تتت

گویا با افراد زیادی برای قبول سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران صحبت شده است که آنها حاضر به همکاری با فدراسیون نشده اند

چه کسانی قرار بود سرپرست تیم ملی فوتبال ایران شوند؟

شهاب الدین عزیزی خادم در بخشی از صحبتهای دیروزش با پیمان یوسفی مجری برنامه ورزش و مردم، در واکنش به انتقادها از انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی گفت: " قبل از خورشیدی با چند نفر از چهره‌های ملی کشور به مدت دو تا سه ساعت صحبت کردم. من با افراد صاحب نظر در فوتبال تماس گرفتم و خواهش کردم مسئولیت را بپذیرند. با این حال فوتبال را به سمتی بردند که همه چیزِ آن خدشه‌دار شده است. فوتبال ملی متعلق به همه است. نمی‌توانید خط‌کش بگذارید و بگویید فقط یک عده باشند."

هنوز 24 ساعت از صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال نگذشته بود که حسین فرکی در مصاحبه‌ای اعلام کرد با او برای سرپرستی تیم ملی مذاکره شده بود اما در شرایطی که او مشغول تصمیم گیری درباره این پیشنهاد بود، خبر انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی منتشر شد و به همین دلیل، فقط برای تیم ملی فوتبال ایران، آرزومی موفقیت می کند.

البته فرکی تنها گزینه‌ای نبود که با او برای سرپرستی تیم ملی صحبت شده است. طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، حمید علیدوستی یکی دیگر از گزینه‌های فدراسیون فوتبال بوده منتهی او در پاسخ به پیشنهاد فدراسیون اعلام کرده که از آخرین همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال خاطره خوبی ندارد و ترجیح می‌دهد در این مقطع کنار فدراسیون نباشد. علیدوستی در حالیکه سرمربی تیم ملی نوجوانان بود، پس از یک تورنمنت در کشور چین، توسط فدراسیون فوتبال قبلی (حدود 4 سال پیش) کنار گذاشته شد.

برخی اخبار هم حاکی از مذاکره فدراسیون فوتبال با مهدی مهدوی‌کیا است که با توجه به اقامت او در آلمان، معلوم نیست این اخبار تا چه اندازه صحت داشته است. گویا نام نفراتی نظیر محمد خاکپور و نادر محمدخانی هم مطرح شده که البته با این افراد مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

آن زمان که عزیزی خادم هنوز رئیس فدراسیون نشده بود، به دنبال این بود که در صورت موفقیت در انتخابات فدراسیون سراغ افراد سرشناسی برای سرپرستی تیم ملی برود منتهی در این مقطع، آنطور که خودش در برنامه ورزش و مردم گفت افراد مدنظرش حاضر به نشستن روی نیمکت تیم ملی نیستند به خصوص آنکه از نظر برخی افراد، دراگان اسکوچیچ وزن و اعتبار کافی برای هدایت تیم ملی را ندارد. برخی هم حاضر به کار کردن با فدراسیون فوتبال نیستند و برخی ممکن است امیدی به موفقیت تیم ملی در بحرین ندارند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net



X