بیوگرافی حمید هیراد خواننده گروه پازل بند + تصاویر از کودکی تا به اکنون
حمید حسینی زاده معروف به حمید هیراد خواننده ای با سبک خاص خود با آهنگ ها و فضای تلفیقی سنتی عرفانی و موسیقی شاد است. د راین مطلب به بیوگرافی این هنرمند می پردازیم.

حمید هیراد از آغاز تا به اکنون

حمید حسین‌زاده با نام هنری حمید هیراد زادهٔ ۱ بهمن ۱۳۷۰ در روستای مُلکِ میان، چابکسر، شهرستان رودسر خوانندهٔ موسیقی سنتی و پاپ اهل ایران است. وی داراک مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم تأسیسات صنعتی است.

 فعالیت هنری حمید هیراد

حمید هیراد از ۶ سالگی به خوانندگی علاقه پیدا کرد و در ۱۵–۱۶ سالگی پس از اتمام هنرستان با ترانه و ترانه‌سرایی آشنا شد و پس از آن سبک موسیقی سنتی را انتخاب کرد.

کودکی حمید هیراد

کودکی حمید هیراد

البته به گفتهٔ خود او، از همان دوران کودکی شیفتهٔ موسیقی سنتی بوده‌است. او در کنار دنبال کردن موسیقی به صورت حرفه‌ای به ترانه‌سرایی پرداخت. سپس با چند کار نیمه‌حرفه‌ای با گروهی موسوم به «داروگ» فعالیت هنری خود را ادامه داد. او به واسطهٔ آشنایانش یکی از آثار سنتی خود را به مدیرعامل شرکت «آوازی نو» ارسال کرد و پس از پذیرفته شدن، همکاری‌اش را با این شرکت آغاز کرد. او پس از یک سال در اواخر سال ۱۳۹۵ کار موسیقی را رسماً آغاز کرد. البته او پس از عقد قراردادی با این مؤسسه، حدود یک سال فعالیت چندانی نداشت و به گفتهٔ خود به بررسی آثار پاپ روز و سبک‌های مختلف موسیقی می‌پرداخت؛ چرا که تا آن روز با این سبک‌ها آشنایی نداشته‌است.

 حمید هیراد در گروه پازل بند

 حمید هیراد در گروه پازل بند

اولین آهنگ وی با گروه پازل بند در کنار علی رهبری و آرین بهاری در ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ با نام «بی‌تاب» منتشر شد. در اردیبهشت ۱۳۹۶ آهنگ مستقل وی با نام «مستم کن» روانهٔ بازار شد. در تیرماه ۱۳۹۶ آهنگ «دلارام» را به همراهی پازل بند منتشر کرد که مورد اقبال طیف گسترده‌ای از مردم قرار گرفت. این خواننده و آهنگساز، علاوه بر شاعری، گیتار و یه تار می نوازد.

ترانه‌سرایی حمید هیراد

اشعار هیراد در قالب تغزل و بداهه‌سرایی با چاشنی تلفیقی اشعار شاعران بزرگ همچون مولانا، حافظ و سعدی است.

اتهام سرقت ادبی به حمید هیراد

هیراد مورد انتقاد برخی محافل هنری قرار گرفته و بعضی منتقدان و شاعران، ازجمله علیرضا بدیع، شهرام سببی و مهتاب یغما او را به سرقت ادبی متهم کرده‌اند. همچنین، در ۸ فروردین ۱۳۹۷، چهل نفر از شاعران و ترانه‌سرایان سرشناس کشور، با انتشار بیانیه‌ای با موضوع «تضییع حقوق مؤلفین و حواشی ایجادشده توسط حمید هیراد» بیانیه‌ای را منتشر کردند و ضمن ناپسند خواندنِ سرقت ادبی و محکوم کردن آن، خواستار رسیدگی این موضوع از طریق مراجع ذیربط شدند.

حضور حمید هیراد در برنامه تلویزیونی فرمول یک

 حمید هیراد در برنامه تلویزیونی فرمول یک

برخی از امضاکنندگان بیانیه عبارت‌اند از: اکبر آزاد، علی‌رضا بدیع، روزبه بمانی، محمدعلی بهمنی، سعید بیابانکی، کمال حسینیان، سعید دبیری، ایرج زبردست، سیامک عباسی، حسین غیاثی، نیلوفر لاری‌پور، امیرحسین مدرس، محمد مقتدایی، ایلیا منفرد، علی‌اکبر یاغی‌تبار، مهتاب یغما، میثم یوسفی.

ترانه شناسی حمید هیراد

ترانه شناسی حمید هیراد

حضور حمید هیراد در برنامه‌های تلویزیونی

حمید هیراد در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۹۶ در دومین قسمت از سری سوم برنامهٔ دورهمی به عنوان مهمان حضور پیدا کرد.

حضور حمید هیراد در برنامه دورهمی

حمید هیراد در برنامه تلویریونی دورهمی

همچنین دو بار حضور و اجرا به همراه گروه پازل بند در برنامهٔ «فرمول یک» داشته‌است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: wikipedia.org