یكی از مراكز نظرسنجی در ژاپن اعلام كرد كه اكثر زنان و مردان ژاپنی كه اكثرا مجرد هستند، ساعات بسیاری را در كنار گربه‌های ایرانی اجاره‌ای می‌گذارند، تا شاید...
 
یكی از مراكز نظرسنجی در ژاپن اعلام كرد كه اكثر زنان و مردان ژاپنی كه اكثرا مجرد هستند، با هزینه كردن مبالغی نه چندان كم، ساعات بسیاری را در كنار گربه‌های ایرانی اجاره‌ای می‌گذارند، تا شاید كمی به آرامش خیال دست یابند.
 
موسسه نظرسنجی «دانكن بارتلت» یكی از مراكزی است كه طی یك نظرسنجی آماری منتشر شده از سوی این موسسه مشخص شد كه بسیاری از ژاپنی‌ها با اجاره كردن حیواناتی نظیر گربه، سگ و یا حتی رویتل‌ها و گذراندن ساعاتی در كنار این حیوانات و حشرات آرامش روحی خود را باز می‌یابند.

همچنین بر اساس این نظر سنجی مشخص شد كه «كافه‌های گربه‌ای» كه اكثرا گربه‌ها را به مشتریان سفارش می‌دهند، در بیشتر نقاط ژاپن گسترش چشمگیری داشته است.

یكی از روانشناسان ژاپنی بر این عقیده است كه به علت ركود اقتصادی و انزواطلبی و ازدواج نكردن مردم در ژاپن، این افراد به همنشیتی حیوانات و بودن در كنار آنها خو سوق داده، به طوری كه ژاپنی‌ها، بهترین همدم و هم صحبت خود را همین حیوانات و حشرات می‌دانند.

«لولا ـ رورا» یكی از گربه‌های نژاد ایرانی است كه در یكی از «كافه‌های گربه‌ای » مردم برای هم صحبت شدن با او سر و دست می‌شكنند، به طوری كه برای هر ساعت در جوار او بودن باید هشت پوند معادل 10 دلار به حساب كافه بپردازند.

در این كافه‌ها معمولا 12 گربه كه اكثرا ماده و از نژاد ایرانی هستند به مشتریان اجاره داده می‌شوند، این در حالیست كه برخی از صاحبان كافه‌ها حتی این حیوانات را برای یك یا چند روز به مشتریان در ازای مبالغ زیادی اجاره می‌دهند.

البته برخی از مشتریان بر این عقیده‌اند كه هزینه‌های زیاد برای تنها نبودن و داشتن یك همدم ارزش این پول را دارد. علاوه بر این، در برخی از كافه‌های گربه‌ای اگر گربه‌ها حاضر نباشند، در كنار مشتریان قرار بگیرند، صاحبان این مراكز، خرگوش، موش خرما و یا دیگر حیوانات را در اختیارشان قرار می‌دهند.

همچنین در توكیو بیش از 150 شركت و مركز اجاره حیوانات و حشرات وجود دارد كه مستقیما از دولت ژاپن اجازه رسمی برای اجرای این كار را دارند.

علاوه بر این هنگامی كه مشتری، حیوان مورد علاقه‌اش را سفارش داد و مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت كرد، تمامی وسایل و لوازم مورد نیاز حیوان را نیز در اختیارش می‌گذارند.
 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ 
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: jahanews.com
 
مطالب جالب دیگر:
گوشی‌های ضدآب كاسیو عرضه شد!
رقیب جدید بلوتوث با سرعتی 100 برابر!!
سرقت از خانه ستاره لس آنجلس ليكرز
ساعت دیواری
"مرا بیاب" ردیابی همسران با تلفن همراه!!