... محققان دانشگاه اوساکا در ژاپن با افزودن به این توانایی‌ها حضور این جانداران بی جان را بر صحنه یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین هنرهای انسانی- تئاتر- ممکن ساخته‌اند...

صحنه تئاتر به دلیل تجلی کلام، احساسات و حرکات انسانی یکی از بعیدترین مکان‌هایی بود که تکنولوژی نوین می‌توانست به آن رسوخ کند که اکنون با ورود روبات‌ها به این عرصه متخصصان نشان دادند که ورود تکنولوژی به هیچ صحنه‌ای بعید و غیرممکن نخواهد بود.
تکامل روبات‌ها در سال‌های اخیر آنها را در انجام کارهای مختلف و مشابه انسان از جمله انجام حرکات موزون، نگهداری از منزل و کمک به افراد سالمند توانا ساخته است.
محققان دانشگاه اوساکا در ژاپن با افزودن به این توانایی‌ها حضور این جانداران بی جان را بر صحنه یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین هنرهای انسانی- تئاتر-  ممکن ساخته‌اند.
 

این محققان موفق به تولید اولین روبات هنرپیشه با نام "واکامارو" (Wakamaru) شده‌اند که با استفاده از برنامه‌ریزی خاص، قابلیت صحبت متقابل و حرکت بر روی صحنه را داشته و می‌تواند به عنوان یک هنرپیشه مکمل با افراد مختلف بر روی صحنه به ایفای نقش بپردازد.
با همکاری مهندسان دانشگاه اوساکا و هنرمندان ژاپنی در آینده‌ای نزدیک، تئاتری با نام "من، کارگر" با حضور این روبات هنرپیشه‌ها آغاز خواهد شد که نمایشنامه آن بر محور استفاده انسان‌ها از روبات‌ها به عنوان کارگر خانگی خواهد بود.
 
 
واکامارو در این اجرا نسبت به وظایف سخت و سنگین به نقش مقابل خود که انسان‌ها ایفای آن را به عهده دارند، شکایت کرده و با آنها وارد بحث خواهد شد. زمان کلی این نمایش تنها 20 دقیقه خواهد بود که عوامل اجرایی این برنامه امیدوارند تا سال 2010 قادر به تکمیل این پروژه باشند.

بر اساس گزارش AP، بدنه این روبات توسط شرکت میتسوبوشی طراحی و تولید شده و ساخت نرم افزار خاص آن توسط مهندسان روباتیک دانشگاه اوساکا و طی دو ماه تلاش تولید شده است.
محققان قصد دارند با بکارگیری این دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف میزان توانایی آنها را سنجیده و زمینه استفاده از آنها را در شرایط پیچیده‌تر فراهم کنند.




مطالب جالب دیگر:
ترانه فرزاد حسنی به مناسبت ازدواج حضرت علی و فاطمه (س)
شخصیت شناسی براساس مدل دندان‌ها!!
دریافت عکس‌های عروسی بعد از 27 سال!
آخرین فهرست جذاب‌ترین زنان جهان (+عکس)
پسربچه آلمانی، خودروی معلمش را ربود!
خانواده کروز و بکهام روز سپاسگزاری را با هم جشن گرفتند!
شارژ mp3 player با استفاده از پیاز!! (+عکس)




گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جهان نیوز