نیسان آبی از ستایش رفاقت تا شوخی با آغوش کشیدن های زن و شوهری
 نیسان آبی، در روزگار نارفیقی ها، اثری در ستایس رفاقت و وفاداری است. دو شخصیت اصلی فیلم، رفاقتی مثال زدنی از دوران مدرسه با هم داشته اند و هم اکنون نیز حق رفاقت را در حق هم به تمام معنا به جا می آورند

8 نکته درباره نیسان آبی: از جمشید هاشم پور و علیرضا خمسه تا مهران غفوریان و دیگران...

"نیسان آبی" سریال طنزی است که "منوچهر هادی" کارگردانی اش کرده است و "فیلیمو" آن را پخش می کند. در این نوشته کوتاه، چند نکته کوتاه درباره این سریال پرمخاطب می آید:

جمشید هاشم پور در نقش جمشید هاشم پور

 نیسان آبی، به نوعی بزرگداشت "جمشید هاشم پور" است؛ بازیگری که روزگاری نه چندان دور، نامش بر سر در سینماها، مترادف فروش فوق العاده بود و امروز، در زمره پیشکسوتان سینماست و البته به مقتضای سن و سالش، کم کار و در حاشیه.

جمشید هاشم پور و حسین یاری
جمشید هاشم پور و حسین یاری

در ستایش رفاقت

نیسان آبی، در روزگار نارفیقی ها، اثری در ستایس رفاقت و وفاداری است. دو شخصیت اصلی فیلم، رفاقتی مثال زدنی از دوران مدرسه با هم داشته اند و هم اکنون نیز حق رفاقت را در حق هم به تمام معنا به جا می آورند. 

نقشی متفاوت برای خمسه

تا چشم باز کرده ایم، علیرضا خمسه را در نقش طنز دیده ایم و این بار، او را در قامت یک فرمانده سابق جنگ و حاجی و بزرگ محله می بینیم؛ یک علیرضا خمسه متفاوت!

بازی های خوب 

کارگردان توانسته است بازی های خوبی از بازیگرانش بگیرد، به ویژه حسین یاری و مهران غفوریان و گیتی قاسمی بسیار باور پذیرند.

قصه ای نسبتا متفاوت

نیسان آبی، به طور نسبی از قصه های کلیشه ای فراتر رفته است ولی نتوانسته خود را به طور مطلق از کلیشه ها جدا کند. قصه هم برخی جاها می لنگد، مثل جایی که رضا ناگهان با ازدواج دخترش موافقت می کند.

ساده و بی تکلف

بسیاری از فیلم ها و سریال ها در فضاهای لوکس ساخته می شوند و حتماً باید مبلمان آنچنانی و خانه های شیک مهیا باشد تا کارگردان دستور تصویربرداری دهد! اما در نیسان آبی، با محیط واقعی زندگی بخش بزرگی از مردم مواجهیم، بی هیچ تکلفی!

شوخی با محدودیت ها

مثلاً وقتی قرار است زن و شوهری همدیگر را در آغوش بکشند، دوربین به طور آشکاری به سمتی دیگر می چرخد و بعد از آغوش، باز می گردد؛ خودش شده است طنز!

مهران غفوریان و بهناز جعفری در نیسان آبی
مهران غفوریان و بهناز جعفری در نیسان آبی

موسیقی زیبایی از آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد بی تردید جزو برترین های موسیقی فیلم و سریال در چند سال اخیر است و توانسته است متناسب با حال و هوای رانندگان نیسان آبی، موسیقی شادی برای این سریال بسازد.

در مجموع، نمی توان گفت که با یک سریال عالی مواجهیم ، یا حتی با یک طنز خیلی قوی؛ اما همین که تیم سازنده توانسته است اثری خلق کند که خانواده ها ساعتی را در هفته دور هم خوش باشند، موفقیت کمی نیست.  

بیشتر بدانید : گریم دیدنی یکتا ناصر، مهران غفوریان و بهناز جعفری در نیسان آبی + عکس

بیشتر بدانید : منوچهر هادی: رکورد فروش دست من است/ تهیه کننده ها دنبالم می آیند!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com