ماجرای اختلاف نظر سیما تیرانداز، در ستایش 3 با گریم و متن سریال !
سیما تیرانداز بازیگر نقش «انیس» در سری سوم سریال «ستایش» درباره این مجموعه و چگونگی ایفای هر چه بهتر نقش خود صحبت کرد

اگر کارگردان «ستایش» بودم، گریم دیگری را انتخاب می کردم

سیما تیرانداز در گفت وگویی درباره بازی در سری سوم سریال «ستایش» و ایفای نقش کاراکتر «انیس» اظهار داشت:

در زمان پیش تولید پروژه وقتی با آقای سعید مطلبی نویسنده کار درباره شخصیت «انیس» صحبت می کردیم، همان اول مخالفت خود را با صحبت نکردن این کاراکتر اعلام کردم. به هر حال در این موقعیت ابزار کلام که نقش بسیار مهمی در ایفای یک نقش دارد از بازیگر گرفته می شود و همین مسئله، شرایط را بشدت سخت می کند. بویژه اینکه تاکنون تجربه بازی در چنین نقشی را نداشتم و برایم تازگی داشت. با وجود اینکه این اتفاق برایم به عنوان بازیگر ناخوشایند بود، ولی با آن کنار آمدم و تصمیم گرفتم به این موقعیت به شکل یک چالش نگاه کنم. به هر حال در فضای حرفه ای کار، این نویسنده است که تصمیم می گیرد شخصیت ها چه مسیری را طی کنند و در چه موقعیت هایی قرار بگیرند.

وی در ادامه درباره باورپذیری گریم شخصیت «انیس» و انتقادهایی که به نحوه چهره پردازی برخی از بازیگران این مجموعه می شود نیز گفت:

به نظرم در مقوله هنر بیشتر سلیقه است که کار را پیش می برد و نمی توان نسبت به آن خرده گرفت. با این حال چون در زمینه کارگردانی نیز فعالیت دارم، باید بگویم اگر از من در این زمینه به عنوان کارگردان پروژه و تصمیم گیرنده نهایی سوال می شد، شاید شکل دیگری از گریم را برای آن انتخاب می کردم. هر چند که اصولاً در کشور ما راضی نگه داشتن تمام مخاطبان اصولاً کار بسیار سخت و در واقع غیر ممکنی است.

بیشتر بدانید : مقایسه گریم بازیگران ستایش در فصل اول و سوم + تصاویر

تیرانداز در پایان در پاسخ به این سوال که فضای حال حاضر تلویزیون، تئاتر و سینما برای ایفای کدامیک از نقش های جدی و کمدی مهیا است نیز گفت:

متأسفانه در تلویزیون فضای این چنینی وجود ندارد که یک بازیگر زن بتواند از میان پیشنهادهایش نقش متفاوتی را انتخاب کند. به نظرم تولیدات مقداری سلیقه ای شده و بازیگر همیشه چه در ایفای نقش های مثبت و منفی باید برخی ملاحظات را در نظر بگیرد. ضمن اینکه در این مدیوم ما شخصیت خاکستری نیز کم داریم و خوشبختانه در سریال «بچه مهندس» این شانس را داشتم که چنین نقشی را بازی کنم. با این حال فکر می کنم برای یک بازیگر بازی در هر دو موقعیتی که اشاره کردید جذاب باشد، زیرا اصولاً برای بازیگران متفاوت بودن نقش در اولویت اول قرار دارد. به عنوان مثال اگر در کارنامه ام هر تعداد نقش کمدی داشته باشم و باز هم موقعیت بازی در یک کار کمدی با فضای متفاوتی فراهم شود، آن را با کمال میل می پذیرم.


بیشتر بدانید : چرا نرگس محمدی در ستایش 3 جوان تر شد؟ + عکس و توضیحات تهیه کننده

بیشتر بدانید : با سیما تیرانداز، بازیگر سریال ستایش

بیشتر بدانید : آیا تهیه کننده سریال «ستایش» داروی توهم زا مصرف کرده است؟! + عکس

بیشتر بدانید : لازم بود ستایش در این فصل طراوت بیشتری داشته باشد!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir