این بازیگر، کارگردان و مجری خاطرنشان می سازد: من این جنجال‌ها را به رسمیت نمی‌شناسم. همه، موضع من را نسبت به ساخت برنامه می‌دانند. ژوله یا حیایی سردمدار جناح فکری خاصی نیستند. همیشه گفته‌ام که عاشق مردم هستم و تمام تلاشمان را برای شادی آنها انجام می‌دهیم. حقیقتش این است که ساخت این برنامه آن‌قدر کار دشواری است و گرفتاری‌های خاص خودش را دارد که می‌شود به این چیزها توجه نکرد و اگر به این حواشی بپردازیم، از اتفاق اصلی دورتر می‌شویم.

بعد از تعطیلی “خندوانه” سراغ ساخت فیلم ام می روم

مدتی دیگر فصل دوم برنامه «خندوانه» تمام خواهد شد و مشخص نیست فصل سوم این برنامه بار دیگر چه زمانی روی آنتن خواهد رفت. رامبد جوان درباره تعطیلی برنامه به این دلیل است که من فیلم سینمایی خواهم ساخت که باید برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود و بعد از آن فصل سوم «خندوانه» را آغاز خواهم کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا صحبت از ساخت برنامه‌ای با شمایل «خندوانه» مطرح است و به‌جای آن پخش خواهد شد، یا خیر؟ می‌گوید: نمی‌دانم. امکان دارد که چنین تصمیمی گرفته شود اما من در جریان پروژه دیگری نیستم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه شرق