مخترعان ای رایانه اعلام کردند که در صفحات چوبی استفاده شده در تولید این رایانه، بذر درختان بومی...


محققان شرکتی رایانه‌ای در کشور ایرلند موفق به تولید اولین رایانه قابل تجزیه زیستی جهان شدند که نسبت به رایانه‌های رایج کم مصرف تر بوده و از ضایعات چوبی تولید شده است.

اولین رایانه قابل تجزیه زیستی جهان با نام "یامکو" (iameco) از صفحات چوبی که از خرده و تراشه‌های چوبی صنعتی شکل گرفته بودند در شهر دوبلین تولید شد.
 

مخترعان این رایانه در توضیح به وزیر علوم و نوآوری ایرلند اعلام کردند که در صفحات چوبی استفاده شده در تولید این رایانه، بذر درختان بومی قرار داده شده است. در این صورت زمانی که این سیستم به عنوان زباله در زمین دفن شود چوب‌ها به تدریج مرطوب و پوسیده شده و بستری مناسب را برای رشد بذرهایی که در چوب قرار گرفته‌اند ایجاد کرده و در نهایت دفن هر یک از این رایانه‌ها منجر به تولد چندین درخت در جهان خواهد شد.
 
 
به گفته مسئولان شرکت میکروپرو هدف از تولید چنین سیستمی، تولید رایانه‌ای سالم تر، کم مصرف تر و ارزانتر بوده است که تاثیر کمتری بر روی محیط زیست داشته و به راحتی قابل بازیافت باشد.
در عین حال میزان مصرف انرژی یامکو تنها یک سوم از میزان انرژی مصرفی رایانه‌های معمولی بوده و چوب قابل تجزیه می‌تواند به راحتی در تولید تمامی قطعات رایانه مانند نمایشگر، کیس، ماوس و صفحه کلید مورد استفاده قرار گیرد.


گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: asriran.com


مطالب جالب دیگر:
مردانِ زن نمای سینمای ایران(+عکس)
به زودی ضبط رویاهایتان درشب بر روی یک DVD!!(+عکس)
اطلاعاتی در مورد سمی ترین قارچ جهان! (+عکس)
حالا که آمده‌ای (4)
توليد شيشه‌هايی كه خود را تميز می‌كنند!!
تصاویر خودروی ایرانی «مینیاتور»