نمايش «كلبه عمو تم» به كارگرداني بهروز غريبپور، همزمان با حضور در بيست و ششمين جشنواره بينالمللي تئاتر فجر از 22 بهمن اجراي عمومي خود را در فرهنگسراي بهمن آغاز ميكند.
تئاتر در عین آنکه هنری آزاد و رها است و نمیتوان آن را در چهارچوب فرمولهای خشک و ریاضیوار محدود کرد، اما از آنجا که هنری است مبتنی بر مجموعهای از قراردادها، از قوانین و منطق خاصی نیز تبعیت میکند.
چهاردهمين جشنواره تئاتر کودک در حالي به پايان رسيد که صحبت از بينالمللي شدن دوره بعد توجه همه را به خود جلب کرده است. اين موضوع شايد قابل تأمل باشد، ولي نبايد فراموش کرد که کيفيت تئاتر کودک ايران قابل قياس با کارهاي خارجي نيست.
در برزيل کشوري به وسعت يک قاره و جمعيتي بيش از 150ميليون نفر با مراکز موقتي تحقيقاتي و علمي، فاصلههاي بسيار زياد شهرها از يکديگر، فقر و ويژگي خاص هر منطقه، نقد تئاتر به شرايط متفاوتي بستگي دارد که اين امر با جهان اول فرق ميکند. بله ما فقيريم!
نمایش های کودک از نظر طراحی، موسیقی و شعر خوب هستند، ولی به جهت قصه با کودک ارتباط برقرار نمی کند. باید بعد از جشنواره تئاتر کودک نشستهای آسیبشناسی و نقد و بررسی برگزار کرد تا نقصها بر طرف شوند.
پيتر استفان پل بروک در 21 مارس 1925 در لندن متولد شد و تحصيلات خود را در آکسفورد به اتمام رساند. شهرت جهاني او نوآوري در تئاتر است،که بيش از نيمي از قرن بيستم را در بر مي گيرد
تادئوس كانتور Tadeusz Kantor) 90-1915) طراح، نقاش و كارگردان لهستاني به عنوان يكي از غيرعاديترين هنرمندان نوگراي تئاتر به خاطر خلق آثار نامتعارف به شهرت رسيد
در نمایش"کوراتت"، سیری از واقعیت تا تبدیل شدن به نمایشنامه و در نهایت تصویری تلویزیونی را میپیماید که بررسی نتیجه حاصل از این پویش و پیمایش در مواجهه با تماشاگر نشسته در سالن تئاتر، شگفت و تأمل برانگیز مینماید. . .
معيار پذيرفته شدن يك متن براي اجرا در جشنواره يا اجراي عمومي چيست ؟ هيأت بازخواني يا هيات كارشناسي متون بر اساس كدام معيار مشخص و اعلام شده به رد يا پذيرش اثري دست مي زنند؟