... گفتنی است در صورت درست بودن این ادعا، زمان و تاریخ كریسمس باید تغییر كند و به احتمال زیاد این مسأله هزینه بسیار سنگینی برای...

گروهی از ستاره شناسان اعلام كردند كه پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های فراوان متوجه شدند كه حضرت مسیح(ع) در ماه ژوئن متولد شده و نه ماه دسامبر.
 
گفتنی است در صورت درست بودن این ادعا، زمان و تاریخ كریسمس باید تغییر كند و به احتمال زیاد این مسأله هزینه بسیار سنگینی برای كشورهای غربی را در بر داشته باشد.
 
این ستاره شناسان اعلام كردند: بررسی‌های انجام شده در علم فلك نشان می‌دهد ستاره متولد شدن حضرت مسیح(ع) در جدول ستاره شناسی در ماه ژوئن قرار می‌گیرد و نه ماه دسامبر.
 
این ستاره شناسان افزودند: ستاره درخشان متولد شدن عیسی مسیح(ع) كه حدود 2 هزار سال پیش در آسمان شهر بیت لحم (در سرزمین‌های اشغالی) ظهور كرد، در 17 ژوئن بوده و نه 25 دسامبر.
 
در همین راستا "دیف رینیكی" عضو سرشناس این گروه ستاره شناسی گفت: ما با محاسبات بسیار پیچیده به این نتیجه دست یافتیم. ستاره شناسان آن زمان چون در انجیل خوانده بودند كه ستاره مسیح در آسمان بیت لحم دیده خواهد شد، وقتی در 25 دسامبر آن را دیدند فكر كردند كه ستاره تولد مسیح را دیده‌اند در حالیكه اشتباه می‌كردند اما ما در بررسی خود از انجیل سانت ماتیو به عنوان یك كتاب مرجع نیز استفاده كردیم.
 
وی همچنین گفت: ما یك سیستم كامل در اختیار داریم كه با استفاده از آن می‌توانیم آسمان آن سال را طراحی كنیم و به این نتیجه دست یابیم.
 
این ستاره شناس استرالیایی در پایان گفت: علت این اشتباه این بوده كه در آن سال سیاره زهره و مشتری به قدری به یكدیگر نزدیك بودند كه ستاره شناسان آن زمان دچار اشتباه شدند.


گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جهان نیوز


مطالب جالب دیگر:
مجری اسكار هشتاد‌ويكم مشخص شد (+عکس)
جواهرات تراش‌ خورده با صدا! (+عکس)
پرفروش‌ترين بازی‌های رايانه‌ای سال 2008!
ماه 30 درصد نورانی تر شده است
رده‌بندی کشور ها براساس جذاب‌ترین مردان
پس از دوازده سال، تکرار خاطره فیلم تایتانیک!