براساس آخرین بررسی‌های انجام شده توسط سازمان مركزی آمار در مصر سالانه بیش از ده هزار زن مصری به دلیل به دنیا آوردن دختر، توسط همسرانشان طلاق داده می‌شوند. این آمار موجب...


براساس آخرین بررسی‌های انجام شده توسط سازمان مركزی آمار در مصر سالانه بیش از ده هزار زن مصری به دلیل به دنیا آوردن دختر، توسط همسرانشان طلاق داده می‌شوند.
 
این آمار موجب به وجود آمدن جنجال میان كارشناسان جامعه شناسی و علمای دینی مصر شده است.
در همین راستا "نبیل سمالوطی" استاد دانشگاه جامعه شناسی دانشگاه الأزهر گفت: این آمار غیر طبیعی بودن رفتار و حالت اجتماعی مردان مصری را نشان می‌دهد و همچنین انحراف فكری آنان آشكار می‌شود زیرا دیگر بر همگان آشكار است كه نوزاد دختر و پسر فرقی ندارد.
 
از سوی دیگر "آمنه نصیر" استاد عقیده و فلسفه در دانشگاه الأزهر گفت: در حالیكه در عصر پیشرفت علمی هستیم، چنین آماری باعث تعجب شدید می‌شود زیرا این رفتارها به عصر جاهلی برمی‌گردد.

گفتنی است این مساله در حالی است كه چندی پیش هم اعلام شد آمار اذیت و آزار زنان در مصر بسیار وحشتناك است بطوریكه نتایج یک مطالعه در تابستان توسط مرکز حقوق زنان مصر نشان می‌دهد 98 درصد زنان خارجی و 83 درصد زنان مصری مورد آزارهای جنسی در این کشور قرار گرفته‌اند.

در پی افزایش این برخوردها بود كه برخی از نمایندگان پارلمان و حقوق­دانان این كشور با هدف مقابله با آزار و اذیت زنان طرحی را با عنوان "به خودت احترام بگذار" آغاز كردند.

در شعارهای این طرح آمده است: «به خودت احترا بگذار، ما دریک اتوبوس عمومی هستیم، این ممکن است خواهر یا مادر یا دختر نامزد تو باشد، حتما در آن لحظه پیش از انجام هرکاری هزار بار فکر می­کنی، این هم یک انسان است.»


گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جهان نیوز


مطالب جالب دیگر:
مورچه‏ها اروپا را فتح می‌کنند!
زنی با پاهای ۷۰ کیلویی!!! (+عکس)
نورانی‌ترين درخت كريسمس با 100 هزار لامپ!
طرحی جالب برای خاموش و روشن کردن لامپ(+عکس)
حضور آنجلینا جولی و برادپیت بر روی فرش قرمز‌ (+عکس)
تصاویری بسیار جالب از پاییز رنگارنگ!