از مهناز افشار تا هومن سیدی؛ بازیگرانی که سودای سیمرغ دارند
تعداد زیادی از بازیگرانی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند در دوره‌های گذشته خوش درخشیدند و توانستند سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کنند

پیشینه بازیگران در جشنواره فجر 97

بدون شک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشنواره فیلم فجر که هر سال در بهمن ماه با برگزاری‌اش شور و شوقی زیاد در بین سینماگران، اهالی رسانه و سینمادوستان به وجود می‌آورد حضور بازیگران و چهره‌های مختلف در فیلم‌ها است و گمانه‌زنی درباره اینکه سیمرغ بلورین جشنواره در حوزه بازیگری به کدام یک از آنها می‌رسد نیز شیرینی‌های خودش را دارد. قطعا به دست آوردن سیمرغ جشنواره نیز برای هر یک از بازیگران طعم و لذت خاصی دارد و در روند کاری آنها نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

بیشتر بدانید : کدام بازیگر شانس بردن سیمرغ را دارد؟ از لیلا حاتمی تا بهرام رادان

پیشتازی مهناز افشار، پانته‌آ پناهی‌ها و مهرداد صدیقیان

امسال مهناز افشار و پانته‌آ پناهی‌ها با سه فیلم و مهرداد صدیقیان با چهار فیلم از پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره هستند که با فیلم‌های متفاوتی در این رویداد سینمایی حضور پیدا خواهند کرد. افشار پیش از این برای بازی در فیلم «سعادت آباد» به کارگردانی مازیار میری برنده سیمرغ نقش مکمل زن جشنواره شده، مهرداد صدیقیان اما تا کنون موفق به دریافت سیمرغ نشده و تنها طعم کانداید شدن را برای بازی در فیلم «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان چشیده است، اما امسال با وجود چهار فیلمی که دارد می‌تواند امید بیشتری برای گرفتن سیمرغ در دستانش داشته باشد.

نکته جالب دیگر هم اینکه فاطمه معتمدآریا که نامش به عنوان بازیگری که تاکنون بیشترین سیمرغ بازیگری را از جشنواره فیلم فجر گرفته است امسال با فیلم سینمایی «جان‌دار» در جشنواره حضور خواهد داشت.

بیشتر بدانید : ستاره های زن جشنواره فجر/ از هدیه تهرانی تا الناز شاکردوست

علی نصیریان مدعی سیمرغ جشنواره فجر

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که آثار ماندگار زیادی را در کارنامه هنری‌اش دارد امسال با فیلم «مسخره باز» همایون غنی‌زاده در مهمترین رویداد سینمایی کشور شرکت می‌کند اما جالب اینجاست که این بازیگر توانمند علیرغم نقش‌آفرینی‌های شاخص تاکنون هیچ سیمرغی از جشنواره نگرفته و باید امسال جشنواره و فیلم «مسخره‌باز» چه ثمری برای او خواهد داشت.

البته این اتفاق درباره بازیگران دیگری هم افتاده و تعداد زیادی از آنها برای بازی در فیلم‌هایی که در سال‌های گذشته در جشنواره به نمایش درآمدند نامزد دریافت جایزه شدند اما سیمرغی نصیب‌شان نشده است. حالا باید تا آخرین روز جشنواره منتظر ماند و دید کدامیک از این بازیگران امسال هم شانس دریافت سیمرغ دارند.

به بهانه نزدیک شدن به روزهای برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر مروری داشتیم بر کارنامه بازیگران شاخصی که امسال فیلم دارند و در دوره‌های گذشته نیز موفق به دریافت سیمرغ از جشنواره فجر شدند. در جدول زیر می‌توانید اسامی بازیگران چهره‌ای که امسال فیلم دارند و در سال‌های گذشته نیز سیمرغ جشنواره را از آن خود کردند بخوانید.

پیشینه بازیگران در جشنواره فجر
پیشینه بازیگران در جشنواره فجر

 

بیشتر بدانید : معرفی ۲۲ فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر سال 97

بیشتر بدانید : کنجکاوی ‌برانگیزترین فیلم های جشنواره فجر امسال + عکس

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir