معرفی سریال های جدید تلویزیون برای پخش در سال 98 + عکس
با پااین نوروز 98 و اتمام سریال های نوروزی، چند سریال جدید در سال ۹۸ آماده پخش است که در این مطلب آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم

از کامبیز دیرباز و بهرام افشاری تا سیروس گرجستانی: در جدیدترین سریال های تلویزیون

 چند سریال جدید در سال ۹۸ آماده پخش است که در این مطلب آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

سریال دنگ و فنگ روزگار


۱۲۰ بازیگر و ۷۰ مکان فیلمبرداری

دوستی یعنی رفاقت، نزدیکی، محبت، عشق و ...، اما اگر همین دوستی به خاطر ماجرا‌هایی به هم بخورد، مسلما به شکل‌گیری اتفاقاتی منجر می‌شود. همین سوژه مجموعه سریال دنگ و فنگ روزگار شده که به تهیه‌کنندگی امیرحسین طالبی‌کاشانی و کارگردانی جواد مزدآبادی آماده پخش شده است. نقش این دو دوست را محمد نادری و سیروس گرجستانی بازی می‌کنند که طی شراکتی دچار مشکلاتی می‌شوند که ناچار هستند طی سال‌ها این مشکلات را پنهان کنند. همین مساله باعث رقم خوردن اتفاقات مختلف طنز در این سریال می‌شود. البته به گفته تهیه‌کننده سریال جنس طنز این سریال با دیگر طنز‌ها متفاوت است و بیشتر طنز موقعیت است تا بتواند از این طریق نگاه مخاطب را جلب کند.

سریال کمدی دنگ و فنگ روزگار
سریال کمدی دنگ و فنگ روزگار

معرفی بازیگران سریال دنگ و فنگ روزگار

در کنار محمد نادری و سیروس گرجستانی ، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، محمد فیلی، غلامرضا نیکخواه، امیر غفارمنش، ساعد هدایتی، شیرین آقارضا کاشی، پانته‌آ مهدی‌نیا، سینا رازانی، زهرا داوود‌نژاد، مهری آل‌آقا، مریم شاه‌ولی، مینا نوروزی، ساقی زینتی، بیتا خردمند، عباس محبوب، طاهر علایی، فریده دریامج، ژیار محمدزاده، ساره صحرایی، ستاره صحرایی و ... بازی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های این مجموعه تلویزیونی، تصویربرداری در ۷۰ مکان فیلمبرداری است و همین تعدد مکان‌ها یکی از عوامل جذابیت سریال دنگ و فنگ روزگار است و گروه در قسمت‌های مختلف تهران، شهر ری، احمدآباد مستوفی و ... ضبط را انجام دادند. البته تعدد لوکیشن‌ها کار تولید را با سختی‌هایی همراه می‌کند، اما تهیه‌کننده تلاش کرده این سختی را به جان بخرد تا بتواند یک مجموعه طنز دیدنی را روانه آنتن کند و مردم هم از تماشای آن لذت ببرند. طراح و سرپرست فیلمنامه حسن وارسته و امیر شاداب هم در نگارش به او کمک کرده است.

سیروس گرجستانی در سریال تلویزیونی دنگ و فنگ روزگار
سیروس گرجستانی در سریال تلویزیونی دنگ و فنگ روزگار

به گفته جواد مزدآبادی کارگردان این سریال، دنگ و فنگ روزگار کار متفاوت و خوبی است. در این مجموعه ۱۲۰ بازیگر بازی می‌کنند. بالای ۸۰ درصد سکانس‌های این سریال شلوغ هستند و در هر صحنه هشت تا ده نفر حضور دارند و همین به جذابیت‌های سریال اضافه کرده است. هدف این کارگردان از ساخت این مجموعه این بود که با توجه به این‌که مردم در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند، بهتر است با تماشای یک سریال طنز بخندند و به لحاظ روحی شارژ شوند.

قالب طنز سریال دنگ و فنگ روزگار، موقعیت است. ضمن این‌که دیگر طنز‌ها هم در این سریال دیده می‌شود؛ همچون طنز کلامی، فانتزی و ... سه سال نگارش این سریال زمان برده و چندین بار بازنویسی شده است. به گفته امیرحسین طالبی کاشانی تهیه‌کننده، تقریبا تهیه‌کنندگان از ساخت سریال‌های طنز فراری هستند و ترجیح می‌دهند کار‌های درام و اجتماعی انجام دهند. اما او در طول این سال‌ها به‌غیر از دستپخت، همیشه طنز کار کرده است. همچون جنگ ۷۷، زیر آسمان شهر و ... هدف مجموعه دنگ و فنگ روزگار، شاد کردن دل مردم است، زیرا به گفته تهیه کننده وظیفه سازندگان آثار نمایشی این است که لبخند را به لب مردم بیاوریم.

محمد نادری در سریال طنز دنگ و فنگ روزگار
محمد نادری در سریال طنز دنگ و فنگ روزگار

محمد نادری هم درباره شخصیت بازی‌اش توضیح داد نقش اردشیر در این سریال ویژگی‌های خاصی دارد به همین دلیل بازی کرده است. به گفته او بلا‌های مختلفی سر این شخصیت می‌آید که غیرمعمول است سر یک نفر این همه اتفاق بیفتد، ولی در مجموع شخصیت دوست داشتنی است. این بازیگر اظهار امیدواری کرد مردم این سریال را دوست داشته باشند.

در این سریال بیژن بنفشه‌خواه نقش فیروز را بازی می‌کند. در واقع او به خاطر حضور تهیه‌کننده و کارگردان بدون خواندن فیلمنامه، بازی در این سریال را پذیرفت. فیروز در این سریال یک شخصیت دورو است که شیشه خرده زیاد دارد و مرتب هم با باجناقش کل‌کل می‌کند.

فصل دوم سریال روز‌های بی‌قراری

فرشی نفیس از دوران مشروطه

بخش عمده‌ای از ماجرا‌های فصل دوم سریال روز‌های بی‌قراری در شهر تبریز و بخش‌هایی از آن در شهر مشهد ضبط شده است. این مجموعه در ادامه روز‌های بی‌قراری که فصل اول آن پیش از این که از شبکه یک سیما پخش شود، ساخته شد و در خلاصه داستان آن آمده: سارا که از همسر سابقش جدا شده در پی هویت خود ناچار به سفری طولانی می‌شود و یک فرش نفیس مربوط به دوره مشروطه تنها سندی است که او را به مقصود برساند و ...

معرفی بازیگران سریال روز‌های بی‌قراری 2

بازیگرانی مانند سارا صوفیانی، مجید واشقانی، فخرالدین صدیق شریف، مهتاج نجومی، کاظم هژیر آزاد، صفا آقاجانی با حضور افسانه بایگان و حمیدرضا آذرنگ و تعدادی از بازیگران برجسته و پیشکسوت تبریز و مشهد در فصل دوم روز‌های بی‌قراری به ایفای نقش می‌پردازند. به گفته مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، روز‌های بی‌قراری ۲، تولید سیمای مرکز آذربایجان شرقی است و یک اثر ملودرام است.

بازیگران سریال روز‌های بی‌قراری 2
بازیگران سریال روز‌های بی‌قراری 2

مجموعه تلویزیونی «روز‌های بی قراری۲» با داستانی در امتداد فصل اول توسط کاظم معصومی کارگردانی و به تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی تولید شده است. این مجموعه ضمن پرداخت غیرمستقیم به رشد و توسعه کشور در ۴۰ سال گذشته، به معرفی ظرفیت‌های این دو استان در داشتن ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری توجه شده است.

با توجه به این‌که امیرحسین شریفی سابقه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی در شهرستان‌های مختلف را دارد این بار سراغ تبریز و مشهد رفته تا در قالب یک داستان جذاب و شیرین مردم را با زیبایی‌های این دو شهر آشنا کند. فیلمنامه فصل دوم روز‌های بی‌قراری را هم شعله شریعتی نوشته که تا امروز چند مجموعه ملودرام با مضامین متفاوت اجتماعی را برای تلویزیون نوشته است. به گفته تهیه‌کننده این مجموعه خانوادگی، قصه این سریال برای مخاطبان نو است و حتما نظر آن‌ها را همچون فصل اول جذب می‌کند.

افسانه بایگان در سریال روز‌های بی‌قراری 2
افسانه بایگان در سریال روز‌های بی‌قراری 2

شریفی درباره انتخاب معصومی برای کارگردان این سریال توضیح داد که قبلا چند کار همچون سریال‌های «مرد نقره‌ای» و «خانه بی‌پرنده» را با معصومی انجام داده بود و به لحاظ اخلاقی و تفکری شناخت خوبی نسبت به هم دارند و به همین دلیل معصومی برای کارگردانی سریال روز‌های بیقراری انتخاب شد. شریفی از آن دست تهیه‌کنندگان است که ۲۴ ساعته در کار حضور دارد و وقت می‌گذارد تا سریالی مخاطب پسند روانه آنتن کند.

