راه‌های جدید کسب درآمد از راه نویسندگی
من در اولین هفته فروش زیادی داشتم و این فروش تا به امروز ادامه داشته است.
نویسندگان همیشه به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند. اگر همسری با شغل خوب یا خوش شانس در بردن لاتاری نداشته باشیم باید تمامی روز‌ها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌هایمان را صرف برنامه ریزی برای پول بیشتری کنیم.
 
همانطور که رژیم‌های غذایی مختلف موجب سلامتی بیشتر ما می‌شود پرداختن به رویکرد‌های مختلف نویسندگی نیز درآمد خوبی را برایمان به همراه خواهد داشت.
 
یکی از بزرگترین مشکلات ما نویسندگان این است که وقتی همکاری طولانی مدتی با ویراستار یا مجله‌ای داریم آن ناشر نقل مکان می‌کند یا آن مجله بسته می‌شود. روزنامه‌ها ستون‌های صفحات خود را کاهش می‌دهند، مجله‌ها تعداد نویسندگان ثابت و معمولی خود را کاهش می‌دهند بنابراین باید در جای دیگری به دنبال کار بود.
 
 
 
از آنجایی که ما در دنیای در حال تغییری زندگی می‌کنیم باید بیش از اینکه بر درهای بسته پشت سرمان فکر کنیم، تمرکزمان را بر درهای باز شده‌ی پیش رویمان بگذاریم.
 
نویسندگی برای اعلامیه‌های مطبوعاتی را بیاموزید. همه‌ی افراد برای تبلیغات به اعلامیه نیاز دارد. شما برای یادگیری مهارت‌های اینکار می‌توانید به کتاب‌های موجود مراجعه کنید و یا اینکه در اینترنت مقالات مرتبط را مطالعه نمایید ولی باید توجه داشته باشید که اعلامیه مطبوعاتی با یک مقاله تفاوت دارد. نویسندگی اعلامیه مطبوعاتی را به رزومه خود اضافه کنید و با شرکت در سایت‌های فریلنسری برای هر اعلامیه مبلغی معادل 120 دلار بدست آورید. به دنبال مشتری‌های بومی بگردید و با موفقیت هر چه بیشتر از تبلیغات کسب درآمد کنید.
 
آیا از نوشتن مقالات آموزشی لذت می‌برید؟ شما می‌توانید مباحث مورد علاقه‌ی خود را به کتاب‌های الکترونیکی تبدیل نمایید. من با تبدیل کردن موضوعات یک کلاس نویسندگی که دیگر تدریس نمی‌کردم یک سند نوشتاری اولین کتاب الکترونیکی‌ام را به وجود آوردم. من آن را به PDF تبدیل کردم و آن را بر payloadz.com به فروش گذاشتم و به مخاطبین ایملیم گفتم که کتاب الکترونیکی جدیدی نوشته‌ام. من در اولین هفته فروش زیادی داشتم و این فروش تا به امروز ادامه داشته است. من برای نوشتن آن کتاب کمتر از یک روز وقت گذاشتم چون از متونی که خیلی وقت پیش نوشته بودم استفاده می‌کردم.  شما همین کار را می‌توانید با مقالاتی که نوشته‌اید یا اطلاعاتی که در ذهنتان دارید انجام دهید.

 شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی خود را در booklocker.com یا بر ebay.com به فروش برسانید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را بیاموزید. وقتی که از من برای نوشتن مجموعه مقاله‌ای در مورد بهینه سازی موتور جستجو درخواست شد واقعا غافلگیر شدم. من آن را جستجو کردم. بهینه سازی موتور جستجو امروزه مبحث داغی است و با یادگیری آن در صف نویسندگان این موضوع قرار می‌گیرید. به طور خلاصه سئو، استفاده از کلیدواژه‌ها (یا واژه‌های استفاده شده توسط مردم در موتورهای جستجو می‌باشد) در وب سایت یا متاتگ‌های مورد توجه موتورهای جستجو می‌باشد. شما می‌خواهید مشتریان یا خوانندگان بالقوه‌ای که به دنبال محصول یا خدمات ارایه شده توسط شما می‌باشند سایتتان را پیدا نمایند. بله، امروزه این مبحث پیچیده‌تر شده است ولی همچنین دارندگان وب سایتی که به دنبال تامین کنندگان محتوا هستند نیز افزایش یافته است و شما می‌توانید از برنامه‌های آنلاین برای پیدا کردن پرطرفدارترین کلیدواژه‌ها استفاده نمایید.
 
دانسته‌هایتان را بیاموزید. کارگاهی برپا کنید و آن را در دانشکده، کلیسا، موسسات، گروه‌ها، مراکز اجتماعی محلی تبلیغ کنید. با کمی تبلیغ هرکسی می‌تواند کلاس مورد نظرش را پیدا کند. آیا قصد دارید آموزش آشپزی دهید؟ حتما تعجب می‌کنید اگر بفهمید ستاره‌ی مجموعه‌ی Food Network ریچل رای (Racheal Ray) کار خود را با آموزش‌های 30 دقیقه‌ای آشپزی شروع کرده است و درآمدش تنها می‌توانست کفاف مخارج و قبض‌هایشان را دهد ولی همین کارش راه او را به برنامه‌ی ویژه‌اش و سپس مجموعه‌ی هفتگی‌اش باز کرد. سپس او کتاب آشپزی خود را نوشت، وارد Food Network شد و موفقیت‌‌های او همچنان ادامه دارد. شاید شما نتوانید به سرعت او به موفقیت دست یابید ولی شما می‌توانید با کارگاه‌های آموزشی هزینه‌ی قبض‌های خود را پرداخت نمایید. شما می‌توانید مبلغی معادل 35 الی 135 دلار برای کلاس‌های خود دریافت کنید. و شما به عنوان یک نویسنده چگونگی سازمان بندی و آموزش در یک کلاس را بلدید.
 
یک یا دو ستون خبری داشته باشید. اوایل من چهار ستون داشتم. من برای برطرف کردن نیازهای مالی که داشتم باید بیشتر کار می‌کردم. قالبی برای ستون‌های خود انتخاب کنید، فهرستی از 12 الی 36 ایده را نوشته و بازارهای منطقه‌ای و بومی را پیدا کنید. من تضمین می‌کنم که درآمد به دست آمده از ستون‌های خبری خیلی عالی خواهد بود.
 
درکنار یادگیری روش‌های جدید کسب درآمد از راه نویسندگی، خود را برای افت و خیزهای این راه نیز آماده کنید.

 
تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی: 
ماهایا پطروسیان: ترجیح می دهم در خانه بمانم تا در آثار سطحی سینمایی بازی کنم
تصاویری از فیلم پر سر و صدای این روزها"دخترگمشده"
اولین اظهارنظر پدرشوهر مهناز افشار درباره ازدواج او!
حال این بازیگر این روزها مساعد نیست
روزهای سختی که این بازیگر بخاطر درگذشت پسرش از سرگذراند