از روز عشق چه می‌دانید؟!!
در کره یک روز به نام روز سیاه وجود دارد که در 14 آوریل می‌باشد و مردانی که از عشق واقعی‌شان هدیه نگیرند غذایی به نام...

درباره روز ولنتاین

عقاید مختلفی درباره منشا روز ولنتاین وجود دارد، یکی از این عقاید مربوط می‌باشد به کشیش ولنتاین که در قرن سوم بعد از میلاد در این روز به خاطر مسیحیان زجر بسیاری کشید و در آخر هم کشته شد. یکی از دیگر افسانه ها مربوط است به کشیشی که در زندان عاشق دختر نابینای زندانبان شد و به خاطر عشق خالصانه او بینایی دختر باز گشت و کشیش بعد از مرگش یک نامه خداحافظی از خود به جای گذاشت که در آخر آن امضا شده بود: از طرف ولنتاین تو.

یکی دیگر از افسانه ها مربوط است به کشیشی که در زمان فرمانروا کلادیوس زندگی می‌کرده است. در این زمان این فرمانروا ازدواج را به خاطر حضور بیشتر مردان ممنوع کرده بود این کشیش به طور مخفیانه مراسم ازدواج دختران و پسرانی که عاشق یکدیگر بوده اند را انجام می‌داد.

روز ولنتاین در آسیا:

این روز در بیشتر کشورهای آسیایی جشن گرفته می‌شود. اما در کره و ژاپن و چین این جشن سابقه طولانی تری دارد. در این کشورها زنان بیشتر از مردان هدیه می‌دهند و جالب اینکه مردان تنها به عشق واقعیشان کادو می‌دهند اما زنان باید به تمام کسانی که دوست دارند هدیه بدهند. حتی زنانی که در اداره کار می‌کنند باید به مردان همکار خود هم شکلات بدهند. این شکلات به giri choko مشهور می‌باشد و با شکلاتی به نام honmei choko فرق می‌کند و این شکلات مخصوص عشق‌های واقعی یا دوستی‌های قوی می‌باشد. در ژاپن دختران  به دخترانی که دوستان واقعی آنها هستند هم شکلات هدیه می‌دهند.

در روز 14 مارس در این کشورها مردان در انتظار هدیه‌ای می‌باشند که از عشق واقعی خود دریافت کنند. این روز به نام روز سفید می‌باشد و هدیه آن گل ختمی‌ و یا شکلات سفید می‌باشد. در این روز بعضی از مردان آسیایی هم به عشق خود هدیه می‌دهند...

در کره یک روز به نام روز سیاه وجود دارد که در 14 آوریل می‌باشد و مردانی که از عشق واقعی‌شان هدیه نگیرند غذایی به نام jajangmyun می‌خورند که همان رشته فرنگی چینی می‌باشد که با سس سیاه خورده می‌شود.

در کره جنوبی جشنی در 11 نوامبر گرفته می‌شود که زن و شوهرهای جوان برای یکدیگر هدیه می‌خرند و زنان در این روز خود را غسل می‌دهند تا از بدترین ها دور شوند.

بیشتر بدانید : کتاب های عاشقانه ای در ولنتاین که می توانید هدیه دهید + عکس

بیشتر بدانید : تاریخ ولنتاین و حقایقی ناگفته از آن + تصویر مرغ عشق و مینیاتور دادگاه عشق

بیشتر بدانید : «ولنتاین» یا «سپندارمذگان» کدامیک جشن ماست؟

بیشتر بدانید : کدام سوگلی حرم ناصرالدین شاه کادوی ولنتاین گرفت + عکس

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