طی چند روز گذشته مدركی در تعداد زیادی از پایگاه‌های الكترونیكی جهان عرب به ویژه عربستان سعودی منتشر شده كه نشان می‌دهد شهروندان این كشور حتی پنجاه سال پیش...

 

طی چند روز گذشته مدركی در تعداد زیادی از پایگاه‌های الكترونیكی جهان عرب به ویژه عربستان سعودی منتشر شده كه نشان می‌دهد شهروندان این كشور حتی پنجاه سال پیش از فشارهای "هیئت امر به معروف و نهی از منكر" كشورشان رنج می‌بردند. این هیئت دوچرخه را "الاغ شیطان" می‌نامیده و از همین رو به عربستانی‌ها ابلاغ كرده بود كه حق ندارند نعمت‌های خداوند از جمله نان، آرد، گندم و غیره را با دوچرخه حمل و نقل كنند.

 این هیئت همچنین به شهروندان این كشور دستور داده بود برای استفاده از دوچرخه و سوار شدن آن ابتدا باید گواهینامه‌ای از این هیئت دریافت كنند. از شرایط دریافت این گواهینامه شهادت تعدادی شاهدان مؤمن و اهالی محله و یا شیخ قبیله مبنی بر باتقوا بودن این فرد بوده است.

مدرك منتشر شده همچنین نشان می‌دهد به جز صاحب دوچرخه و پدرش هیچ كس دیگری حق استفاده از این دوچرخه را ندارد. از نكات تعجب برانگیز این بوده كه پدر او نیز تنها به شرط عدم استفاده از آن در شب اجازه سوار شدن آن را داشته است.

گفتنی است در آن زمان به دلیل نبود تعداد زیاد خودرو در عربستان سعودی، بیشتر شهروندان این كشور برای رفت و آمد و خرید منزل از دوچرخه استفاده می‌كردند.


مطالب جالب دیگر:
عجيب‌ترين درخواست‌ طلاق زنان سعودی!!!
استفاده از تلفن همراه مرگ را جلو می‌اندازد!؟
واقعیاتی در مورد خیانت!
تصاویر و اطلاعاتی جالب در مورد «دروازه جهنم»
چه کاری مردان و چه کاری زنان را خوشحال می‌کند؟
گفت و گو جالب با علی پیرهانی دومين مرد چند زبانه دنيا (19 زبان)
ماجرای عجيب از دليل ساخته شدن فيلم "دعوت"!!



گردآوری: گروه سرگرمی‌سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جهان نیوز