سام قریبیان: ما ایرانی‎ها به موقع پنبه یکدیگر را می‎زنیم
یک عده دسته گل پیشکسوت در «عالیجناب» داریم که من باید رضایت آن‌ها را جلب کنم نه اینکه آن‌ها رضایت من را به دست آورند.

گفتگو با سام قریبیان

سام قریبیان کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگویی؛ در خصوص وضعیت نقد در سینمای ایران گفت: جایگاه نقد رابطه نزدیکی با منتقد و آن رسانه‌ای که نقد او را به چاپ می‌رساند، دارد به عنوان نمونه زمانی در خصوص «گناهکاران» نقدی خواندم آن چنان حساب شده و درست بود که لذت بردم، از طرفی نقدهایی هم خواندم که حساب شده نبود.

وی افزود: نقدی خوب است که فیلمساز و نویسنده را نسبت به کارهای قبلی‌شان یک پله بالاتر ببرد، متاسفانه نقد در اکثر مواقع به جایی رسیده که چون من نوعی از فلان فیلم خوشم نمی‌آید آن را می‌کوبم که همیشه به این دوستان می‌گویم با وجود اینکه خوشتان نمی‌آید اما من فیلم می‌سازم.

قریبیان با بیان این مطلب که ما ایرانی‌ها در نظر دادن نسبت به آثار یکدیگر در هر زمینه‌ای تعارف می‌کنیم اظهار داشت: ایرانی است و تعارفش. مگر می‌شود تعارف نکنیم اما جالب اینجا است به موقع پنبه همدیگر را نیز می‌زنیم.

وی عنوان کرد: خود من در خصوص نقد آثار دوستانم تعارف نمی‌کنم، دروغ هم نمی‌گویم اما شاید همه حقیقت را نیز نگویم.

قریبیان در خصوص کیفیت پروژه «عالیجناب» و عوامل آن گفت: «عالیجناب» در نوع خود کاری سخت و خوبی است که تا به حال در سینما، تلویزیون و نمایش خانگی نمونه آن اتفاق نیفتاده است و اینکه یک عده دسته گل پیشکسوت داریم که من باید رضایت آن‌ها را جلب کنم نه اینکه رضایت من را به دست آورده، همه آنها درجه یک و بی‌نظیرند و این برای من باعث افتخار است که در کنار بزرگان هستم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir