در این شو، مصاحبه ای با یک بازیگر پخش شد که او وانمود می‌کرد اوباماست. مجری این برنامه به وی گفت: "شما سیاه ها همه تان مثل هم هستید". این مجری سپس به بینندگان...

پخش یک نمایش طنز رادیویی در کانادا با موضوع پیروزی اولین رئیس جمهور سیاه پوست در انتخابات آمریکا موجب انتقادات زیادی در سطح رسانه ها و مردم این کشور شده است.
به نقل از رویترز، برنامه کمدی «بای بای» اخیراً با پخش طنزی درباره ترور احتمالی اوباما و تشبیه وی به یک سارق، بیش از 200 شکایت را دریافت کرد.
در بخشی از این نمایش طنز رادیویی، دو مجری درباره پیروزی اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا در انتخابات نوامبر 2008 به بحث نشستند.
یکی از مجریان برنامه در این خصوص گفت: هدف قرار دادن اوباما به خاطر رنگ پوست سیاهش در «کاخ سفید» ساده است.
این مجری گفت: "ما نژادپرست نیستیم اما خوب است که الان یک سیاه پوست وارد کاخ سفید شده است. سیاه در سفید؛ تیراندازی به او ساده تر است."
همچنین در این شو، مصاحبه ای با یک بازیگر پخش شد که او وانمود می کرد اوباماست. مجری این برنامه به وی گفت: "شما سیاه ها همه تان مثل هم هستید (تشبیه سیاهان به سارق ها)".
این مجری سپس به بینندگان برنامه اش هشدار داد: از ترس سیاهان، کیف پول های خود را پنهان کنند.
براساس این گزارش «شورای ضوابط رادیویی – تلویزیونی» کانادا با انتقاد از پخش این نمایش اعلام کرد: "به هیچ وجه قابل بخشش نیست که در یک برنامه تلویزیونی ولو طنز این مساله عنوان شود که کشتن یک رئیس جمهور آمریکا به خاطر رنگ پوست او ساده تر خواهد بود. این یک اظهارنظر نژادپرستانه است."
این شورا افزود: "چنین اظهاراتی تخطی از مقررات است و مجریان این برنامه ضوابط رادیو – تلویزیونی کانادا را زیر پا گذاشته اند."
تولیدکنندگان این برنامه کمدی در واکنش به انتقادات می گویند: این نمایش، نژادپرستانه نبوده و هدف آنها صرفاً دست انداختن شخصیت هایی بوده که چنین اظهارات توهین آمیزی را بر زبان جاری می‌کنند.
گفتنی است نظرسنجی ها نشان می دهد کانادایی ها به اوباما بسیار بیشتر از رهبران خود علاقه دارند و در نتیجه نسبت به توهین علیه او حساسیت نشان می‌دهند. شاهد این موضوع، استقبال ده ها هزار نفری مردم کانادا از اوباما در جریان سفر ماه فوریه وی به شهر اوتاوا بود.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: asriran.com
 
مطالب جالب دیگر:
سر پیری و معرکه گیری!!
رونمایی کوچکترین بالگرد جهان! (+عکس)
زن ایرانی گوشه‌ای از پرده خانه کعبه را باچاقو برید!!
کشف توانایی خارق العاده گنجشکها!
رکورد باور نکردنی پرداخت هزینه برای دیدن سریال لاست توسط یک دختر!