در این سریال ۳۰ قسمتی علاوه بر حضور بازیگران ملی، نزدیک به ۱۵۰ بازیگر بومی به ایفای نقش پرداخته‌اند. ۸۵ درصد مکان‌های فیلمبرداری «روز‌های بی‌قراری۲» در تبریز و ۱۵ درصد آن در شهر مشهد تصویربرداری شده و در آن تاریخچه فرش تبریز مرور شده است. در واقع مخاطبان به نوعی با تماشای این اثر هم سرگرم می‌شوند و هم پی به زیبایی‌های فرش تبریز خواهند برد که این فرش چه ویژگی‌هایی دارد که در دنیا مطرح است.

بیشتر بدانید : سوتی جدید شبکه 3! + عکس و توضیح

مجموعه «شرایط خاص»

دیرباز با یک کار کمدی

کامبیز دیرباز جزو آن دسته از بازیگران است که خودش را به گونه خاصی محدود نکرده و در تلویزیون در نقش‌های متفاوت حاضر شده است. گاهی در لباس پلیس و برخی مواقع در لباس خلافکار. بعضی وقت‌ها هم نقش یک پدر مهربان را به عهده داشته است. در مجموع با نگاهی به کارنامه رنگارنگ او متوجه می‌شویم که علاقه‌مند است نقش‌های متفاوتی را تجربه کند.

در این باره می‌توان به نقش‌های او در سریال‌هایی همچون زیر پای مادر، پشت بام تهران، میکائیل، نابرده رنج، پریدخت، بوی باران و ... اشاره کرد.

بهرام افشاری در سریال شرایط خاص
بهرام افشاری در سریال «شرایط خاص»

او بعد از تمام شدن ایام نوروز با مجموعه «شرایط خاص» روی آنتن شبکه سه می‌آید و در این سریال که حال و هوای کمدی دارد، نقش متفاوتی را بازی می‌کند. این مجموعه به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه کنندگی سید مرتضی فاطمی تولید شده است.

شرایط خاص به نویسندگی حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان، سریالی با حال و هوای کمدی است و مضامین اجتماعی با زبانی شیرین در آن طرح می‌شود. تصویربرداری این سریال پر بازیگر، بهار سال گذشته در بیش از ۱۱۰ لوکیشن اصلی و فرعی در تهران انجام شد. مبنای این سریال هم طنز موقعیت است تا کلامی.

کامبیز دیرباز در مجموعه کمدی شرایط خاص
کامبیز دیرباز در مجموعه کمدی «شرایط خاص»

معرفی بازیگران مجموعه «شرایط خاص»

در کنار دیرباز، بازیگری همچون بهرام افشاری هم حضور دارد. او با بازی در یکی از فصل‌های پایتخت در میان مخاطبان تلویزیون شهره شد و حالا بازیگر نقش مقابل دیرباز شده و پا به پای این بازیگر نقش متفاوتی را بازی می‌کند. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به پروانه معصومی، نادر سلیمانی، سیروس گرجستانی، کاظم سیاحی، مریم سعادت، سوگل قلاتیان، معصومه رحمانی، صحرا اسداللهی، مصطفی ساسانی، وحید آقاپور، اسدا... یکتا و شهره سلطانی اشاره کرد. سیروس گرجستانی هم جزو بازیگران پرکار است، زیرا همزمان در دو شبکه دیده خواهد شد. او در سریال دنگ و فنگ روزگار شبکه یک هم بازی می‌کند. گرجستانی تلاش کرده که نقشش در سریال‌های شبکه یک و سه متفاوت باشد تا مخاطبان از دیدن بازی او سرگرم شوند.

سیروس گرجستانی و کامبیز دیرباز در مجموعه شرایط خاص
سیروس گرجستانی و کامبیز دیرباز در مجموعه «شرایط خاص»

این بازیگر تا امروز هم در نقش‌های جدی حضور پررنگ داشته و هم نقش‌های طنز، اما بیشتر مخاطبان او را با مجموعه‌های طنز می‌شناسند. از کار‌های جدی او می‌توان به سریال امام علی (ع) و نقش ابا قطام اشاره کرد. او بازی در مجموعه‌هایی همچون آنام، محکومین، نوار زرد، همسایه‌ها، جاده چالوس، خوش‌نشین‌ها، زن‌بابا، صاحبدلان و ... را در کارنامه دارد. گرجستانی تا امروز سعی کرده نقش پدر را هم متفاوت بازی کند تا هر بار با بازی‌اش بتواند مخاطب را غافلگیر کند.
 

بیشتر بدانید : جدیدترین عکس ها و خبرها از کمدی جدید تلویزیون با بازی کامبیز دیرباز و بهرام افشاری

بیشتر بدانید : گریم متفاوت لعیا زنگنه برای سریال «برادر جان» + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه جام جم