صندلی و میز تحریر «چارلز دیکنز» به قیمت 850 هزار دلار کانادا در یک حراجی خیریه در لندن به فروش رسید...

صندلی و میز تحریر «چارلز دیكنز» نویسنده‌ مشهور انگلیسی، به قیمت 850 هزار دلار در حراجی خیریه لندن به فروش رسید. دیکنز تحصیلات خود را در آکادمی «ولینگتون» و مدرسه «داوسون» ادامه داد و از سال 1827 در دفتر وکالت مشغول به کار شد و تندنویسی را آموخت و به سرعت در کار خود پیشرفت کرد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، صندلی و میز تحریر «چارلز دیکنز» بزرگترین رمان‌نویس قرن هجدهم بریتانیا به قیمت 850 هزار دلار کانادا در یک حراجی خیریه در لندن به فروش رسید.

گفته می‌شود چارلز دیکنز از این وسایل هنگام نوشتن برخی از بزرگترین آثار خود از جمله «آرزوهای بزرگ» استفاده کرده است.

وسایل کار «دیکنز» را یکی از نزدیکان وی به حراج گذاشته و قرار است عواید حاصل از فروش این وسایل به بیمارستان کودکان «گریت اورموند استریت» شهر لندن اختصاص یابد.

«جین ـ ماری، کنتس ونکهایم» همسر «چارلز دیكنز» - كه این صندلی و میز تحریر را به ارث برده است، در این‌باره اعلام كرد: «چارلز دیكنز» قهرمان فقیران و نیازمندان بود و من احساس می‌كنم آرزوی او همین كار بوده است و این برایم افتخار است كه به آن جامه‌ عمل بپوشانم. «چارلز جان هوفام دیکنز» نویسنده نامدار انگلیسی در 7 فوریه 1812 دیده به جهان گشود.

وی در دهه 30 با نشریات اجتماعی مختلفی همکاری می‌کرد که موجب آشنایی بیشتر او با معضلات اجتماعی شد. او نویسندگی را با نوشتن داستان‌های کوتاه در هفته‌نامه‌ها آغاز کرد.

چارلز دیکنز آثار بسیاری به صورت رمان و داستان‌های کوتاه دارد. او بیشتر داستان‌های معروفش مانند «الیور تویست» را به صورت داستان‌های سریالی در روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها منتشر می‌کرد که بعدها به صورت کتاب جمع‌آوری شدند.

دیوید کاپرفیلد ، آرزوهای بزرگ، داستان دو شهر، سرود کریسمس، خانه غم زده، عبور ممنوع و دوران مشقت از جمله آثار وی هستند.

دیکنز در 9 ژوئن 1870 بر اثر سکته قلبی در گذشت و بنا بر وصیتش مراسم تدفینی کم خرج و بسیار معمولی برایش برگزار کردند.

 

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جام‌جم آنلاین