نوزاد پس از به دنیا آمدن به حبابی استریل منتقل شود می تواند در برابر میكروبها محافظت شود و بعد هم با پیوند استخوان خواهرش زنده بماند !تا اینجا همه چیز درست است ولی آنها یك چیز را محاسبه نكردند...

 

یك نقص ژنتیكی كه باعث می شود فرزندان پسری كه با این نقص به دنیا می آیند فاقد هر گونه قوای ایمنی باشند و در برابر هیچ نوع میكروبی مقاومت نكنند به نام SKID. این كودكان بیش از چند ماه زنده نمی ماندند ولی در سال 1971 در ایالت تگزاس ،‌ وقتی مادری كه یك دختر داشت و پسرش را در اثر این بیماری از دست داده بود دوباره تصمیم می گیرد كه باردار شود دكتری به او اطمینان می دهد كه اگر هنگام زایمان اتاق كاملا استریل باشد و نوزاد پس از به دنیا آمدن به حبابی استریل منتقل شود می تواند در برابر میكروبها محافظت شود و بعد هم با پیوند استخوان خواهرش زنده بماند !
تا اینجا همه چیز درست است ولی آنها یك چیز را محاسبه نكردند و آن هم اینكه اگر پیوند برقرار نمی شد چه ؟ و این اتفاق هم افتاد ! یعنی خواهرش نتوانست دهنده مغز استخوان باشد و حالا مسئله این بود كه چه كار كنند ؟ او را در حباب زنده نگاه دارند و یا بیرون بیاورند تا بمیرد ؟
آنها امیدوارانه به پیشرفت علم پزشكی دل بستند و او را زنده نگاه داشتند و این پسر به نام دیوید تا 12 سالگی زنده ماند در حالیكه هرگز نتوانست طعم در آغوش كشیده شدن و یا حتی لمس یك انسان دیگررا و حتی نفس كشیدن در هوای آزاد را بچشد ! زندگی این پسر در مستند پزشكی شبكه چهار پخش شد و بسیار فوق العاده بود !
من بعد از این مستند فقط به این فكر كردم كه فارغ از اینكه چه داریم و نداریم وكجای این دنیا هستیم و چه كاره هستیم و…
 
نفس اینكه زنده هستیم و نفس می كشیم و حیات داریم  یک موهبت الهی و شانسی است که باید قدر آن را بدانیم و در استفاده بهینه از آن نعمت ها  کوشا باشیم .
 
هر نفسی که فرو میرود ممد حیات است و چون برمیآید مفرح ذات .
پس در هر نفس نعمتی موجود است و بر هر نعمت شکری واجب.
امیدوارم قدر نعمات را در زمان وجودشان بفهمیم نه مانند عادت عمومی بشر پس از ازدست دادن آن .
 
گردآوری گروه فرهنگ و هنر سیمرغ .www.seemorgh.com/culture