در همان ماه دوباره در نظرسنجی خوانندگان بریتانیایی نشریه OK عنوان «هفدهمین مرد جذاب سراسر جهان» را کسب کرد. دوباره در همان در نظرسنجی جذاب ترین هنرپیشه‌ها‌ی سال...
 
 جاشوا لی‌ ها‌لووی بازیگر و مدل در 20 جولای 1969 به دنیا آمد. او اکنون 41  سال دارد.‌ ها‌لووی به خاطر بازی در سریال آمریکایی لاست در نقش «جمیز "ساویر" فورد» معروف شد.
قد: 187cm
همسر: یسیکا کومبالا - ازدواج: 1 اکتبر 2004- 1 فرزند

دوران کودکی

هالووی در «کالیفرنیا» در منطقه ای که «دره سیلیکون» نامیده می‌شود به دنیا آمد. خانواده اش وقتی او دو ساله بود به منطقه ای معروف به بلو ریج مانتین واقع در ایالت جرجیا نقل مکان کردند. او دومین پسر از چهار پسر خانواده است. او علاوه بر خانواده اقوام خیلی زیادی نیز دارد که یکی از آنها دکتر «دیل‌ها‌لووی» واعظ باتیست است. او همچنین نوه «لولا ‌ها‌لووی» نویسنده است که در قرن بیستم کتابی درمورد خانواده‌ ها‌لووی نوشت.‌ ها‌لووی در شهر کوچکی از ایالت جرجیا بزرگ شده و همانجا به مدرسه رفت. او در سن خیلی پایین به بازیگری علاقه مند شد. او یک سال هم در دانشگاه جرجیا درس خواند، اما بعد برای دنبال کردن حرفه مدلینگ آنجا را ترک کرد.

زندگی شغلی
 جاه طلبی‌ها‌ی ‌ها‌لووی برای دنبال کردن بازیگری سبب شد که او بالاخره راه لس انجلس را در پیش بگیرد، ‌در همانجا بود که او نقشی را در کمدی «دکتر بنی» بازی کرد. فیلم‌ها‌ی بعدی او «می‌آمیگو»، «آگوستی که می‌گذرد» و «قلب یخی» بود. بعد از بازی در این فیلمها در یکی از نقش‌ها‌ی اصلی فیلم «سابرتوث»  برای «شبکه علمی ‌‌تخیلی» آمریکا با «دیوید کیس» و «جان رایس-دیویس» همبازی شد. او همچنین در ویدئوی «آرواسمیت» برای ترانه «کرایین» در نقش مردی ظاهر شد که در تلاش بود پول‌ها‌ی «آلیشیا سیورستونه» را بدزدد. او در سال 1998 هم در در موزیک ویدئوی خواننده انگلیسی «بیلی مایرز» ظاهر شد.
و اما معروف ترین کارهای او نقش جیمز فورد یا ساویر در سریال لاست می‌باشد. در اصل او با این کار معروف شد و همچون دیگر بازیگران این سریال به یکی از بازیگران محبوب مردم بدل شد. اما او با نقش‌ها‌ی دیگرش در فیلم‌ها‌ی دیگر نتوانست این شهرت را به دست آورد. طبق گفته USA Today او به خاطر بازیگری در لاست مجبور شد بازی در نقش مقابل براد پیت در یک فیلم وسترنی را رد کند. با اینحال فرصت این را پیدا کرد در فیلم ترسناک  «نجوا» نقش آفرینی کند و نیز ریسک حضور در یک بازی ویدئویی را تجربه کرد. در ماه می ‌2007 کمپانی فاکس او برای بار دوم و برای نقش «گامبیت» در «ایکس من 4» با او وارد مذاکره شد. او در سال 2006 یکی از رقیبان اصلی برای بازی در قسمت سوم ایکس من بود منتها به خاطر حضور در لاست مجبور شد قید این فیلم را هم بزند. مدت کوتاهی بعد از آن، تولید کنندگان فیلم تصمیم گرفتند که شخصیت گامبیت را از سری سه فیلم "اکس من" حذف کنند.
 
درسال 2006 مجله پیپل  اورا در رسته «50 فرد زیبای جهان» قرار داد. در ژانویه 2006 «این تاچ ویکلی» او را «جذاب ترین مرد تلویزیون» نامید. در همان ماه دوباره در نظرسنجی خوانندگان بریتانیایی نشریه OK عنوان «هفدهمین مرد جذاب سراسر جهان» را کسب کرد. دوباره در همان  سال در نظرسنجی جذاب ترین هنرپیشه‌ها‌ی سال نشریه هفتگی آمریکا دومین عنوان را کسب کرد. و نیز در مارس 2007 برای چهره جدید عطر "Cool Water" از سری «دیویدوف» انتخاب شد. در بهار 2008 به عنوان اولین مرد برای تبلیغات «بستنی مگنوم» ترکیه انتخاب شد، در سالهای قبل «اوا لانگوریا پارکر» و «الیزابت ‌‌ها‌رلی» انتخاب شده بودند. در ‌همان سال هم در لیست ده تایی جذاب‌ترین بازیگرانTV Guide' جای گرفت.
جاش ‌ها‌لووی تابستان 2008 به فیلم کمدی برادران پولیش به نام «خونسرد بمان» پیوست. همبازی‌ها‌ی او «ویونا رایدر»، «چوی چیس»، «شان آستین»، «مارک پولیش»، «جان کرایر» و «هیلاری داف» بودند.

