... یكی از آژانس‌های خصوصی در زمینه‌ اجاره دوست و دوستیابی در این باره گفت: بسیاری از...

ژاپنی‏ها دوست اجاره می‏کنند! وزارت امور اجتماعی ژاپن طی آمار سالانه خود این نكته را برای عموم ملت ژاپن مشخص كرد كه اجاره دوست در ژاپن به شدت افزایش یافته ‌است.

یكی از آژانس‌های خصوصی در زمینه‌ اجاره دوست و دوستیابی در این باره گفت: بسیاری از مردم ژاپن به علت آن كه اكثر اوقات خود را در محل كار می‌گذارنند و تقریبا قادر نیستند، دوستان مناسبی برای خود بیابند، به موسسات دوستیابی نظیر همین موسسه مراجعه كرده و با دادن اطلاعات مورد نیاز در مورد فرد مورد نظر، دوست خود را از ما طلب كرده و اجاره می‌كنند.

در این میان، برخی از پایگاه‌های اینترنتی نیز وجود دارند كه مردم با مراجعه به آن‌ها و پرداخت مبالغی، دوستی را برای خود اجاره می‌كنند.

علاوه بر این، برخی از افراد نیز حتی برای آن كه فامیل و یا قوم و خویشی ندارند، در سایت‌های اینترنتی و یا بنگاه‌های اجاره افراد، اقوام برای خودشان اجاره می‌كنند تا از داشتن فامیل برای لحظاتی لذت ببرنند.

بر‌اساس گزارشات موجود كه توسط جامعه شناسان ژاپنی به چاپ رسیده ‌است، مشخص شد تنهایی و انزوا یكی از بزرگ‌ترین مشكلات موجود در ژاپن بوده كه گریبانگیر اكثر مردم این كشور پرجمعیت شده‌ است، اما ژاپنی‌ها این مساله را با غرور پذیرفته و با انجام تدابیر خاص نظیر اجاره دوست و فامیل برای خودشان این انزوا را تا حدودی از میان برده‌اند و جای خالی این مساله را برای خود پر كرده‌اند؛ به طوری كه اكثر این افراد چشم بادامی بر این عقیده‌اند كه پول می‌تواند، جایگزین دوستان شود.

در این میان رایانه‌ها و سایت‌های مختلف اینترنتی نیز وجود دارند كه به جای پدر و مادر برای كودكان نقش ایفا كرده و در انجام تكالیف مدرسه به آن‌ها كمك می‌كنند.

به عقیده كارشناسان اجتماعی، اگر این روند در كشور ژاپن ادامه یابد، امكان این كه این كشور جزیره‌ای تا چند سال آینده دچار بحران شخصیتی، خانوادگی و بروز بحران‌های روحی و روانی شود، بسیار زیاد است.
 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: asriran.com
 
مطالب جالب دیگر:
"مرا بیاب" ردیابی همسران با تلفن همراه!!
بازیکن بایرن مونیخ به حج مشرف شد
فروش دختر 14ساله در ازای پول و گوشت!!
کیبوردی با احساس تایپ كردن روی آب!(+عکس)
تصاویر و اطلاعاتی از مقبره مادر بشریت، حضرت حوا