فرض بر این است كه چنین فیلمی چهره اسلام را در جهان بهبود بخشد ولی نمی‌دانم چرا دولت ایران مدتی مانع از اكران این فیلم شده بود. شاید به این دلیل كه...
 
دارین خمسه؛ بازیگر لبنانی «کتاب قانون»
سناریوی فیلم كتاب قانون را خوانده و جذب آن شدم، چرا كه موضوع ایرادهای ادیان و درگیری میان ادیان در جوامع مختلف را بررسی كرده است.
 
من در این فیلم در كنار هنرپیشه‌ای ایرانی به نام پرویز پرستویی بازی می‌كنم كه برای ایرانیان بسیار مهم است و مانند عمر الشریف یا عادل امام (كمدین معروف مصری) برای ما اعراب است.
 
در واقع من نقش دختری لبنانی ـ فرانسوی و مسیحی را ایفا می‌كنم كه مشغول تحصیل در رشته ادبیات فارسی هستم و هنگام ازدواج با یك فرد ایرانی به اسلام گرویده و نام خود را از جولیت به امینه تغییر می‌دهم. امینه در این فیلم به ایران رفته و در این كشور زندگی می‌كند.

سریال سوری"الدوّامة"
فیلم كتاب قانون یك فیلم كمدی درام است كه مشكل ازدواج با بیگانگان را مطرح می‌كند. از آنجایی كه من خارجی هستم و تازه مسلمان شده‌ام قرآن را در دست گرفته و قدم به قدم سعی در اجرای كامل قوانین آن دارم.
 
فرض بر این است كه چنین فیلمی چهره اسلام را در جهان بهبود بخشد ولی نمی‌دانم چرا دولت ایران مدتی مانع از اكران این فیلم شده بود. شاید به این دلیل كه در طرح جزئیات بسیار حساس عمل شده است و هنرپیشگان با تكیه بر قرآن سعی دارند بسیاری از ایرادهای مسلمانان در اجرای قوانین اسلام را نشان دهند، حتی اگر این امر به شكل كمدی باشد.

سریال سوری"الدوّامة"
 
در صحنه‌ای از این فیلم امینه برای خرید سیب به بازار می‌رود و به فروشنده بابت تقلب در وزن كردن سیب‌ها تذكر می‌دهد. امینه در این فیلم سعی در اجرای كامل قوانین قرآن دارد تا جایی كه در نهایت با شوهرش به مشكل برخورده و از یكدیگر جدا می‌شوند.
 
تمامی فیلم به زبان فارسی است و من برای مدت یك ماه به شكل فشرده اقدام به یادگیری زبان فارسی كردم.
 
دست‌اندركاران فیلم ابتدا قرار بود هنرپیشه‌ای فرانسوی را برای این نقش انتخاب كنند ولی هنرپیشه‌ای كه انتخاب شده بود در صحبت كردن به زبان فارسی مشكل داشت و به این ترتیب آنها به لبنان آمده و به دنبال چهره‌ای اروپایی می‌گشتند كه بتواند متن عربی قرآن را خوانده و به زبان فارسی هم اندكی صحبت كند.
 
در ابتدا شرایط بسیار دشوار بود ولی من خوشبختانه توانستم لبنان را سربلند كنم. من برای ایفای نقش در این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن نیز در ایران شدم
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: fararu.com
 
مطالب پیشنهادی:
آه ‌ای یقین گمشده...
لیلا حاتمی: بیوگرافی و گزارش تصویری
پرویز پرستویی؛افتخار سینمای ایران+گزارش تصویری
زندگینامه: ابراهیم حاتمی كیا
 دعوت‌ به تماشای آیینه‌ای كه صاف نیست