... شعاری که با حروف درشت در دو طرف اتوبوس‏ها نصب خواهد شد و می‏گوید: "احتمالا هیچ خدایی وجود ندارد. همین الآن به نگرانی‏ها پایان بده و از زندگی لذت ببر"...

گزارش بی.بی.سی، در ماه ژانویه، تعدادی از اتوبوس‏های قرمز رنگ معروف لندن، حامل شعار تبلیغی جدیدی خواهند بود که وجود خدا را زیر سوال می‏برند.

این فعالیت تبلیغاتی ضد دینی و غیرعادی را یکی از زنان کمدین بریتانیا سازمان داده است و برای انجام این تبلیغ، تاکنون کمک‏های مالی قابل توجهی را نیز از افراد و سازمان‏های ضد دین، دریافت کرده است.

اتوبوس‏های بزرگ قرمز رنگ، نمادهایی از لندن هستند و به طور معمول روی آنها آگهی‏هایی برای تبلیغ فیلم‏ها، تئاترها، پوشاک و محصولات آرایشی به چشم می‏خورد؛ ولی در سال جدید، این اتوبوس‏ها حامل پیامی کاملا متفاوت خواهند بود. شعاری که با حروف درشت در دو طرف اتوبوس‏ها نصب خواهد شد و می‏گوید: "احتمالا هیچ خدایی وجود ندارد. همین الآن به نگرانی‏ها پایان بده و از زندگی لذت ببر".

«آدریانه شرین»، نویسنده نمایش‏های کمدی، که این فعالیت تبلیغاتی را شکل داده است، می‏گوید: این اقدام، پاسخ به آگهی‏هایی است که در طول تابستان برای تبلیغ مسیحیت روی اتوبوس‏ها به چشم می‏خورد و وب‏سایتی را تبلیغ می‏کرد که به مردم هشدار می‏داد هر کس خدا را تکذیب کند، محکوم خواهد شد تا برای ابد در جهنم عذاب بکشد.

در ماه اکتبر، شرین برای انجام این فعالیت ضد دینی، خواستار دریافت کمک‏های مالی شد تا بتواند فعالیت هشت هزار دلاری خود را تامین مالی کند. وی بلافاصله از حمایت‏های انجمن Humanist (انسانگرا) بریتانیا و «ریچارد داوکینز»، مبلّغ خداناباوری (atheism) و نویسنده کتاب "توهم خدا" برخوردار شد.

وی که بیش از
۱۵۰ هزار دلار برای این فعالیت خود جمع‏آوری کرده، ایده گسترش این تبلیغات در دیگر شهرهای بریتانیا را نیز در سر می‏پروراند.

شرین می‏گوید فعالیت تبلیغی او می‏تواند باورهای مردم را تغییر دهد. او می‏گوید: ما می‏خواهیم موضوع خداناباوری را به یک جریان فکری مستقل تبدیل کنیم تا مردم بپذیرند که "خداناباور" بودن، اشکالی ندارد.

نکته قابل توجه اینکه «آدریانه شرین» اعتراف می‏کند که مردم و جامعه در حال حاضر چنین موضوعی را نمی‏پذیرند و آنرا غیرعادی می‏دانند.

شایان ذکر است که واکنش مسیحیان به این فعالیت ضد دینی، به طور تعجب‏بر‏انگیزی مثبت بوده است. کلیسای بریتانیا گفته است که از حق هر کس برای ترویج مذهب یا دیدگاه فلسفی خود، دفاع می‏کند.
 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: fardanews.com
 
 
مطالب جالب دیگر:
7 میلیارد تومان، قیمت گران‌قیمت‌ترین اتومبیل دنیا!(+عکس)
زنی نوزاد خود را داخل متروی لندن به دنيا آورد!!
اس ام اس 81 (ویژه محرم)
در مورد MMS بیشتر بدانیم
پيرترين انسان جهان درگذشت!(+عکس)