بازیگر زن جذابی که در هنر موفق بود اما زندگی شخصی تلخی داشت! + عکس
رومی اشنایدر بازیگر سرشناس آلمانی بود که در اتریش بدنیا آمده بود و با اینکه در دنیای هنر موفق بود اما زندگی شخصی تلخی داشت!

زندگی تلخ رومی اشنایدر بازیگر آلمانی

معمولا سایت های غربی نیمه پر لیوان را در خصوص زندگی ستاره های نشان مخاطبان خود می دهند اما این بار سایت دویچه وله لااقل در تیتر خبر خود سنت شکنی کرد و زندگی یکی از هنرپیشه های مشهور را با تیتر پیروز زندگی سینمایی و شکست‌خورده زندگی واقعی توصیف کرد.

رومی اشنایدر (Romy Schneider) در وین پایتخت اتریش زاده شد. پدر و مادرش هر دو هنرپیشه و اکثرا برای اجرا و ضبط فیلم در سفر بودند و برای فرزندشان وقت نداشتند و دیری نپایید که از هم جدا شدند.

تیتر سایت دویچه وله درباره رومی اشنایدرتیتر سایت دویچه وله درباره رومی اشنایدر

رومی سال‌های آخر مدرسه را در یک شبانه‌روزی گذراند اما پیش از دیپلم تحصیل را کنار گذاشت. ۱۴ ساله بود که به همراه مادرش در فیلم آلمانی "یاس سفید که شکوفه می‌دهد" بازی کرد. از آن پس رومی نوجوان راهش را پیدا کرد و در کوتاه‌ترین مدت ستاره پرآوازه سینمای آلمان و اتریش شد.

۱۶ ساله بود که فیلم سه قسمتی "سی‌سی" ملکه زیبای اتریش را بازی و شهرت جهانی پیدا کرد. از آن پس همه عمر از نقش "سی‌سی" که او را با آن می‌سنجیدند، می‌گریخت و حتا پیشنهاد بازی بخش چهارم این سلسله فیلم‌ها را در ازای حق‌الزحمه یک میلیون مارک آلمان رد کرد.

۱۹ ساله بود که به دنبال عشقش آلن دلون هنرپیشه مشهور به پاریس رفت و با تلاشی خستگی‌ناپذیر در تئاتر و سینمای فرانسه و سپس سینمای هالیوود مطرح شد.

رومی اشنایدر دلی بس نازک داشت و به گفته خودش حال متعادل را نمی‌شناخت. او می‌گفت: "من یا در اوج عشق و خوشی یا در جهنم اندوه بسر می‌برم".

رومی اشنایدر در کنار آلن دلونرومی اشنایدر در کنار آلن دلون

هنگامی که آلن دلون از او جدا شد، دست به خودکشی نافرجام زد. ۲۸ ساله بود که با کارگردان تئاتری در برلین ازدواج کرد و از او صاحب فرزندی شد ولی او را در سانحه‌ای از دست داد.

رومی اشنایدر در دهه ۱۹۷۰ نقش اول را در فیلم‌های فرانسوی بازی می‌کرد. اما هرچه در کار سینما موفق بود در زندگی خصوصی‌اش شکست پشت شکست می‌آمد.

عاشق می‌شد، جدا می‌شد، به الکل و داروهای روان‌گردان پناه می‌برد و به سختی خود را برای بازی در فیلم سر پا نگه می‌داشت. یکی از موفق‌ترین فیلم‌هایش "مادو" بود که در آن نقش زنی معتاد را بازی می‌کرد.

رومی اشنایدر در ۴۳ سالگی بر اثر سکته قلبی در پایتخت فرانسه درگذشت.

بیشتر بدانید : گفت‌و‌گویی از آلن دلون درباره كتاب زندگی و حضورش در سریال‌های تلویزیونی



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : jamnews.ir