زندگی شخصی

جاش در در قسمت‌ها‌ی آخر تصویربرداری لاست در اوهایو‌ ها‌وایی، طولانی ترین رابطه دوستی اش را با یک دختر اهل جاکارتا اندونزی به اسم «یسیکا کومالا» برقرار کرد. آنها در اول اکتبر سال 2004 با هم ازدواج کردند. سرگرمی‌های مورد علاقه‌ ها‌لووی عبارتند از: ماهیگیری، قایقرانی، اسنوبورد، ورزشهای رزمی، موتور سواری و بالاخره  نواختن گیتار. البته در یکی از مصاحبه‌ها‌ی تلویزیونی عنوان کرده که مشروب یکی از چیزهای مورد علاقه اش است و یک بار هم «الکل» را بزرگترین اختراع تمام دورانها نامیده! درحالیکه دیگر بازیگران لاست  وسایلی مثل قلم و کاغذ، ‌گیتار و چیزهای دیگری را بزرگ ترین اختراع می‌دانستند. در مورد فرزند‌‌ ها‌لووی هم باید بگوییم وقتی برای بازی در لاست به اوهایو رفته بودند در 9 آپریل 2009 فرزند‌ ها‌لووی و کومالا به دنیا آمد و آنها اسمش را «جاوا کومالا ‌ها‌لووی» گذاشتند.

حاشیه‌ها‌

* اولین شغل او جمع کردن جوجه‌ها‌ی مرده در یک مزرعه بوده!
* او درحالیکه سعی می‌کرد خونسردی خود را حفظ کرده ولی از اینکه برای سریال لاست زیر بار رفته که موهایش را بلند کند حسابی حرص خورده!
* یک بار در ساعت 4.30 سیزدهم اکتبر سال 2005، سارقی به زور اسلحه خانه او و همسرش را در اوهایو را مورد سرقت قرار داد. این دزد تمام پول نقد آنها و کارتهای اعتباری شان به همراه مرسدس بنز‌ ها‌لووی را با خود برد، ‌البته بعد ماشین را 12 مایل دورتر از خانه آنها رها کرد. و خودش هم بعدها در یک دزدی دیگر دستگیر شد.
* او از سه سالگی فیلمباز بوده! فیلم محبوبش هم «درخشان» (1980) استنلی کوبریک است.
* والدین او اهل هلند و اسکاتلند هستند.
* او با «اوانجلینا لیلی» بازیگر نقش کیت در سریال لاست دوستی صمیمانه ای دارد.

نقل قولها

* من تقریبا سالی دوبار برای پیدا کردن کار جدید فرم پر می‌کردم! آه چقدر بدشانس بودم وقتی که برای بازیگر شدن اولین بار به لس آنجلس رفتم.
* اهل جنوب بودن و مرد بودن جنبه‌ها‌ی مثبت زنگی من است! من آدم خوش بینی هستم. اما زندگی ام یک جنبه منفی هم دارد و آن هم مربوط به زادگاهم نمی‌شود. هنرمندان زیادی دوست دارند همشهری من باشند!
* خوشبختانه و متاسفانه  مردم مرا بازیگر نقش‌های‌ عجیب و غریب نمی‌دانند. آنها فقط به عنوان بازیگر نقش اول نگاه می‌کنند و این موضوع واقعا کار کردن را دشوار می‌سازد.

فیلم شناسی:

2001- قلب یخی
2002- آگوستی که می‌گذرد - می‌آمیگو- اشک‌ها‌ی دخترم- سابرتوس
2003- دکتر بنی
2006- فقط بلند فریاد بکش
2007- نجوا
2009- «خونسرد بمان»
نقش‌ها‌ی تلویزیونی
1999- فرشته
2001- واکر- رنجر تگزاس
2003- بررسی صحنه جرم- The Lyon's Den
2004- NCIS- دختران خوب این کار را نمی‌کنند
2004 تا 2010- سریال لاست
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
عکس‌های فرش قرمز نمایش ویژه فصل ششم سریال لاست
مرور شخصیت‌های اصلی لاست تا فصل ششم
ترفندهای سریال لاست برای جذب مخاطب!
10 راز بزرگ سریال لاست که باید جوابشان را بفهیم!!
 رازهای حل نشده، حل شده و نیمه حل شده سریال لاست!