سینا سرلک از شاگردی استاد شجریان تا حبس و مهاجرت به آمریکا + عکس
سینا سرلک ⁩خواننده ایرانی، امروز از⁧ مهاجرت دائمی خود به آمریکا خبر داد 

سینا سرلک، خواننده شهرزاد به آمریکا مهاجرت کرد

سینا سرلک ⁩خواننده ایرانی که با محسن چاوشی در سریال شهرزاد خوانده بود و به شهرت رسید، امروز با انتشار چند استوری در صفحه ی اینستاگرام خود از⁧ مهاجرت دائمی اش به آمریکا خبر داد. این خواننده سال هاست که در یالت تنسی آمریکا ساکن است و گاهی برای فعالیت های موسیقایی اش به ایران سفر می کند. اما امروز مهاجرت دائمی اش را اعلام نمود و برای مرم ایران بهترین ها آرزو کرد.

سینا سرلک در فرودگاه
سینا سرلک در فرودگاه

مهاجرت سینا سرلک به آمریکا
مهاجرت سینا سرلک به آمریکا

بیوگرافی سینا سرلک

سینا سرلک متولد ۶ آبان ۱۳۶۱ در الیگودرز، خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی است. وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است. سینا سرلک آذر ماه 1390 ازدواج کرده و یک دختر بنام ساغر دارد.

سینا سرلک در کنار همسر و دخترش
سینا سرلک در کنار همسر و دخترش

او یکی از شاگردان برجسته استاد محمدرضا شجریان می باشد، موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدر و با ملودی های بختیاری شروع کرده است . وی در چند قطعه از آهنگهای سریال شهرزاد نیز به همراه محسن چاوشی به عنوان همخوان حضور داشته است که توانست در شناخته شدن او بیشتر کمک کند.

البته وی پیش از این دو تیتراژ دیگر برای تلویزیون و به تازگی هم تیتراژ فیلم زیر سقف دودی را خوانده است .

وی مدتی خوانندهٔ ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی بود. علاوه بر آن، زمانی که نادر مشایخی به‌عنوان رهبر در ارکستر سمفونیک تهران فعالیت داشت، با این ارکستر همکاری می‌کرد. وی همچنین در ارکستر پایور و ارکستر ملل نیز فعالیت داشته‌است. 

معرفی به استاد شجریان

قربان سلیمانی نوازنده مشهور دوتار حاج، سینا سرلک را به استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان معرفی کرد و او سینا را به شاگردی پذیرفت و 8 سال ردیف‌ های آوازی و تکنیک‌ های صداسازی را به وی آموخت.

کلاس درس با شجریان هر سه‌شنبه برگزار می‌شد و سینا هر هفته همراه با پدر یا مادرش از الیگودرز به تهران می‌آمد. فرقی نمی‌کرد زمستان است یا تابستان، فصل امتحانات است یا باید در مدرسه حضور داشته‌ باشد. دو سال اول به آموزش تکنیک‌های صداسازی سپری شد.

جمله‌بندی‌های تحریری در موسیقی سنتی و دستگاهی را تحت نظر شجریان آموخت، آموخت که چگونه از قسمت‌های مختلف دستگاه صوتی‌اش بهره‌گیرد، تکنیکهای «چکشی»، «بلبلی»، «دوتایی»، «تکی»، و تحریرهای «بالارونده» و «مخفی» را به کار بندد. پس از این، شش سال دیگر دستگاه‌ها و ردیف‌های آوازی را آموخت. در کنار آواز و تنبک مدتی هم نزد کیوان ساکت تار آموخت.

ماجرای دو سال حبس سینا سرلک

در سال ۱۳۹۶ در پی شکایت اردلان سرفراز شاعر و ترانه سرا از سینا سرلک به دلیل اجرای قطعه برخیز، دادگاه بدوی کیفری تهران وی را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

سینا سرلک در کنار ابراهیم حامدی (ابی)
سینا سرلک در کنار ابراهیم حامدی (ابی)

 این ترانه سروده سرفراز است و پیش از این با نام محتاج توسط ابراهیم حامدی (ابی) خوانده شده بود. سرلک این ترانه را در مجموعه نمایش خانگی شهرزاد بازخوانی کرده‌ است. اما درنهایت با توجه به عذرخواهی رسمی سینا سرلک و دو خوانندهٔ دیگر اردلان سرفراز رضایت داد و پرونده مختومه شد.

 

بیشتر بدانید : سینا سرلک از ماجرای حذفش از شهرزاد پرده برداشت! + عکس

بیشتر بدانید : واکنش تند سینا سرلک به حواشی شهرزاد

بیشتر بدانید : واکنش محسن چاوشی به حبس تعزیری سینا سرلک

بیشتر بدانید : دفاع سینا سرلک از محسن چاوشی در مقابل شبکه های ماهواره ای

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