وسواس سعید آقا خانی برای شوخی های "نون خ" + عکس
محمد تنابنده از نویسندگان مجموعه «نون.خ۲» که بخشی از طراحی موقعیت‌ها و سیناپس اولیه فیلمنامه با همکاری او صورت گرفته است، درباره طراحی شوخی‌های سریال توضیحاتی ارائه کرد

گفتگو با محمد تنابنده نویسنده نون خ

محمد تنابنده که در این فصل از مجموعه تلویزیونی «نون.خ» در نگارش سیناپس و طراحی فیلمنامه با امیر وفایی به‌عنوان نویسنده اصلی فیلمنامه همکاری داشته است، درباره چگونه پیوستن خود به گروه تولید این سریال گفت: «سعید آقاخانی طرحی کلی برای فصل دوم داشت و از من خواست در پرداخت قصه و سیناپس کمک کنم.»

محمد تنابنده نویسنده نون خ
محمد تنابنده نویسنده نون خ

نویسنده «نون.خ۲» اضافه کرد:
«من و سعید آقاخانی درباره این قصه‌ها گپ می‌زدیم و بنای مان بر این بود که در هر سکانس با یک موضوع شوخی کنیم. شوخی‌ها هم به نوعی باشد که با هارمونی و فضای کار همخوانی داشته باشند.»

بیشتر سراغ شوخی با اهالی هنر رفتیم

او درباره اینکه چقدر نگران بودند که در «نون.خ» شوخی‌ها برخورنده نباشد؟ بیان کرد:

«خیلی نگرانی بابت چنین مساله‌ای نداشتیم ولی سعی کردیم اندازه شوخی خیلی نباشد و برخورنده نباشد خوشبختانه امیر وفایی هم اندازه شوخی‌ها را خیلی خوب می‌دانست.

این نویسنده همچنین درباره تلاش نسبت به نقد اجتماعی در قصه نیز گفت:

«ذات کمدی این است که در کنار اینکه قصه جلو می‌رود نقد هم داشته باشد البته ما سعی کردیم در نقد هم اندازه را نگه داریم و یکی از رویکردهایمان این بود که بیشتر با اهالی هنر شوخی کنیم چون حس کردیم ظرفیت اهالی هنر بالاتر است. البته این روزها فضای نقد خیلی بهتر شده است و ظرفیت‌ها بالاتر رفته است.»

بازیگران نون خ 2
بازیگران نون خ 2

او که برادر محسن تنابنده است و پیش از این نگارش فیلمنامه سریال‌های «قرعه» و «خونه یکی» را بر عهده داشته است، درباره همکاری در «نون.خ» گفت:

«تمام قصه‌ها و طراحی‌هایی که من انجام می‌دادم در مرحله بعد با امیر وفایی و سعید آقاخانی چک می‌شد. آقاخانی خودش فیلنامه‌نویس درجه یکی است و به شکل عجیبی روی متن وسواس دارد. زمانی که که من موقعیت‌ها را طراحی می‌کردم، اگر لحظه‌ای درنمی‌آمد همان جا می‌گفت.»

این نویسنده درباره حساسیت‌های آقاخانی روی متن گفت: «او خودش هم کرد است و به مسائل اشراف داشت و مهمترین چیز برایش این بود که شوخی‌ها برخورنده نباشد و به کردها احترام گذاشته شود.»

 

بیشتر بدانید : نون گرم تنور تلویزیون، وقتی "نون خ" محبوب شد + عکس

بیشتر بدانید : "نون.خ" زیر ذره بین در فصل جدید + عکس

بیشتر بدانید : اولین عکس شقایق دهقان در فصل دوم سریال "نون.خ"

بیشتر بدانید : سعید آقاخانی و حمیدرضا آذرنگ در جدیدترین تصاویر فصل دوم سریال نون. خ

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com