تتت

ناسا برای تحقق بهتر ماموریت‌های اعزام انسان به ماه و مریخ، از دانشجویان کمک خواسته است

راه‌اندازی یک چالش برای دانشجویان توسط "ناسا"

ناسا برای انجام هرچه بهتر ماموریت‌های اعزام انسان به ماه و مریخ، همه امکانات خود را بسیج کرده و چالشی را تحت عنوان "خلاقیت دانشگاهی سکونتگاه‌ها و سیستم‌های اکتشاف ماه تا مریخ"( M2M X-Hab) راه‌اندازی کرده است.

این چالش، دانشجویان را تشویق می‌کند که به توسعه و مطالعه فناوری‌های فضایی بپردازند.

در این چالش پاداش‌هایی در زمینه کارهایی روی سکونتگاه‌ها، وسایل نقلیه، سیستم‌های بنیادی و ماموریت‌های پیشرفته رباتیک اعطا خواهد شد.

مبلغ این پاداش از ۱۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار تعیین شده، ولی ناسا تاکید کرده که این پاداش تنها شامل محصولات محسوس نخواهد بود و تحقیقاتی که شکاف‌های دانش را پر می‌کنند یا خطرهای پیش‌رو را کاهش می‌دهند هم می‌توانند برنده شوند. ناسا زمان ارسال آثار را تا ۲۴ آوریل سال جاری میلادی اعلام کرده است.

ممکن است این رقابت منجر به ایجاد موفقیتی بزرگ در سفرهای انسان به مریخ و ماه نشود، ولی تاریخ نشان داده که برگزاری چنین مسابقاتی نقش مهمی در توسعه ماژول‌های هوایی بادی و مفهوم‌های دیگر داشته است.

البته ناسا پیش از این‌هم رقابت‌هایی را در زمینه پروژه "آرتمیس" آغاز کرده بود. در یکی از این برنامه‌ها، ناسا از دانشجویان درخواست کرد که در تحقیقات فضایی آینده این سازمان نقش داشته باشند.

این برنامه با رقابتی تحت عنوان "سیستم‌های فضایی مفهومی انقلابی"(RASC-AL) آغاز شد و تا سه روز آتی، از دانشجویان در حال تحصیل و فارغ‌التحصیل برنامه‌های پیشنهادی‌شان را دریافت می‌کند تا مفهوم خلاقانه‌ای را برای پروژه "آرتمیس" ناسا توسعه دهد.

این رقابت "RASC-AL" شامل پنج موضوع برای مفاهیم طراحی‌های فضایی از جمله طراحی یک کاوشگر برای اکتشافات قطب جنوب ماه است.

از دیگر مفاهیم می‌توان به یک شبیه‌ساز ماموریت مریخ و یک ماموریت سرنشین‌دار برای فرود در سطح سیاره سرخ اشاره کرد.

حداکثر ۱۵ تیم فینالیست انتخاب خواهند شد و به انجمن "RASC-AL" اعزام خواهند شد.

در نهایت هم دو تیم می‌توانند پروژه‌های طراحی شده خود را در یک کنفرانس بزرگ ارائه دهند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir



X