اسم عجیبی که سوپرمدل سرشناس برای دخترش انتخاب کرد
جیجی حدید و زین مالک اسم دخترشان را «خای» گذاشته‌اند که معانی مختلفی دارد

نام عجيب فرزند زوج معروف هالیوودی

والدین معمولاً اسم  نوزادان خود را دیر انتخاب می‌کنند تا سرانجام زیباترین، منحصر به فرد و به‌روزترین اسم را از میان بسیاری از نام ها انتخاب کنند.

«جی جی حدید» مدل لباس آمریکایی با اصالت فلسطینی 25 ساله بعد از گذشت چهارماه از تولد فرزندش نام او را با تأخیر اعلام کرد.

جیجی حدید و زین مالک اسم دخترشان را «خای» گذاشته‌اند. اعلام این اسم باعث جنجال در میان کاربران فضای مجازی شد و بسیاری این زوج سلبریتی را در انتخاب نام فرزندشان مختار دانستند. برخی هم نوشتند که اسم بسیار شیک و به روزی است.

«خای» چه معنایی دارد؟!

به گفته رسانه‌های مختلف ، یک کاربر توییتر در توییت خود اشاره کرده است که نام  «خای» در عربی به معنای قوی و در زبان هندی به معنی «سنگر» است،  دیگری گفت که نام خای khai  مخفف نام «خیر» است. بنا به گزارش برخی سایت‌های  غربی نام "خای" در تمدن باستان فرعونی به معنای "برگزیده" یا "تاج دار" است ، در حالی که در کشور ویتنام برای مردان و نه برای زنان و  به معنی جنگجو است.

روزنامه "Evening Standard" انگلیس نوشت که نام "خای" در زبان عربی به معنی "برگزیده" یا "پادشاه تاج دار" یا "اشراف" است و اما در عین حال فرهنگ لغت‌های عربی فاقد این کلمه هستند.

سایت «ای» آمریکا نوشت که نام «خای» در واقع ابراز ارادت جیجی‌حدید به مادر پدرش «محمد حدید» است. نام مادربزرگ او «خیریه ضاهر حدید» بوده و نام عمه‌اش هم «ایزابلا خیر حدید» می‌باشد.

گفتنی است محمد حدید پدر جیجی حدید همیشه با افتخار خود را یک عرب فلسطینی معرفی می‌کند.  دختران او نیز عشق به فلسطین را از پدرشان به ارث برده‌اند. و حتی در پختن غذاهای عربی_فلسطینی مهارت دارند و خانه‌شان را به مانند سرزمین پدری خود تزئین می‌کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir