مردم ترکیه گرانترین و ونزوئلا ارزانترین مبلغ را برای خرید بنزین در جهان پرداخت می‌کنند. باوجود قیمت هماهنگ نفت در بازارهای جهانی، قیمت بنزین..
  
مردم ترکیه گرانترین و ونزوئلا ارزانترین مبلغ را برای خرید بنزین در جهان پرداخت می‌کنند. از سال گذشته تاکنون قیمت نفت در بازارهای جهانی تقریبا دو برابر شده که این مساله به بروز خشونتها، تظاهرات و نگرانی شدید در بسیاری از کشورهای جهان منجر شده است.
باوجود قیمت هماهنگ نفت در بازارهای جهانی، قیمت بنزین در کشورهای مختلف متفاوت است. مردم ترکیه بیش از همه جهانیان برای خرید بنزین هزینه می‌کنند. قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه 2 دلار و 68 سنت است.
در انگلیس هر لیتر بنزین دو دلار و بیست و شش سنت قیمت دارد. هنگ کنگ با قیمت یک دلار و نود و نه سنتی برای هر لیتر بنزین در مرتبه سوم قرار دارد. در میان کشورهای خاورمیانه نیز مردم پاکستان بیش از دیگران برای خرید بنزین پول می‌دهند. قیمت هر لیتر بنزین در پاکستان یک دلار و شش سنت است. در دو ماه گذشته قیمت بنزین در پاکستان دو برابر شده است. قیمت پاکستان از امریکا نیز بیشتر است زیرا در حال حاضر قیمت هر لیتر بنزین در امریکا یک دلار و پنج سنت است.
عربستان سعودی یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان در زمینه قیمت بنزین است زیرا قیمت هر لیتر بنزین در عربستان سعودی دوازده سنت است اما ونزوئلا ارزان‌ترین بنزین جهان را به مردم خود عرضه می‌کند که علت آن هم یارانه‌های شدیدی است که دولت این کشور امریکای لاتین به بنزین اختصاص داده است. قیمت هر لیتر بنزین در ونزوئلا فقط 5 سنت برای هر لیتر است.!!!!!!!!!!!!!!!!
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جام‌جم آنلاین